Jak prowadzić sklep z odzieżą używaną?

Jak prowadzić sklep z odzieżą używaną?

Już wiesz, że sklep z odzieżą używaną się opłaca. Formalności spełnione, więc czas na podjęcie kolejnych kroków. Dowiedz się, czym różni się odzież sortowana od niesortowanej i co się bardziej się opłaca. Przeczytaj, jak urządzić lumpeks i jak zaprezentować ubrania – w koszach czy na wieszakach, sprzedawać na sztuki czy na kilogramy? Sprawdź, jak prowadzić sklep z odzieżą używaną, by przyciągnąć klientów.

Gdzie kupić ciuchy do lumpeksu – sort czy niesort?

Gdy spełnisz już wszystkie formalności, czas na zakup towaru. Wiele sklepów z odzież używaną sprowadza ubrania z Wielkiej Brytanii oraz innych krajów zachodnich. Najważniejszą kwestią jest to, czy odzież jest sortowana czy nie. Różnice w wyborze są spore.

Odzież sortowana – plusy i minusy

Odzież, która jest sortowana, ma zdecydowanie więcej zalet. Przede wszystkim możesz liczyć na wyższą jakość towaru, twierdzą doradcy. Wszelkie ubrania zniszczone lub brudne są podczas selekcji odrzucane – nie musisz więc martwić się, gdzie składować odpady i jak się ich pozbyć. Przed zakupem możesz sprawdzić jakość towaru. Sort to najlepsze rozwiązanie dla lumpeksów stacjonarnych i ekskluzywnych second handów online, które oferują ubrania dla konkretnej grupy – możesz zamówić tylko ciuchy damskie, męskie lub dziecięce.

Wadą jest zdecydowanie wyższa cena w stosunku do odzieży niesortowanej. Oczywiście warto wcześniej sprawdzić ofertę hurtownika, by przekonać się, czy oferowane ciuchy spełniają nasze standardy jakości.

Odzież niesortowana – plusy i minusy

Odzież niesortowana również ma pewne zalety. Jeśli nie dysponujesz dużym budżetem, lepszym wyborem do twojego lumpeksu będzie właśnie niesort, którego cena jest niższa. Jeśli trafisz na w miarę dobrą partię odzieży, możesz zarobić zdecydowanie więcej.

Wad jest jednak sporo. Nigdy nie wiesz, co znajdziesz w niesortowanej dostawie – w tym przypadku nie ma możliwości, żeby sprawdzić jakość. Potrzebujesz dodatkowych rąk do pracy, bo odzież trzeba przebrać we własnym zakresie. Może się okazać, że większość ubrań nadaje się wyłącznie na śmietnik, a te, które są w porządku, trzeba będzie wyprać. Do tego dochodzi kłopot z utylizacją.

Co wybrać?

I tu zdania są podzielone. Mimo że sort góruje pod względem zalet, to właśnie na niesorcie można więcej zarobić. Oczywiście, pod warunkiem, że trafi się na dobrą partię towaru. Czy warto jednak podjąć ryzyko? Gorsza partia to niestety wyrzucenie pieniędzy w błoto. Niesort sprawdzi się raczej w przypadku większych ciucholandów. Jeśli więc nie lubisz ryzykować i prowadzisz mniejszy butik z używaną odzieżą, wybierz opcję sortowaną.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Jak urządzić sklep z odzieżą używaną? Wieszaki czy kosze?

Kolejna kwestia, którą trzeba przeanalizować, to sposób zaprezentowania ciuchów. Kiedyś towar głównie sprzedawany był na kilogramy i oferowany w obszernych koszach. Dziś nie każdy klient ma ochotę nurkować w stercie ubrań. Jeśli więc stawiasz na klienta bardziej wymagającego, ubrania umieść na relingach i wyceniaj na sztuki.

Jak prowadzić lumpeks i zachęcić klientów?

Dostawy w lumpeksach powinny być wyznaczone na konkretny dzień i odbywać się cyklicznie co tydzień lub nawet dwa razy w tygodniu. Dzięki temu klienci będą wiedzieli, kiedy mają odwiedzić sklep, by liczyć na nowy towar i znaleźć najlepsze perełki. Warto pamiętać, że istnieje liczna grupa osób, która w sklepach z tanią odzieżą szuka przede wszystkim jak najniższej ceny. Dla takich klientów najbardziej atrakcyjne są okresy, w których odzież jest wyprzedawana. Koniecznie więc ustal dzień, w którym cały asortyment można kupić o 50% taniej lub za określoną kwotę. 

Podziel się