Powody, dla których warto zainwestować w stronę WWW

Obecność w sieci to teraz priorytet. Kanałów dotarcia do nowych klientów jest wiele. Jednym z najważniejszych jest strona internetowa firmy, która stanowi e-marketingowe centrum dowodzenia.

W pierwszym odcinku podcastu e-fektywna FIRMA zastanowimy się, do czego służy nowoczesna witryna, w jaki sposób może ułatwić życie Tobie i Twoim klientom, a także, dlaczego widoczność w sieci jest dziś ważna jak nigdy wcześniej.

Czy wiesz, ile osób w Polsce korzysta z Internetu? Czy wiesz, ile osób szuka w sieci produktów i usług? Czy masz pojęcie, ile spośród nich korzysta z urządzeń mobilnych? My znamy odpowiedzi! Konkretne dane usłyszysz w najnowszym odcinku podcastu e-fektywna FIRMA.

Czego dowiesz się w tym odcinku?

  • 1:21Czym jest strona internetowa i do czego służy?
  • 2:23Czy strona WWW może sprzedawać?
  • 3:22Jakie są najczęstsze błędy popełniane na stronach WWW?
  • 5:43Jak dzięki stronie zbudować wizerunek eksperta?
  • 6:15Czy strona internetowa może stać się Twoim nowym pracownikiem?
  • 7:15Czy strona może stać się narzędziem do analizy rynku i preferencji klientów?

Powody, dla których warto zainwestować w stronę WWW

Niezależnie, czy prowadzisz małą, czy dużą firmę, czy zajmujesz się handlem, czy usługami, obecność w sieci jest dziś podstawą działania i promocji. W niemal 40-milionowym kraju, jakim jest Polska, z Internetu miesięcznie korzysta niemal 30 milionów osób. A ponad 70% z nich robi to w celu znalezienia produktów i usług. Idealnym miejsce do zaprezentowania swojej oferty jest własna witryna. To ona stanowi centralną bazę, źródło informacji o tym, czym się zajmujesz i jak można się z Tobą skontaktować. W tym odcinku dowiesz się, do czego służy strona internetowa i dlaczego warto zainwestować w nią właśnie teraz.

6 powodów, dla których warto założyć stronę internetową firmy

Dziś zastanowimy się, dlaczego warto założyć stronę internetową firmy. Kilka dość ogólnych powodów usłyszałeś już we wstępie tego odcinka. W tej części postaram się je nieco uporządkować i uszczegółowić. Oto 6 powodów!

Powód 1. Informacje o ofercie

Strona internetowa to Twoje unikalne i niezależne miejsce w sieci. Przestrzeń do obszernego prezentowania towarów lub usług. Miejsce do dzielenia się informacjami na temat cen, parametrów, sposobu użycia – i wszystkich innych kwestii, o których klient chciałby wiedzieć przed zakupem.

Patrząc na statystyki, można zauważyć, że w ostatnich latach coraz więcej osób chce samodzielnie poznawać interesujące ich produkty i usługi – bez kontaktu ze sprzedawcą. M.in. dlatego warto pokazać swoje argumenty na własnej stronie internetowej.

Powód 2. Źródło dochodu

Poza samą prezentacją oferty strona internetowa może stać się dodatkowym lub głównym kanałem sprzedaży, wejście na rynek e-commerce to wyjście naprzeciw oczekiwaniom internautów, spośród których ponad 70% robi zakupy w polskich sklepach internetowych.

Co przyciąga kupujących do sieci? Przede wszystkim komfort i niezależność. W TOP 3 czynników motywujących do robienia zakupów online znalazły się takie odpowiedzi jak:

  • możliwość całodobowego dokonywania zakupów (82%),
  • brak konieczności jechania do sklepu (78%),
  • nieograniczony czas wyboru (72%).

Siła Internetu tkwi w przekroczeniu barier geograficznych i czasowych. Warto z tego skorzystać. Wówczas masz możliwość działać całą dobę i być dostępnym nie tylko dla lokalnych klientów, ale dla użytkowników w całej Polsce, a przy odpowiednim przystosowaniu oferty i logistyki – nawet na całym świecie.

Powód 3. Wizytówka firmy

Powiedzieliśmy sobie o treści, ale wypada zadbać również o formę, czy – jak kto woli – wizerunek. Bo nawet najciekawsze oferty na wadliwej i nieprofesjonalnie zrobionej stronie internetowej nie będą miały siły przebicia.

Ponadto słaba strona zwyczajnie psuje wizerunek Twojej marki. A jak mówi stare marketingowe powiedzenie: strona internetowa firmy to wizytówka twojej firmy. Dlatego warto się przyłożyć i dopilnować, aby nie pojawiały się na niej błędy, niepasujące lub złej jakości grafiki, czy nieaktualne dane.

Ponadto ważna rzecz: szybkość ładowania strony. 5 sekund to – przy dzisiejszym działaniu Internetu – cała wieczność, nic więc dziwnego, że internauci często zniechęcają się i porzucają witrynę, która zwyczajnie muli.

Grzechów popełnianych na stronach internetowych jest oczywiście więcej, myślę, że spokojnie starczy ich na jakiś obszerny odcinek w przyszłości. W tym warto wspomnieć jeszcze o jednym – (uwaga, trudno słówko) nieresponsywności, czyli nieprzystosowaniu strony do urządzeń mobilny. Dlaczego to takie ważne? Znowu odwołam się do statystyk.

Niemal 70% pytanych przez Gemius używa telefonu do robienia zakupów. To sporo. Biorąc pod uwagę powszechność i wygodę korzystania ze smartfonów, tendencja ta będzie się zapewne umacniać.

Zresztą już przez kilka ostatnich miesięcy więcej osób korzysta z internatu przy pomocy urządzeń mobilnych niż stacjonarnych. We wrześniu tego roku różnica wynosiła już dwa miliony użytkowników (22,4 do 24,4).

Powód 4. Budowanie relacji i wizerunku eksperta

Strona internetowa to dobre miejsce na budowanie relacji z klientem. Przestrzeń do informowania o podstawowych danych Twojej firmy, a przede wszystkim o możliwościach kontaktu. Im będzie ich więcej, tym lepiej (numer telefonu, Facebook, czat, maila). Warto stworzyć kontaktowy stół szwedzki.

Co więcej, strona to miejsce do opowiadania o swojej działalności, czyli tworzenia tzw. content marketingu – dzięki któremu budujesz wizerunek eksperta w swojej branży, np. odpowiadając na najczęściej zadawane pytania klientów. Możliwości jest wiele. Nie muszą być to tylko artykuły. Możesz użyć form wizualny (filmiki), czy audio (podcasty). To przestrzeń do wykazania się kreatywnością i pokazania swojej pasji.

Powód 5. Wygoda i oszczędność

Strona internetowa to inwestycja, dzięki której zaoszczędzisz czas i pieniądze. W jaki sposób? Już tłumaczę o co chodzi.

Strona internetowa pracuje za Ciebie bez przerw i urlopów. Jeśli jesteś usługodawcą, na stronie możesz umieścić funkcję kalendarza rezerwacji wizyt. Np. jeśli prowadzisz hotel, wówczas na stronie goście mogą rezerwować noclegi. Jeśli jesteś dentystą/fryzjerem, pacjenci/klienci mogą się umawiać na wizytę do konkretnej osoby, na konkretną usługę i godzinę poza godzinami Twoje pracy.

W ten sposób oszczędzasz swój czas i czas klientów. Nie musisz inwestować i zatrudniać dodatkowego pracownika do obsługi, a także dajesz dostęp do rezerwacji przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

Powód 6. Analiza rynku

Strona może posłużyć jako narzędzie analityczne, które pozwala sprawdzić liczbę odwiedzających i ich preferencje zakupowe, oraz z jakich miejsc w sieci trafią na stronę użytkownicy. Pozwoli Ci to trafniej – na podstawie statystyk – zaplanować kolejne ruchy biznesowe i marketingowe.

Istnieją również narzędzia do szacowania ruchu na stronach internetowych, dzięki którym masz możliwość sprawdzenia, jak Twoja strona wypada na tle konkurencji. To przydatne informacje, pozwalające określić położenie Twojej firmy na rynku, względem innych konkurencyjnych marek.

Strona internetowa firmy. Podsumowanie

To był pierwszy odcinek podcastu e-fektywna FIRMA, po którym wiesz, do czego służy strona internetowa i dlaczego warto za jej pośrednictwem prezentować swoją ofertę, ale czy samo posiadanie strony wystarczy?

  • Jak sprawić, żeby była widoczna na szczycie wyników wyszukiwania?
  • Komu zlecić jej zrobienie, żeby mieć pewność, że Twoje dane i dane użytkowników będą bezpieczne?
  • Jak przy pomocy strony zdobywać nowych klientów i przyćmić konkurencję?

Na te i wiele innych pytań odpowiem w kolejnych odcinkach, na które – rzecz jasna – zapraszam!

Dzięki za wysłuchanie. Trzymaj się zdrowo. Cześć!

Źródła: CS Group Blog, Gemius. E-commerce w Polsce 2020.

Chcesz na bieżąco dostawać informację o nowych odcinkach podcastów?
Zapisz się na nasz newsletter dla przedsiębiorcy

Dostaniesz materiały, które poszerzą Twoją wiedzę biznesową: najświeższe podcasty, artykuły, pomocne e-booki i inne.

Zapisz się