Dlaczego warto regularnie aktualizować treści na stronie internetowej i blogu firmy?

Dlaczego warto regularnie aktualizować treści na stronie internetowej i blogu firmy?

Strona WWW to źródło pozyskania informacji o działalności firmy, oferowanych przez nią produktach i usługach, cenach, lokalizacji i wszystkich innych danych niezbędnych z punktu widzenia zainteresowanego klienta lub kontrahenta. Ich obecność na stronie oraz łatwość dotarcia do szczegółów czynią taką stronę bardziej atrakcyjną dla odwiedzającej ją osoby. Dlatego aktualizacja treści i danych jest ważnym elementem z punktu widzenia User Experience. Ale ważna też jest ze względu na większą możliwość pozycjonowania strony w wyszukiwarce.

Jakie są najczęstsze błędy związane z nieaktualnymi treściami na stronach WWW?

Jakie błędy związane z nieaktualnymi treściami można popełnić? Oto częste przypadki:

  • teksty w zakładkach zostały napisane kilka lat temu, nie odpowiadają więc dzisiejszym wymogom algorytmów skanujących witryny przed ich skatalogowaniem na stronach wyszukiwania, co prowadzi do obniżenia pozycji w rankingach,
  • nieaktualne informacje mogą wprowadzać użytkownika strony w błąd lub wpływać na wizerunek firmy – tyczy się to zakresu prezentowanej oferty (przy kontakcie osobistym często okazuje się, że dany towar nie jest od dawna dostępny/produkowany), danych technicznych produktu (jeśli np. zmieniła się jego specyfikacja), lokalizacji siedziby zakładu, danych kontaktowych, publikowanych na stronie aktualności, zamieszczanych opinii (stare sprawiają wrażenie, że nic się w firmie nie dzieje), doboru słownictwa branżowego i technicznego (mógł ulec zmianie od czasu ostatniej aktualizacji treści), stosowanych zabiegów marketingowych, zdezaktualizowanych promocji etc.  

Przyczyn takiego stanu rzeczy należy upatrywać m.in. w trudnym do obsługi systemie zarządzania stroną, brakiem czasu na aktualizację tekstów i – przede wszystkim – niezrozumieniem istoty konieczności posiadania uaktualnionej strony. Każdą z tych przyczyn można z łatwością wyeliminować, na przykład poprzez wykupienie usługi budowy i kompleksowej obsługi stron firmowych.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


Dlaczego warto aktualizować informacje na stronie firmy? 

Napisane spójnie i przystępnie, aktualne treści są dla internauty wskazówką, że firma o niego dba i odpowiada na jego potrzeby: 

  • informuje go o swoim bieżącym zakresie działalności,
  • pokazuje obecną ofertę wraz z uaktualnionym cennikiem i niezbędną dokumentacją towarzyszącą, 
  • wskazuje dokładną lokalizację siedziby czy posiada tzw. social proof, czyli opinie zadowolonych klientów, które wspierają podjęcie decyzji zakupowej. 

Dlaczego warto aktualizować treści na firmowym blogu? 

Bardzo istotną rolę gra firmowy blog – aktualne wpisy pomagają odpowiedzieć na zapytania lub rozwiązywać realne problemy użytkowników strony, dotyczące np. zakresu zastosowania produktu, sposobu jego montażu, metod użytkowania, konserwacji, naprawy czy szczegółów specyfikacji technicznej. 

Artykuły blogowe ułatwiają również działania marketingowe w Internecie – można prezentować w nich produkty, opisywać zalety i wskazywać korzyści płynące z użytkowania. Internauci sięgną chętnie do poradników, które ułatwią im życie, a jeśli będą one aktualne i ciekawie napisane – podzielą się nimi, na przykład w Social Mediach. Notabene, ten kanał komunikacji firmy mogą także wykorzystywać do prezentowania swojej oferty, a artykuły z bloga są wprost do tego celu stworzone.

Aktualne treści to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy. Pokazują one, że firmie zależy na pozytywnym odbiorze wśród potencjalnych klientów, satysfakcji pozyskanych już klientów czy użytkowników, portretują bieżącą działalność przedsiębiorstwa i opisują jej historię, ponadto informują o nowościach, ciekawostkach, a przy publikacji na blogu firmowym – tworzą również obraz eksperta w danej branży. 

Podziel się