Twoja firma musi przejść na pracę zdalną? Zobacz, z jakich narzędzi możesz skorzystać

Twoja firma musi przejść na pracę zdalną? Zobacz, z jakich narzędzi możesz skorzystać

W związku z epidemią koronawirusa wiele firm w Polsce i na całym świecie zdecydowało się przejść na pracę zdalną. Twoje przedsiębiorstwo jest wśród nich? Poznaj platformy, które pomogą ci pracować efektywnie z domu. Są wśród nich platformy komunikacyjne, narzędzia do porządkowania notatek i zarządzania projektami, ewidencji czasu pracy czy organizacji spotkań online.

Komunikacja z zespołem

Skype

Skype to jeden z najpopularniejszych komunikatorów audio/wideo, dostępny za darmo. Daje on możliwość łączenia się z innymi osobami, niezależnie, czy korzystają ze smartfona czy z komputera. Umożliwia również udostępnianie ekranu czy prowadzenie video chatów z wieloma osobami. Pozwala także uzyskać dedykowany numer telefonu, z którego możesz dzwonić na dowolne urządzenie.

Slack

Slack służy do codziennej i bieżącej komunikacji. Możesz go wykorzystać jako platformę do szybkich pytań, ogłoszeń. Slack umożliwia wysyłanie wiadomości, wykonywanie połączeń głosowych oraz wideo, udostępnianie ekranów między urządzeniami a także przesyłanie zdjęć, plików wideo czy PDF. Jego zaletą jest to, że umożliwia on użytkownikowi przynależność do różnych obszarów roboczych, w których można utworzyć również wiele kanałów i innych podgrup. Dzięki temu wszystkie konwersacje między pracownikami mogą pozostać przejrzyste.

Tandem

Tanem to wirtualne biuro, które umożliwia współpracę i rozmowę z zespołem za pomocą jednego kliknięcia. Dzięki niemu możesz zobaczyć, w których aplikacjach pracuje Twój zespół i dołączyć do nich, prowadzić rozmowy audio i wideo (także grupowe!) a także zobaczyć, który z pracowników jest obecnie w trybie pracy. Ciekawą opcją, którą oferuje Tandem jest również udostępnianie kursora.

Ewidencja czasu pracy i zdalna obsługa puplitu

Work Time

Work Time to aplikacja służąca do ewidencji czasu pracy. Została ona stworzona przez polską firmę do rejestrowania i rozliczania czasu pracy i rozmów telefonicznych. Dzięki funkcji przydzielania zadań i obsługi kalendarzy ułatwia ona również organizację pracy. Dodatkowo Work Time umożliwia fakturowanie, generowanie raportów z postępów całych projektów i poszczególnych czynności, a także udostępnia narzędzia do analityki i optymalizacji. Przyda się szczególnie w działach sprzedaży i obsługi klienta.

Harvest

Harvest to świetne narzędzie, jeśli rozliczasz się ze swojej pracy na podstawie przepracowanych godzin lub zlecasz zadania w takim modelu swoim podwładnym. Harvest jest narzędziem rejestrującym czas, które zdecydowanie ułatwi ci pracę. Możesz używać go także do monitorowania swoich aktywności w celu optymalizacji czasu, jaki na nie przeznaczasz. Dzięki temu będziesz dobrze zorganizowany, nawet pracując z domowego zacisza.

Team Viewer

Team Viewer to najpopularniejsze narzędzie do zdalnej obsługi pulpitu drugiego użytkownika. Program idealnie sprawdzi się zwłaszcza w sytuacji, gdy z powodu pracy zdalnej cały zespół lub jego znaczna część przebywa poza siedzibą firmy. To rozwiązanie pozwoli na zachowanie dostępu do sprzętu służbowego nawet w przypadku problemów technicznych, pozwalając m.in. na zdalne naprawienie problemu czy zainstalowanie oprogramowania. TeamViewer pozwoli również firmom, które świadczą usługi IT na kontynuację ich pracy bez konieczności przyjeżdżania do siedziby klienta – co w czasie epidemii może się okazać bardzo istotną przewagą.

Dostęp do plików i notatek

G Suite

Google znany jest ze swoich rozwiązań dla pracowników, którzy współpracują z osobami z innych części świata. Kompleksowym pakietem takich narzędzi jest G Suite, który obejmuje aplikacje służące do komunikacji (Gmail), twórczości (Google Sheets, Google Docs), przechowywania danych (Google Drive) oraz kontroli (Vault). Dzięki temu pracownik może wykonywać swoje obowiązki z dowolnego miejsca na świecie. Co ważne, w związku z epidemią Google zdecydowało się czasowo udostępnić swoje usługi bezpłatnie polskim firmom. Można zarejestrować się pod adresem: http://bit.do/gsuiterejestracja.

Dropbox

To bardzo znane narzędzie przeznaczone do zarządzania plikami i materiałami. Dzięki niemu będziesz mógł mieć wszystkie materiały w jednym miejscu z możliwością współdzielenia się nimi z innymi pracownikami! Dropbox pomoże ci w organizowaniu zadań, utrzymywaniu koncentracji (spersonalizowane sugestie podsuną ci pliki i foldery wtedy, gdy będziesz ich potrzebować) i byciu na bieżąco z zespołem.

Evernote

Evernote to jeden z najpopularniejszych programów do robienia notatek. Możesz korzystać z niego samodzielnie lub zaprosić do niego również inne osoby. Notatki możesz synchronizować, logując się przez przeglądarkę lub za pomocą programu zainstalowanego na komputerze. Nie muszą mieć one postaci tekstowej. Możesz je wykorzystać do kolekcjonowania zdjęć, obrazków, e-maili a nawet całych stron pobranych z sieci. Notatki kolekcjonowane w Evernote można układać w tematyczne notatniki, a grupy notatników w stosy. Możliwe jest również stosowanie znaczników, czyli słów kluczowych, które pomogą ci później odnaleźć informacje na dany temat.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Zarządzanie projektami

Todoist

Todoist to menadżer zadań, który pomoże ci uporządkować ich nadmiar. W narzędziu znajdziesz funkcję list "Do zrobienia" oraz możliwość monitorowania ich realizacji. To dobry wybór, jeśli pracujesz samodzielnie i potrzebujesz uporządkować zarówno pracę, jak i zadania związane z życiem codziennym. Kierujesz zespołem? Todoist umożliwia również pracę zespołową. Możesz z niego korzystać w wersji bezpłatnej lub zapłacić, by mieć dodatkowe opcje.

Asana

Asana to kompleksowe narzędzie do zarządzania projektami pojedynczych osób, jak i całego zespołu. Umożliwia ono przejrzyste monitorowanie postępów, planowanie działań, przydzielanie zadań czy priorytetyzację. Dzięki niemu możesz śledzić pracę poszczególnych członków zespołu i tak przydzielać zadania, by uzyskać równomierny rozkład obowiązków. Możesz też ustawić alerty informujące o opóźnieniach w realizacji projektów. Co ważne, aplikacja zawiera gotowe szablony do planowania contentu, burzy mózgów, tworzenia strategii marketingowej itd. 

Clickup

Clickup pomoże ci zarządzać czasem i zadaniami rozdzielonymi między projektami i członkami zespołu. W Clickup znajdziesz opcję tzw. przestrzeni. Przestrzenie pozwalają grupować projekty (listy zadań) oraz kontrolują ich zachowanie. Możesz w nich konfigurować dostęp, statusy zadań czy dodatkowe funkcje. Do każdego zadania możesz zaś dodać opis, załączniki czy osoby obserwujące. Listy zadań mogą być wyświetlane w formie tradycyjnej, kontenerów lub tablicy kanban.

Organizacja spotkań online

Click Meeting

Click Meeting jest rozbudowanym narzędziem, przeznaczonym do organizacji spotkań online, takich jak webinary, meetingi biznesowe, konferencje czy kursy. Podczas transmisji użytkownicy mogą komunikować się między sobą i zadawać pytania na czacie. Wśród innych funkcji można wymienić również: pokazy slajdów, tablice do rysowania na żywo, udostępnianie pulpitu, automatyczny streaming, zapis odbytych spotkań, statystyki itd. Z portalu można korzystać zarówno w przeglądarce, jak i aplikacji mobilnej. Planujesz spotkanie biznesowe? Konieczne zapoznaj się z tym narzędziem!

Live Webinar

To polskie narzędzie, które pozwala na prowadzenie konferencji online w multimedialny i interaktywny sposób. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych rozwiązań, m.in. dzielenie jednego pokoju konferencyjnego na kilka mniejszych (w trakcie trwania konferencji), przypisywanie ról członkom konferencji, czy zapis spotkania w full HD. Live Webinar jest płatnym narzędziem. Zapłacisz za niego ok. 560 złotych za rok.

Zoom.us

Zoom.us to jedno z najbardziej rozbudowanych narzędzi do współpracy wideo. Oferuje ono możliwość zarówno szybkich połączeń 1 na 1, jak również organizacji wieloosobowych konferencji wideo i webinarów. Ta ostatnia opcja pozwala m.in. na aktywizację uczestników spotkania poprzez quizy czy ankiety. Użytkownicy mogą również zadawać pytania, a prowadzący może być wspierany przez moderatora, który dba o przebieg spotkania. Z narzędzia możesz korzystać za darmo lub dopłacić za dodatkowe opcje.

Podziel się