Postanowienia noworoczne związane z rozwojem i pozycjonowaniem strony WWW

Postanowienia noworoczne związane z rozwojem i pozycjonowaniem strony WWW

Początek roku to dobry moment, aby pomyśleć o rozwoju swojego biznesu. Chcesz, aby Twoja strona internetowa przyciągała więcej klientów i przynosiła zyski? Spraw, aby spełniała oczekiwania zarówno robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników Internetu. Zadbaj o SEO i User Experience, ale też o bezpieczeństwo witryny. Sprawdź, jakie działania podjąć, aby zdobywać wysokie pozycje w Google i zwiększyć sprzedaż Twoich produktów czy usług.

Zadbaj o SEO i wzmocnij swoją pozycję w sieci

Chcesz zwiększyć swoją widoczność w Google? W tym roku koniecznie postaw na SEO. Co to takiego? Otóż SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja strony WWW pod wyszukiwarkę. Jest to więc szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO jest bardzo ważnym procesem, który jest podstawą do skutecznego wypozycjonowania strony internetowej. Pamiętaj, że jest to proces długotrwały i wymaga prowadzenia działań na bieżąco. Pozycję strony w Google możesz poprawić, wykonując różne działania na stronie (działania on-site) oraz poza stroną (działania off-site).

Czynników, które mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce jest mnóstwo i nie sposób wymienić je wszystkie w tym jednym artykule. Z czego jednak składa się podstawowa optymalizacja SEO? O czym nie możesz zapomnieć? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Zoptymalizuj treści na stronie

Treści na Twojej stronie powinny być wysokiej jakości, unikalne i regularnie aktualizowane. Powinny też zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Zadbaj także, aby teksty znajdujące się na Twojej stronie WWW były obszerne, wyczerpujące dla odbiorcy oraz urozmaicone. Stosuj pogrubienia, wypunktowania, a tekst uzupełniaj grafikami.

Istotny jest też podział treści. Pamiętaj o nagłówkach H1, H2, H3, które pomagają określić strukturę tekstu. Znacznik H1 to zazwyczaj tytuł, a pozostałe to nagłówki niższego rzędu/śródtytuły.

Kolejnym działaniem on-site, które warto wykonać, jest optymalizacja meta danych: meta title i meta description. Meta title to tytuł strony, który widać w wynikach wyszukiwania Google. Na jego podstawie roboty wyszukiwarki określają tematykę witryny. Tytuł strony powinien zachęcać użytkownika do odwiedzenia strony. Ponadto ma być unikalny i zawierać frazę kluczową – najlepiej na samym początku.

Meta description to opis strony wyświetlany zaraz pod jej tytułem. Jego treść ma informować użytkownika oraz zachęcać go do kliknięcia. Powinien zatem być ciekawy, atrakcyjny i przyciągać uwagę. Najlepiej, jeśli zawiera zachęcające CTA (call to action – wezwanie do działania).


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>


Zoptymalizuj grafiki na stronie

Jak już zostało wspomniane, treści na stronie mają być urozmaicone za pomocą grafik. Te natomiast powinny być opisane za pomocą opisów alt. Są to opisy alternatywne, które wyświetlają się zamiast zdjęcia w przypadku, gdy obraz ma problem z odpowiednim załadowaniem. Alt tekst umożliwia także znalezienie się obrazu w sekcji ,,Grafika’’ w wyszukiwarce Google.

Twoje opisy alt powinny zawierać słowa kluczowe i dokładnie informować, co znajduje się na danym zdjęciu czy grafice. Dzięki temu Google lepiej zrozumie tematykę Twojej strony.

Sprawdź aspekty techniczne

Jakie jeszcze inne działania należy wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o optymalizację techniczną? Otóż ważne jest zadbanie o poprawność i przyjazność adresów URL. Dobry adres URL dokładnie opisuje zawartość strony, jest możliwie jak najkrótszy, czytelny i przejrzysty.

Kolejną kwestią jest też sprawdzenie, czy wszystkie linki, znajdujące się na stronie, odpowiednio działają i prowadzą do podstron, na których nie ma żadnych błędów ani pustej zawartości. Jeśli jakaś podstrona już nie istnieje, koniecznie ustaw przekierowanie.

Na pozycję Twojej strony WWW w Google wpływa także szybkość jej ładowania. Jak się okazuje, 40% odwiedzających już po 3 sekundach opuści stronę z powodu zbyt długiego jej ładowania1. Sprawdź więc ten aspekt i zadbaj, by Twoja witryna działała szybko i sprawnie.

Nie sposób nie wspomnieć też o responsywności. Coraz więcej osób korzysta bowiem z Internetu na swoich smartfonach. Twoja strona powinna więc prawidłowo wyświetlać się na każdym urządzeniu, niezależnie od wielkości ekranu. Jeśli jeszcze nie masz responsywnej strony, czas najwyższy to zmienić.

Wykorzystaj strategię SXO i bądź na bieżąco z trendami

SEO to jednak nie wszystko. Gorącym trendem 2022 roku jest SXO, czyli Search Experience Optimization. W skrócie, jest to połączenie SEO (o którym pisaliśmy wyżej) i User Experience, czyli doświadczeń użytkownika, który korzysta z danej strony WWW.

Wszelkie działania User Experience polegają na skupieniu się na atrakcyjności witryny internetowej, czyli na jej aspektach wizualnych, ale też na merytoryce i optymalizacji treści. W UX istotna jest także przejrzysta i intuicyjna nawigacja strony – użytkownik ma z łatwością znaleźć interesujące go informacje. Zadbaj też, aby na Twojej firmowej stronie znalazły się przyciski CTA. Są to wezwania do działania, takie jak np. „Kup teraz” lub „Dowiedz się więcej”.

Spraw zatem, aby Twoja witryna:

  • szybko się ładowała,
  • miała uproszczoną nawigację i była intuicyjna,
  • była przyjemna w przeglądaniu,
  • miała atrakcyjny i nowoczesny design,
  • zawierała w widocznych miejscach wszystkie ważne informacje, np. dane kontaktowe,
  • zawierała dobrej jakości, merytoryczny content (np. artykuły na blogu).

Dzięki temu Twoja strona będzie przyjazna zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i użytkowników. Pamiętaj, że algorytmy, które oceniają strony internetowe i ustalają ich kolejność w wynikach wyszukiwania, biorą obecnie pod uwagę doświadczenia użytkownika (UX).



Zadbaj o bezpieczeństwo Twojej strony i zdobądź zaufanie

Kolejnym Twoim celem na ten rok powinno być zadbanie o bezpieczeństwo witryny. Podstawą jest oczywiście certyfikat SSL (z ang. Secure Socket Layer). Jest to protokół sieciowy, którego zadaniem jest szyfrowanie danych na stronach internetowych i nawiązywanie bezpiecznych połączeń między przeglądarką a serwerem. Certyfikat SSL zapewnia poufność i chroni przesyłane przez użytkowników informacje, takie jak przykładowo loginy, hasła czy numery kart płatniczych. Jego instalacja jest dzisiaj konieczna. Internauci ufają stronom, które są oznaczone jako bezpieczne. Twoja strona internetowa nie ma jeszcze wdrożonego certyfikatu SSL? Koniecznie się tym zajmij.

Jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo, regularnie wykonuj też backup Twojej strony. Kopie zapasowe ochronią wszystkie Twoje dane i pliki. Wykonując je, nie musisz martwić się o utratę swoich cennych danych.

Nie zapominaj też o systematycznej aktualizacji oprogramowania oraz wtyczek i rozszerzeń. Celem aktualizacji jest nie tylko wprowadzanie nowych funkcjonalności, ale też likwidacja błędów i potencjalnych zagrożeń, które występowały we wcześniejszej wersji. Miej też na uwadze, że przestarzały system znacząco ułatwia niepożądanym osobom uzyskanie dostępu do Twojej strony. Nie możesz do tego dopuścić. Pamiętaj także, że bezpieczne strony są doceniane przez algorytmy i zajmują wyższe pozycje w Google.

Przedstawione wyżej działania warto wpisać na swoją listę postanowień noworocznych. Jeśli je wdrożysz, Twoja witryna będzie miała większą widoczność i więcej osób będzie ją odwiedzać, co wpłynie na Twoje wyniki sprzedażowe.


1https://neilpatel.com/blog/loading-time/

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas