Linki sponsorowane w Google – koszt dla sklepu internetowego z upominkami?

Linki sponsorowane w Google – koszt dla sklepu internetowego z upominkami?

Dużo słyszymy o promocji w internecie, o jakiś linkach sponsorowanych. Czym są takie linki i na jakiej zasadzie działają? Czy takie linki pomogą nam wypromować nasz sklep internetowy z upominkami i jakie mogą być to koszty?

Link sponsorowany najprościej mówiąc, jest to reklama w postaci najczęściej, konkretnie sformułowanego tekstu. Jest jedną z form reklamy internetowej, coraz bardziej popularnej w sieci. Wyświetlana nad wynikami wyszukiwania ( maksymalnie 3 pozycje na innym tle niż reszta treści pod nimi) oraz po jednej ze stron ( najczęściej po prawej - maksymalnie 8 pozycji, warto spojrzeć w wyszukiwarkę GOOGLE, wpisać jakąś frazę np. buty Warszawa i zobaczyć jak wyświetlają się 3 pierwsze linki na środku strony i kilka mniejszych po prawej stronie wyszukiwarki).

Linki sponsorowane są wywoływane po frazach kluczowych (słowach) w odpowiednim kontekście, wpisywanych do wyszukiwarki, co zwiększa ich skuteczność i dopasowanie przekazu do konkretnego odbiorcy. Linki sponsorowane wykorzystują przyjazny reklamodawcom sposób rozliczenia działa reklamowych. Opłata pobierana jest wyłącznie za wejście przez użytkownika na docelową stronę internetową (w tym przypadku naszą), a w związku z tym reklamodawca płaci wyłącznie za efekt prowadzonej kampanii reklamowej przez firmę zewnętrzną lub jeśli mamy dobrego informatyka w firmie to my ponosimy bezpośrednio koszty skuteczności naszej reklamy (CPC - Cost per click).

Linki sponsorowane posiadają przewagę nad innymi formami reklamy w Internecie ze względu na występowanie bezpośrednio w wyszukiwarce. Do głównych zalet zalicza się, przede wszystkim: Trafność czyli dotarcie do osób poszukujących danego produktu lub usługi, Szybkość czyli linki sponsorowane widoczne są w wyszukiwarce internetowej zaraz po utworzeniu kampanii, Mierzalność odnośnie możliwości uzyskania szczegółowych danych statystycznych dotyczących skuteczności działań reklamy, Elastyczność tzn. reklamodawca ma możliwość dokonywania zmian w prowadzonych kampaniach, których efekt widoczny jest natychmiast po wykupieniu danej frazy, Efektywność tj. rozliczenie wyłącznie za przejście użytkownika na stronę internetową, w tym przypadku naszą.

Jeśli prowadzimy sklep internetowy z upominkami, najważniejsze dla nas wyszukiwane frazy to: sklep internetowy, sklep z upominkami, sklep internetowy z upominkami. Im bardziej trafne określenie frazy tym większe prawdopodobieństwo, że nasza firma wyświetli się na czołowej pozycji w likach sponsorowanych w wyszukiwarce. Zanim jednak wykupimy wszystkie te frazy, należy zapoznać się z ich cennikiem. Im jakaś fraza jest bardziej "popularna" tym jej cena jest wyższa. Należy także mieć na uwadze, że dana fraza, która nas interesuje, może być zajęta przez inną firmę. Możemy poczekać aż czas na jaki wykupiła link sponsorowany minie i podkupić ją albo wybrać inną.

Ceny za najbardziej popularne linki sponsorowane, wahają się od kilkunastu złotych do 200 lub 300 złotych miesięcznie. Po każdym miesiącu trzeba przedłużać link albo on nam przepadnie i zakupi go inna firma o podobnym charakterze prowadzonej działalności gospodarczej. Warto pamiętać, że mimo wykupienia jakiejś frazy, nie od razu będziemy mieć z tego klientów. Czasem wystarczy być konkurencyjną firmą na rynku a wypozycjonujemy się (znajdziemy się na jakiejś pozycji w wyszukiwarce) automatycznie przez wejścia naszych klientów na naszą stronę www.

Podziel się