Pracujesz w branży fitness? Zobacz, jak możesz przetrwać kryzys

Pracujesz w branży fitness? Zobacz, jak możesz przetrwać kryzys

Mogłoby się wydawać, że zamknięcie ośrodków sportowych i siłowni negatywnie wpłynie na branżę fitness w Polsce i na świecie. Czy jednak rzeczywiście nic nie można zrobić w obecnej sytuacji? Jak utrzymać firmę w dobie globalnego kryzysu? Obecnie lokalne szkoły tańca, jogi czy fitnessu zaczynają coraz śmielej organizować zajęcia online. Dzięki temu zyskują dostęp do zupełnie nowych odbiorców i utrzymują kontakt ze zbudowaną wokół nich społecznością. Pracujesz w branży fitness? Zobacz, jakie działania pomogą ci przetrwać w czasie epidemii.

Trening personalny online z akcesoriami dostępnymi w domu

Pandemia spowodowała, że klienci zaczęli interesować się kalisteniką, czyli ćwiczeniami wykorzystującymi własny ciężar ciała. To dlatego, że w domu nie mamy prywatnych siłowni i w większości również specjalnego sprzętu do treningów. Podstawowe ćwiczenia kalisteniki są dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie wychodząc z domu, chcą utrzymać swoją formę.

Oczywiście każde ćwiczenie musi być odpowiednio wykonane, a do tego niezbędna jest wiedza instruktora. Jesteś trenerem personalnym? Treningi możesz prowadzić również online za pomocą wideo czy live streamingów. Pozwolą one na obserwowanie ćwiczącego i bieżące podpowiadanie, co może poprawić. W domu można wykonywać różne rodzaje ćwiczeń, nie tylko wspomnianą kalistenikę. Jako akcesoria klienci mogą wykorzystać na przykład butelki z wodą.

Zajęcia online jako doskonały sposób na utrzymanie społeczności

Na rynku istnieje obecnie wiele rozwiązań, które mogą ci pomóc w prowadzeniu zajęć online - również tych grupowych. Czas epidemii możesz wykorzystać na przeprowadzenie bezpłatnych treningów  w mediach społecznościowych, które będą miały charakter promocyjny. Dzięki temu po zakończeniu epidemii nowi odbiorcy z większym prawdopodobieństwem pojawią się w twoim klubie na zajęciach stacjonarnych.

Stałym klubowiczom zapewnij treści, które są jakościowe i mają zamknięty charakter. Takie rozwiązanie umożliwia indywidualne podejście, możliwość konsultacji z trenerem i ograniczenie liczby osób biorących udział w treningu. W tym celu wykorzystaj specjalne platformy, które pozwolą ci sprawować kontrolę nad tym, by treningi trafiały tylko do aktywnych klubowiczów, którzy mają wykupioną wejściówkę. W ten sposób ograniczysz straty finansowe spowodowane koniecznością zamknięcia szkoły.

Promocja w mediach społecznościowych, założenie sklepu internetowego lub strony

Czas epidemii i związane z tym ograniczone możliwości pracy to wreszcie doskonały moment na promocję marki osobistej, firmy lub twoich produktów (np. wspomnianych treningów czy diety). Dobrym miejscem na promocję są media społecznościowe - na Facebooku i Instagramie obecnie spędzamy jeszcze więcej czasu, niż przed rozpoczęciem globalnego kryzysu. Weź to pod uwagę i upewnij się, że ty lub twoja firma jesteście tam dostępni dla swoich odbiorców i - być może - przyszłych klientów.

Oprócz profili w mediach społecznościowych, warto teraz zadbać o stronę internetową. To w końcu pierwsze miejsce, do którego trafią twoi odbiorcy po wyszukaniu konkretnych usług lub produktów w Google. Strona internetowa powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO i przede wszystkim - czytelna i przejrzysta. Jeśli twoje umiejętności nie pozwalają ci na jej samodzielne stworzenie, zleć tę usługę specjalistom. Teraz może być ona tańsza, niż po zakończeniu epidemii.

Promocja w mediach społecznościowych, założenie sklepu internetowego lub strony

Czas epidemii i związane z tym ograniczone możliwości pracy to wreszcie doskonały moment na promocję marki osobistej, firmy lub twoich produktów (np. wspomnianych treningów czy diety). Dobrym miejscem na promocję są media społecznościowe - na Facebooku i Instagramie obecnie spędzamy jeszcze więcej czasu, niż przed rozpoczęciem globalnego kryzysu. Weź to pod uwagę i upewnij się, że ty lub twoja firma jesteście tam dostępni dla swoich odbiorców i - być może - przyszłych klientów.

Oprócz profili w mediach społecznościowych, warto teraz zadbać o stronę internetową. To w końcu pierwsze miejsce, do którego trafią twoi odbiorcy po wyszukaniu konkretnych usług lub produktów w Google. Strona internetowa powinna być dostosowana do urządzeń mobilnych, odpowiednio zoptymalizowana pod kątem SEO i przede wszystkim - czytelna i przejrzysta. Jeśli twoje umiejętności nie pozwalają ci na jej samodzielne stworzenie, zleć tę usługę specjalistom. Teraz może być ona tańsza, niż po zakończeniu epidemii.


Strona internetowa wraz z obsługą. Zobacz szczegóły. >>


Sprzedaż voucherów, które klienci mogą wykorzystać po zniesieniu obostrzeń

Od połowy marca, kiedy został wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego, wiele biznesów przestało działać z dnia na dzień. Liczne firmy musiały ograniczyć swoją działalność lub całkowicie ją zawiesić. Niektóre zaczęły wprowadzać sprzedaż voucherów, które klienci będą mogli wykorzystać, kiedy epidemia koronawirusa się zakończy. To dodatkowe źródło dochodów, które może ci chociaż trochę pomóc przetrwać najgorszy czas. Dzięki voucherom będziesz mieć też pewność, że klient, który je wykupił, z pewnością wróci do ciebie po zakończeniu kryzysu.

Na co sprzedawać vouchery w branży fitness? Mogą to być kupony na przykład na trening personalny, rozpisanie indywidualnego planu treningowego czy diety a także miesięczne zajęcia w szkole tańca czy szkole jogi. Aby voucher był bardziej atrakcyjny dla klientów, zaoferuj rabat. Jedna lekcja tańca gratis? Indywidualna konsultacja? Takie bonusy z pewnością zachęcą odbiorców do zakupu. 



Rozpisanie planu treningowego lub diety na czas epidemii

Jeśli twoi podopieczni dotychczas trenowali tylko na siłowni, mogą nie wiedzieć, które ćwiczenia będą odpowiednie na trening w domu. Tutaj pojawia się miejsce dla ciebie. Zaoferuj klientom rozpisanie specjalnego planu treningowego na czas epidemii. Powinien być on dostosowany do aktualnych ograniczeń (m.in. mniejszej ilości ruchu wynikającej z ograniczenia przemieszczania się) i obejmować ćwiczenia, które klient będzie mógł wykonywać w domu z wykorzystaniem akcesoriów, które posiada.

Jeśli jesteś trenerem personalnym, być może zajmujesz się również rozpisywaniem diety. Jeśli tak - tą usługę również możesz dostosować do aktualnej sytuacji. Weź pod uwagę fakt, że w trakcie epidemii zakupy najlepiej robić raz na tydzień lub dwa tygodnie. Pamiętaj, że nie wszystkie produkty mogą być teraz dostępne w sprzedaży, a warzywa, mięso i jajka należy dobrze ugotować, by ograniczyć ryzyko zarażenia koronawirusem. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas