Dlaczego warto być w katalogach firm?

Dlaczego warto być w katalogach firm?

Według danych ze stycznia 2020 roku polski internauta spędza w sieci średnio 6 godzin i 26 minut[1]. Łatwo obliczyć, że to ponad ¼ doby, podczas której trzeba znaleźć jeszcze czas na sen, pracę i inne czynności. Tego typu statystyki dają do myślenia przedsiębiorcom na całym świecie. Przywiązanie wagi do widoczności Twojej firmy w sieci jest dziś ważne jak nigdy wcześniej. Dlatego warto szukać dróg do milionów aktywnych internautów, a jedną z nich jest obecność w katalogach firm.

Dlaczego warto umieścić firmę w katalogu firm?

Pierwszym, ogólnym powodem, dla którego warto założyć wizytówkę w katalogu firm jest stale rosnąca liczba internautów (np. w czerwcu 2020 roku z Internetu skorzystało 27,2 milionów Polaków[2]). Wypada odnotować, że 73% z nich szuka w sieci informacji o produktach i usługach[3], co stanowi największą grupę spośród wszystkich badanych. To mocny argument i asumpt do tego, aby zadbać o widoczność Twojej oferty w sieci i skorzystać z możliwości, jakie daje katalog firm.

Profesjonalnie przygotowana wizytówka w katalogu firm pozwala zaprezentować Twoim potencjalnym klientom dane kontaktowe oraz najważniejsze informacje o usługach lub produktach w formie kompleksowych opisów zgodnych z zasadami SEO. Rozbudowane katalogi umożliwiają także dodawanie zdjęć i materiałów wideo, jak również dłuższych artykułów eksperckich.

Dlaczego jeszcze warto być w katalogach firm? Tego typu miejsca to także cenne źródło linków zewnętrznych do Twojej strony internetowej (link bulding). Dzięki temu pozycja Twojej firmy w wyszukiwarkach internetowych poprawi się, a Ty będziesz miał okazję pozyskać nowych klientów.

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Odpowiadając lapidarnie na tytułowe pytanie, można powiedzieć, że warto umieścić firmę w katalogu firm ponieważ:

  • wizytówki wirtualne wypierają wizytówki tradycyjne,
  • obecnie przeważająca większość Polaków ma dostęp do Internetu i korzysta z niego coraz chętniej, poszukując towarów i usług,
  •  to jeden ze sposobów na zaprezentowanie oferty firmy w Internecie,
  •  w większości przypadku jest to darmowa reklama dla Twojej działalności,
  •  to działanie wspierające widoczność Twojej firmy w sieci.


Jaką strategię obrać podczas dodawania danych firmy do katalogów?

W sieci bez problemu można znaleźć całą masę katalogów firm. Jednak nie każde miejsce nadaje się do tego, aby zostawić tam dane. Dlatego, zanim zdecydujesz się na założenie wizytówki, sprawdź, jakie możliwości daje dany serwis.

Upewnij się, czy poza podstawowymi informacjami takimi jak dane kontaktowe i adresowe będzie można dodać w nim inne wartościowe treści związane z Twoją działalnością np. galerię zdjęć, dłuższe opisy czy słowa kluczowe.

Ponadto warto sprawdzić, jaką renomą cieszy się wybrany przez Ciebie katalog. Rozsiewanie wizytówek w niesprawdzonych miejscach może dać efekt odwrotny od zamierzonego, ponieważ wciąż aktualizowane algorytmy Google coraz mocniej stawiają na jakość prezentowanych treści i ich źródło.

Dany katalog możesz sprawdzić, np. w Senuto – jeśli nie posiada żadnej frazy w TOP10, może być to sygnał ostrzegawczy, że nie cieszy się dobrą reputacją Google.

Reasumując, profesjonalnie przygotowane wizytówki (Jakość) w wielu sprawdzonych miejscach (Ilość) powinny spełniać swoją funkcję i umacniać pozycję Twojej firmy w sieci (Skuteczność). 

[1] Data Reportal

[2] Gemius PBI za czerwiec 2020

[3] Gemius Raport „E-commerce w Polsce 2020”

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter