Jak stworzyć opis produktu, który sprzedaje?

Jak stworzyć opis produktu, który sprzedaje?

Czy wiesz, że aż 27% polskich internautów wciąż nie kupuje w sieci[1]? Jednym z powodów jest chęć obejrzenia towaru przed transakcją. To właśnie ten czynnik stanowi największą różnicę między handlem tradycyjnym a internetowym. Oddziaływanie na klienta poprzez zapach, słuch i dotyk należy w przypadku e-commerce zastąpić słowem pisanym, czyli m.in. opisami produktów. Sprawdź, jak przekonać konsumenta do zakupów w sklepach online.  

Opisy produktów, czyli pokaż to, czego nie można dotknąć

Według badań, aż 43% osób, które nie kupują w sklepach internetowych, nie robi tego, ponieważ woli obejrzeć towar przed zakupem[2]. Aby zachęcić niezdecydowanych, musimy zadziałać na ich wyobraźnię. Najskuteczniejszym narzędziem może okazać się dobry opis produktu, który powinien realizować trzy podstawowe zadania:

  • Wyczerpująco informować o produkcie – fachowo i obrazowo opisywać towar lub usługę, tak aby odbiorca nie musiał sięgać do innych źródeł w poszukiwaniu dodatkowej wiedzy.  
  • Wzmocnić pozycjonowanie – wykorzystywać najważniejsze słowa i frazy kluczowe, które ułatwią użytkownikom odnalezienie produktu w wynikach wyszukiwania Google. 
  • Zachęcać do zakupu – pełnić funkcję nienachalnej reklamy, którą należy oprzeć o język korzyści oraz interesujące przedstawienie zalet oferty.

Według badań dla 87% internetowych klientów opisy produktów stanowią kluczowy czynnik, który wpływa na ich zakupowe decyzje[3]. Co to oznacza? Wspomniana statystyka pokazuje, że skuteczna i unikalna prezentacja oferty może znacząco zwiększyć ruch w witrynie oraz pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji. Nie tylko bowiem zastępuje sprzedawcę w sklepie online, ale również obniża ryzyko zwrotu zakupionego towaru.

opis towaru w e-sklepie

Jak tworzyć opisy produktów w sklepie internetowym?

Nie jest tajemnicą, że sklepy e-commerce mogą poprawić pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania poprzez wzbogacenie opisów produktów oraz kategorii o unikalną i bogatą w słowa kluczowe treść. Dostosowując ten rodzaj zawartości strony do odbiorców, kreujemy się jako ekspert, który wie, co sprzedaje i chce o tym opowiedzieć klientom.

Zastanawiasz się, jaki powinien być dobry opis towaru? Choć nie istnieje jeden szablon, to poniżej przedstawiamy kilka zasad, których warto przestrzegać.

1. Określ grupę docelową odbiorców

Każdy opis produktu powinien być tworzony z myślą o konkretnych odbiorcach – takich, którzy mogą zamienić się w klientów. Na podstawie oczekiwań i charakterystyki należy wskazać nie tylko grupę docelową oferty, ale również personę kupującego, czyli szczegółowy obraz idealnego konsumenta. Tylko w ten sposób dopasujemy język i formę komunikatów do kupujących. Bez względu na to, do kogo się zwracamy, należy postawić przede wszystkim na naturalność przekazu.

2. Używaj języka korzyści

Prezentując konkretny produkt, musimy przekazać odbiorcom, co mogą zyskać, gdy zdecydują na jego zakup. Oznacza to, że cechy lub parametry towaru zawarte w opisie, powinny zawsze zamieniać się w konkretną korzyść. Dlatego też wszelkie zalety należy popierać prawdziwymi dowodami. Należy unikać przy tym utartych klisz i sformułowań.    

Język korzyści to bardzo ważny element tekstów sprzedażowych, który duży nacisk kładzie na potrzeby odbiorcy. Przy jego pomocy możemy pokazać mocne strony oferty i rozwiać obiekcje klientów przed zakupem. Warto pamiętać również o działaniu na wyobraźnię – w opisach musimy bazować na emocjach. Ważne, aby pisać wprost, jaki problem rozwiązuje nasz produkt.   

3. Stosuj słowa kluczowe

Opis towarów oraz zakładek powinien brzmieć naturalnie – to fakt. Jednak do stworzenia dobrego tekstu musimy wykorzystać słowa kluczowe, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce. Frazy powinny być powiązane z branżą oraz ze sprzedawanymi w e-sklepie towarami.

Należy skoncentrować się przy tym na wyczerpaniu tematu oraz dostarczeniu klientom rzetelnych informacji. Frazy można uzupełnić synonimami oraz wyrazami bliskoznacznymi. Do ich generowania warto wykorzystać stosowne narzędzia. Starajmy się unikać przy tym przesycenia tekstu słowami kluczowymi – wykorzystajmy je jednak zarówno w opisie, jak i tytule czy nagłówkach.   

4. Postaw na czytelność przekazu

Wiedząc, że użytkownicy przede wszystkim skanują internetowe treści (większość internautów skroluje tylko 50-60% serwisu WWW[4]), musimy dostosować do tej tendencji prowadzoną w sieci komunikację. Dlatego też opisy produktów muszą być zwięzłe i czytelne.

Przejrzystość tekstu można uzyskać poprzez stosowanie różnorodnych wyróżników. Wśród najciekawszych rozwiązań znajdziesz wszelkiego rodzaju pogrubienia czy nagłówki. Pamiętaj, aby wyróżniać najważniejsze informacje – taka praktyka znacząco ułatwi klientom odbiór opisów produktów. 

5. Zadbaj o wyczerpujące informacje

Jedną z dość oczywistych zasad jest to, że opis powinien być zgodny z produktem. Pamiętaj – rzetelność przede wszystkim. W końcu nikt tak chętnie nie dzieli się swoimi opiniami publicznie, jak niezadowolony klient.

Tworząc treści na swoją stronę internetową, staraj się w sposób wyczerpujący przedstawić konkretny towar lub usługę. Informacje na temat parametrów warto przedstawić w ciekawej formie – w ten sposób sprawisz, że pomimo wielu szczegółowych danych opis pozostanie łatwy w odbiorze. Prezentację produktu warto uzupełnić treściami pochodzącymi z bloga, które np. stanowią jego recenzję.   

Nie ma uniwersalnego sposobu na tworzenie opisów produktów. Przykładając jednak odpowiednią wagę do prezentacji towarów na platformie sprzedażowej, możesz przekonać wciąż niezdecydowanych klientów. A budowę i konfigurację e-sklepu możesz powierzyć specjalistom.


Stworzymy dla Ciebie profesjonalny e-sklep, który przyciągnie klientów i będzie generował zyski. Sprawdź >>


Jak zaprezentować produkt w sklepie online, by zachęcić klienta do zakupu?

Jak już wiesz, atrakcyjny i wartościowy opis produktu w sklepie internetowym pełni wiele ważnych funkcji. Jednak na dobrą prezentację towaru lub usługi składają się również inne elementy takie jak: zdjęcie, tytuł oraz karta ofertowa.

Co ciekawe, to nie opis rzuca się użytkownikom najbardziej w oczy. Pierwszym komponentem, z którym spotyka się klient, jest bowiem zdjęcie towaru. Wielu kupujących uważa, że obraz jest najważniejszym elementem na karcie produktowej. Grafiki w sklepie online powinny działać na wyobraźnię konsumenta i przekazywać istotne informacje – oddawać rzeczywisty wygląd oferty.

zdjęcie produktu w e-sklepie

Przed przeczytaniem opisu konsumenci najpierw zapoznają się z tytułem. Dlatego też nazwa produktu stanowi jeden z kluczowych komponentów na stronie. Powinna zawierać najważniejsze dane i identyfikować towar w e-sklepie. Należy przy tym pamiętać, że już na początku warto określić sposób nazewnictwa i stosować spójne określenia dla wszystkich elementów oferty.

Co zachęci klienta do dokonania zakupów w sklepie internetowym? Z pewnością czytelna i przejrzysta karta produktu. Powinny znajdować się na niej zdjęcia, tytuł, opis produktu oraz kilka innych ważnych zakładek. Wśród nich wyróżniamy:

  • dane dotyczące dostawy,
  • informacje o cenie i ofertach promocyjnych,
  • przyciski „call to action”,
  • recenzje i opinie innych klientów,
  • listy pozostałych produktów.

Poprzez atrakcyjną prezentację oferty oraz skuteczne opisy produktów w sklepie internetowym, można zachęcić nawet tych, którzy wciąż nie mogą przekonać się do zakupów przez Internet. Chcesz zwiększyć swoje szanse w e-handlu? Sprawdź, jak zbudować lejek sprzedażowy.


[1] Gemius, Raport E-commerce w Polsce 2020

[2] Gemius, Raport E-commerce w Polsce 2020

[3] Onespace: 10 Stats That Prove the Importance of Product Content for E-commerce

[4] UX Myths

Podziel się