Hotele, pensjonaty, miejsca noclegowe. Jakie są nowe zasady przyjmowania gości?

Hotele, pensjonaty, miejsca noclegowe. Jakie są nowe zasady przyjmowania gości?

Obecnie zostały wprowadzone nowe zasady przyjmowania gości w hotelach, pensjonatach, a także wszystkich innych ośrodkach noclegowych. Ich celem jest minimalizowanie ryzyka zakażenia. Wiele osób zastanawiało się, jak obecna sytuacja zmieni nastawienie Polaków do wypoczynku – czy będą obawiali się wyjechać na wakacje i wynająć pokój w hotelu, czy wręcz przeciwnie – będą chcieli jak najszybciej zarezerwować nocleg i udać się na urlop. Prowadzisz hotel? Przeczytaj, jak się przygotować.

Jak zapewnić bezpieczeństwo pracownikom hotelu?

Dziś tak ważne jest zachowanie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – zarówno pracowników, jak i gości hoteli czy pensjonatów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, które muszą zostać wprowadzone w miejscach noclegowych zgodnie z wytycznymi Rządu.

Zachowanie odległości – ograniczenie liczby osób

Ustal obowiązki i podziel pracę tak, by pracownicy przebywający w danym momencie na terenie obiektu, mogli zachować bezpieczną odległość – w zakładach pracy jest to minimum 1,5 metra. W miejscach takich jak stołówki pracownicze czy szatnie odległość powinna wynosić minimum 2 metry. W celu ograniczenia przebywania wielu osób w jednym pomieszczeniu należy, np. wprowadzić różne godzin przerw.

Zapewnienie środków ochrony indywidualnej

Musisz zadbać o wyposażenie pracowników w:

  • maski ochronne,
  • rękawiczki oraz środki do dezynfekcji rąk,
  • nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem (do użycia w razie potrzeby).

Poza wyposażeniem w środki ochrony musisz zapewnić m.in. regularne wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.

Poinformowanie pracowników

Przygotuj zalecenia dla pracowników. Koniecznie przekaż im oficjalny komunikat o:

  • Obowiązkowym myciu rąk po przyjściu do pracy i przed rozpoczęciem obowiązków – oraz regularnej dezynfekcji rąk w ciągu dnia.
  • Noszeniu osłony nosa i ust oraz rękawic podczas wykonywania obowiązków.
  • Zachowaniu bezpiecznej odległości między współpracownikami i klientami.
  • Niedotykaniu okolic twarzy oraz zasłanianiu nosa i usta łokciem lub chusteczką podczas kichania bądź kaszlu.
  • Regularnej dezynfekcji często dotykanych powierzchni na stanowiskach pracy jak słuchawka telefonu, klawiatura, myszka, blat biurka.
  • Regularnej dezynfekcji powierzchni wspólnych jak klamki, poręcze, blaty.
  • Unikaniu dojazdu do pracy komunikacją miejską, jeśli jest taka możliwość.

Ograniczenie kontaktów

W miarę możliwości wykorzystuj inne środki komunikacji takie jak telefony czy poczta elektroniczna. Ogranicz spotkania i narady do minimum – jeśli już, to przy otwartych oknach i zachowaniem odległości między pracownikami.

Jeśli masz taką możliwość, ogranicz kontakt osób narażonych na zachorowanie, czyli po 60. roku życia i przewlekle chorych z innymi współpracownikami oraz klientami.  

Przygotowanie procedur na wypadek sytuacji awaryjnej

Przygotuj procedury postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia i zapewnij skuteczne poinstruowanie pracowników.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>


Jak zapewnić bezpieczeństwo w obiekcie?

Gdy prowadzisz hotel lub pensjonat, to zgodnie z nowymi zaleceniami jesteś zobowiązany do m.in.:

  • Umieszczenia w widocznym miejscu informacji o maksymalnej liczbie klientów mogących jednocześnie przebywać  w danej części obiektu. Dostępnych może być jedynie 50% miejsc noclegowych.
  • Umieszczenia dozowników z płynem do dezynfekcji rąk na terenie obiektu, a także instrukcji dotyczących mycia rąk czy zakładania maseczek.
  • Bieżącego dezynfekowania (nie rzadziej niż co godzinę) ogólnych toalet czy często dotykanych powierzchni, jak klamki, uchwyty itd.
  • Sprzątania i dezynfekcji pokoi hotelowych po każdym kliencie.
  • Kontrolowania maksymalnej liczby gości – dodatkowo na terenie hotelu nie mogą przebywać osoby niezakwaterowane.
  • Wyłączenia z użytkowania pomieszczeń takich jak wspólne sale telewizyjne, sale zabaw dla dzieci, baseny, sauny, kasyna, dyskoteki lub wprowadzenie ograniczeń w ich udostępnianiu.

Poza tym rekomendowane jest, np. wprowadzenie sprzedaży maseczek w recepcji. Restauracje oraz bary hotelowe mogą oferować wyłącznie jedzenie na wynos. Goście hotelowi posiłki powinni dostawać do pokoju.

Więcej informacji znajdziesz na gov.pl.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter