Jak stworzyć linkowanie wewnętrzne?

Jak stworzyć linkowanie wewnętrzne?

Odpowiednio przygotowana strona powinna być dobrze opracowana zarówno pod względem technicznym, jak i tym, co się na niej znajduje. Niezbędnym elementem każdej strony WWW są linki, które kierują użytkownika w odpowiednie miejsce. Zastanawiasz się, czym jest linkowanie wewnętrzne i jaki ma wpływ na SEO? Koniecznie zapoznaj się z artykułem, w którym wyjaśniamy, dlaczego warto zadbać o linkowanie wewnętrzne i przedstawiamy zestaw praktycznych wskazówek.

Jaki jest cel linkowania wewnętrznego?

Celem wdrożenia linkowania wewnętrznego na stronie internetowej jest przede wszystkim to, że:

  • po pierwsze: użytkownik może poruszać się między podstronami witryny,
  • po drugie: między podstronami mogą poruszać się roboty wyszukiwarki, dzięki czemu są w stanie lepiej zrozumieć jej zawartość.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >> 


Linkowanie wewnętrzne a SEO – jakie ma znaczenie?

Internauci oczekują, że odwiedzane przez nich strony będą łatwe w obsłudze. Przemyślane linkowanie wewnętrzne nie tylko umożliwia, ale także ułatwia użytkownikowi nawigację po witrynie. Dzięki temu strona postrzegana jest jako przyjazna i intuicyjna. Gdy użytkownik bez problemów porusza się po stronie, pozostaje na niej. Czas spędzony na witrynie jest niezwykle ważny dla SEO.

Poprawne linkowanie wewnętrzne ma także niezwykłe znaczenie dla robotów wyszukiwarki, ponieważ umożliwia poprawną indeksację. Jak już zostało wspomniane, mogą one bez przeszkód poruszać się po witrynie i ją przeskanować, a co za tym idzie – poprawnie ją zaindeksować.

Jeśli chcemy wypozycjonować naszą stronę WWW, musimy zadbać o jej autorytet. Możemy go zbudować właśnie dzięki odpowiedniemu linkowaniu wewnętrznemu. Jak to zrobić? Żeby wzmocnić autorytet nowej podstrony, powinniśmy podlinkować do niej stronę o mocnej pozycji. Im więcej wartościowych linków, tym strona będzie postrzegana jako ważniejsza i lepszej jakości.

Na co zwrócić uwagę przy dodawaniu linków? Przede wszystkim na odpowiednie dopasowanie, najważniejsza jest wartość, a nie ilość. Na dopasowanie wpływ ma użyty przez nas anchor tekst. Anchor, czyli kotwica, to wyróżniona część tekstu, która zawiera link.

Tekst zakotwiczenia musi być przemyślany, ponieważ ma to znaczenia dla zrozumienia zawartości linkowanej strony przez roboty. W przypadku linkowania wewnętrznego możemy swobodnie używać anchor tekstów Exact Match, czyli frazy w ścisłym dopasowaniu. Jeśli będziemy ich jednak nadużywać w linkowaniu zewnętrznym, możemy spodziewać się kary.



Dlaczego warto zadbać o linkowanie wewnętrzne?

Jak już wiemy, linkowanie wewnętrzne jest wyjątkowo ważne dla SEO. Jest jeszcze jedna korzyść z wdrożenia właściwie zaplanowanego linkowania wewnętrznego – oszczędność czasu i kosztów. W porównaniu do optymalizacji technicznej, stworzenia contentu czy wdrożenia link buildingu, linkowanie wewnętrzne jest szybsze w realizacji i tańsze.

Garść praktycznych porad

  1. Zastanawiasz się, jakie są zasady linkowania wewnętrznego i od czego właściwie należy zacząć cały proces? Oto kilka praktycznych wskazówek:
  2. Zaplanuj strategię linkowania – przygotuj grupę słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować i w ten sposób stwórz teksy zakotwiczenia.
  3. W anchor tekstach staraj się jednak o różnorodność, używaj synonimów oraz słów z długiego ogona.
  4. Umieszczaj linki wewnętrzne zarówno w menu, jak i takich miejscach jak stopki czy sekcje z artykułami i produktami.
  5. Zadbaj, by odnośniki były różnorodne – wykorzystuj linki tekstowe i graficzne. Jeśli odnośnikiem jest obraz, obowiązkowo użyj atrybutu alt.
  6. Nie kieruj do podstron z błędem 404.
  7. Nie dodawaj linków na siłę, stawiaj na jakość, nie ilość.

Podziel się