5 prostych zasad, jak tworzyć angażujące wpisy w Google Moja Firma?

5 prostych zasad, jak tworzyć angażujące wpisy w Google Moja Firma?

Wpisy dodawane w Gogole Moja Firma mają wiele zalet. Możesz z łatwością dotrzeć do klientów w okolicy i poinformować ich o nowościach w Twojej firmie. Twoje wpisy będą widoczne na profilu firmowym. Obecność w GMB daje wiele możliwości – jesteś w stałym kontakcie z klientami, którzy są na bieżąco ze zmianami w Twojej firmie – dowiedzą się gdy zmienisz godziny otwarcia czy dodasz nowość do swojej oferty. Możesz z łatwością zdobywać zainteresowanie odbiorców. Jak to zrobić? Oto kilka prostych zasad.

1. Określ rodzaj wpisu

Po pierwsze, zanim rozpoczniesz przygotowywanie komunikatu, zastanów się, jakiego rodzaju będzie to wpis – czy chcesz przekazać wieści o nowościach w ofercie, czy może poinformować o ciekawym wydarzeniu? To istotne, czego oczekujesz od odbiorcy, czy chcesz zachęcić go do zakupu, czy dać znać o zmianie godzin otwarcia. Masz do wyboru takie rodzaje wpisów jak:

  • nowości – zadbaj, by Twoi klienci, byli na bieżąco ze zmianami w Twojej ofercie,
  • wydarzenia – określ datę i zachęć do udziału w wydarzeniu i wizyty w Twoim lokalu,
  • oferty – informuj o atrakcyjnych rabatach i promocjach,
  • aktualizacja – koniecznie przekaż informację o zmianie godziny czy nowej lokalizacji, by klienci z łatwością trafili do firmy.


2. Zadbaj o przyciągające wzrok zdjęcia lub filmy

Wpisy w GMB to nie tylko słowo, ale także obraz. Każdy wpis uzupełnij atrakcyjnym dodatkiem. Pamiętaj, że nie może to być przypadkowe ujęcie, dlatego koniecznie wybierz zdjęcie wysokiej jakości. Zadbaj o dobry kadr i oświetlenie – kolory muszą być wyraziste i żywe. Jeśli chodzi o rozdzielność, to minimalna wynosi 400 pikseli szerokości i 300 pikseli wysokości. Dodawaj zdjęcia w formacie JPG lub PNG. Jeszcze większe wrażenie zrobi ciekawy filmik prezentujący atuty Twojej oferty – tutaj także zadbaj o jakość. Jego maksymalny rozmiar to 100 MB.

wpis w GMB

3. Zyskaj uwagę chwytliwym tytułem

Ciekawy tytuł to podstawa, by skupić uwagę klienta. Musi być prosty, a zarazem przekazywać wszystko w kilku słowach. W treści przekaż najważniejsze informacje: o czym jest wpis, podaj datę lub czas trwania, napisz cenę lub określ zasady wzięcia udziału w akcji. Trzymaj się limitu 58 znaków.

  • Przykładowe tytuły to, np.:
  • Z okazji Dnia Kobiet bezpłatna wysyłka!
  • Jesteś gotowa na wiosnę? Wszystkie kurtki -20%!
  • W każdą środę od 16 do 18 druga pizza gratis.


4. Przygotuj szczegółowy opis

Tytuł to tylko wstęp, teraz pora na opis, w których podasz więcej szczegółów na temat oferty czy wydarzenia. Limit wynosi 1500 znaków, jednak tak naprawdę im krócej, tym lepiej. Postaraj się zmieścić wszystkie niezbędne informacje w krótszym tekście – 150-300 znaków wystarczy.

Każdy wpis powinien zawierać konkrety. Jeśli piszesz o rabacie, opisz dokładną instrukcję, jak z niego skorzystać. Dodatkowo podkreślaj zalety Twojej firmy, które wyróżniają ją na tle konkurencji.

Pisz wprost, zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy. Unikaj zawiłych, chaotycznych konstrukcji i złożonych zdań, w zamian za to stawiaj na jasne komunikaty. Trzymaj się zasad języka polskiego. Przed publikacją przeczytaj wpis, sprawdź, czy nie zawiera literówek. 

Niedopuszczalne są treści wulgarne i obraźliwe. Teksty powinny być przyjazne dla każdego odbiorcy bez względu na wiek. Ponadto, jeśli odsyłasz użytkowników do innych stron internetowych, koniecznie muszą to być zaufane źródła.

wpis w GMB - przykład

Źródło: Centrum Pomocy Google, przykładowy wpis 

5. Pokaż prostą drogę i zachęć do działania

Niezbędnym elementem każdego wpisu powinno być wezwanie do działania. Wskaż odbiorcy zachętę do podjęcia konkretnej czynności, najlepiej ze szczegółami, np.:

  • zarezerwuj dziś do 18:00,
  • skorzystaj do końca maja,
  • kup już teraz,
  • dowiedz się więcej.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter