Jak prezentować produkty w sklepie internetowym z odzieżą?
- 28-12-2022
- Sprzedaż
Mogłoby się wydawać, że skoro wszyscy potrzebują ubrań, to ich sprzedaż powinna napędzać się sama. Nic bardziej mylnego! W czasach, gdy konkurencja w Internecie tylko rośnie, sama inwestycja w e-commerce to za mało. Obecnie klienci nie są zainteresowani wyłącznie finalizacją zamówienia, ale również całym doświadczeniem zakupowym. Sprawdź, jak prezentować produkty w e-sklepie z odzieżą. Poznaj 8 wskazówek dla witryny z modą.
Jak sprzedawać odzież w Internecie?
Planujesz rozpocząć działania online w branży fashion? A może prowadzisz już handel tradycyjny z ubraniami? Pamiętaj, że sklep internetowy zarabia 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku. Nie musisz przy tym prowadzić punktów sprzedaży, zatrudniać kolejnych pracowników czy utrzymywać wielkich magazynów.
Inwestując w e-sklep, zyskujesz szansę na bieżące aktualizowanie cen i ofert, możesz szybko reagować na zmiany czy nowe trendy oraz skutecznie odpowiadasz na potrzeby klientów. Musisz jednak pamiętać, że witryny związane ze sprzedażą odzieży stanowią dużą część rynku e-commerce – jest to wręcz jedna z najpopularniejszych branż.
Nie wystarczy już więc samo założenie sklepu internetowego z modą. Aby przekonać do siebie klientów, możesz zainwestować w inne kanały sprzedaży np. Google Shopping, Facebook, Instagram czy platformy marketplace lub postawić na przystępną prezentację produktów, która wyróżni Cię na tle konkurencji.
Skuteczna prezentacja produktów w sklepie internetowym – 8 wskazówek
Internauci lubią zakupy online, ponieważ są wygodne, szybkie i dostępne. Część użytkowników wciąż jednak nie kupuje w sieci. Jednym z powodów jest brak możliwości obejrzenia towaru przed finalizacją transakcji. Właśnie dlatego należy zatroszczyć się o doświadczenie klienta. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie prezentować produkty w sklepie online. Oto 8 praktycznych porad.
1. Dostosuj treści do potencjalnych klientów (fanów mody)
Jak już wiesz, w branży odzieżowej trudno wyróżnić się na tle konkurencji samym produktem. Warto więc zadbać o różnego rodzaju treści. Zanim jednak je stworzysz, zastanów się, kto jest Twoją grupą docelową. W końcu zupełnie inaczej będą brzmiały opisy ubrań dla młodzieży niż teksty przeznaczone dla osób w dojrzałym wieku.
Dostosuj język i ton komunikacji w e-sklepie do odbiorców. Zwróć też uwagę, że to, co jest dla wszystkich, zwykle nie interesuje nikogo. Przygotowując treści, skup się na zwyczajach i upodobaniach swojej grupy docelowej.
2. Dopracuj opisy produktów i zachęć do odświeżenia garderoby
W stacjonarnym punkcie z odzieżą, aby dowiedzieć się więcej o konkretnym ubraniu, korzystamy z metki (gdzie znajdują się szczegóły dotyczące np. składu) lub prosimy o pomoc ekspedienta. Za dostarczenie informacji w sklepie internetowym odpowiada za to opis produktu, który uważa się za najważniejszy typ treści w e-commerce.
Połącz dwa rodzaje tekstów w jeden i w karcie towaru zaprezentuj zarówno konkretne dane, jak i elementy rozbudowane, które wiążą się ze storytellingiem. Nie zapominaj przy tym, że teksty w e-sklepie muszą wnosić interesujące i przydatne dla klienta informacje – przedstaw zarówno kwestie techniczne, jak i sprzedażowe.
Pamiętaj, że im dłużej potencjalny klient obcuje z Twoim produktem, tym rośnie szansa sprzedaży. Oznacza to, że ciekawe opisy produktów sprawiają, że użytkownik nie tylko więcej czasu spędza na stronie WWW, ale również chętniej dodaje pożądany towar do koszyka.
3. Twórz potrzebę i namawiaj do zakupów
W sklepach internetowych ważny jest nie tylko sam opis, ale cała karta produktu. Co musisz umieścić na stronie konkretnej bluzki, sukienki czy koszulki? Aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupów, musisz:
szczegółowo opisać właściwości sprzedawanych elementów garderoby (np. dostarcz klarowną rozmiarówkę),
opisz korzyści, jakie zapewnia odzież (zamiast „modny i wysokiej jakości t-shirt” napisz „wykonana ze 100% bawełny koszulka wytrzyma każde pranie”),
eksponuj kluczowe cechy produktów takie jak m.in. wielkość, tekstura czy kształt,
podkreślaj rzadkość i unikalność asortymentu.
4. Stwórz zdjęcia, jak z okładki najlepszego magazynu fashion
W kontekście efektywności sprzedaży online ogromne znaczenie ma wygląd produktu. Samo zaprezentowanie odzieży na wieszaku i białym tle nic nie da. Zainspiruj się największymi magazynami modowymi takimi jak np. Vogue i postaw na wysokiej jakości fotografie w swoim sklepie internetowym.
Pamiętaj, że zdjęcia mają zrekompensować potencjalnym klientom brak możliwości przymierzenia ubrania przed dokonaniem zakupu. Właśnie dlatego warto zainwestować w grafiki, które najlepiej oddadzą wygląd oraz cechy produktu. Sprzedawcy coraz częściej stawiają więc na video (dzięki czemu mogą pokazać odzież w użyciu) lub wykorzystują kolekcje oraz kontekst – zestawiają konkretne ubranie z innymi elementami stylizacji.
5. Przygotuj niezbędnik edukacyjny
Nie każdy klient Twojego sklepu internetowego musi być fanem mody. Właśnie dlatego warto zapewnić odbiorcom różnego rodzaju materiały edukacyjne, które mogą ułatwić nie tylko podjęcie decyzji o zakupie, ale również samo użytkowanie produktów.
Prowadzisz witrynę e-commerce z odzieżą lub obuwiem? Zadbaj o treści, w których przedstawisz instrukcje obsługi (np. jak samodzielnie dokonać pomiarów ciała), przeciwwskazania czy zalecany sposób użytkowania oraz odpowiesz na najczęściej zadawane pytania. Warto również pomyśleć o zainwestowaniu w bloga, w którym podzielisz się nowościami, poradami czy sposobami na modne stylizacje.
6. Postaw na porządek w szafie i e-sklepie
Sklepy internetowe z odzieżą mogą pochwalić się bogatym asortymentem. Z tego też powodu ofertę w witrynie należy odpowiednio uporządkować. Upewnij się, że Twoja platforma jest wygodna w obsłudze i umożliwia swobodną nawigację. W tym celu zadbaj o takie elementy jak np.:
czytelne menu i podział na kategorie,
linkowanie wewnętrzne z sekcjami powiązanymi tematycznie,
intuicyjna wyszukiwarka z filtrowaniem produktów.
7. Daj przestrzeń fashionistom (swoim klientom)
Czasy nieświadomych i mało zorganizowanych grup kupujących odeszły w niepamięć. Dziś konsumenci coraz częściej podejmują decyzje zakupowe na podstawie specjalistycznej wiedzy. Ostateczne wybory opierają również na opiniach innych klientów zbieranych z różnych źródeł.
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie z ubraniami, to musisz wykorzystać potencjał social proof, czyli dowodu społecznego. Buduj zaufanie do swojej firmy i pozwól użytkownikom dodawać komentarze oraz oceny produktów. Wiarygodne i pozytywne recenzje mogą okazać się Twoją kartą przetargową w niezwykle konkurencyjnej branży.
8. Optymalizuj e-sklep pod kątem SEO
Możesz mieć najbardziej atrakcyjną ofertę, wysokiej jakości fotografie produktowe czy najlepszą obsługę klienta, ale bez odpowiedniego pozycjonowania sklepu online, nie odniesiesz sukcesu. Właśnie dlatego musisz zadbać o odpowiednią optymalizację SEO, aby znaleźć się wysoko w Google. Lepszą widoczność wśród użytkowników kupujących w sieci osiągniesz poprzez:
aktualne oraz wysokiej jakości treści i na bieżąco aktualizowane informacje,
dopasowane do branży modowej i zmieniających się trendów słowa kluczowe,
frazy typu long tail (długie i bardziej szczegółowe) z intencją zakupu,
atrakcyjne i zoptymalizowane zdjęcia w odpowiednim rozmiarze z atrybutem ALT,
zgodne z wytycznymi wyszukiwarki formatowanie materiałów na stronie WWW,
aktywność w mediach społecznościowych i formaty reklamowe np. live video marketing.
Zastosuj się do powyższych wskazówek, a Twoja witryna e-commerce z modą wyróżni się na tle konkurencji i zdobędzie nowych klientów. A jeśli chcesz zbudować sklep internetowy z odzieżą od zera, to zacznij współpracę z WeNet. Doradcy internetowi zapewnią wszystko, czego potrzebujesz, aby sprzedawać online. Zamów darmową wycenę i już teraz poznaj szczegóły oferty.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj i przekonaj się, czym jest social commerce.