Gdzie umieszczać dane teleadresowe firmy?

Gdzie umieszczać dane teleadresowe firmy?

Łatwy dostęp do podstawowych danych Twojej firmy ma wpływ na jej widoczność w sieci. Dlatego w każdym wirtualnym miejscu związanym z Twoją działalnością, powinny znaleźć się dane teleadresowe, ułatwiające nawiązanie kontaktu i uzyskanie informacji na temat oferty Twojego przedsiębiorstwa. Google Moja Firma to nie wszystko! Dowiedz się, gdzie jeszcze warto opublikować dane teleadresowe, aby zostawić na siebie namiar.

Jak wyglądają dane teleadresowe firmy na stronach internetowych i blogach?

Jeśli dysponujesz stroną internetową firmy oraz blogiem promującym Twoją działalność, powinieneś pamiętać o uzupełnieniu zakładki „Kontakt”. Nie musi być to obszerna informacja, wystarczą podstawowe dane:

  • Pełna nazwa firmy
  • Adres(y) (lokalizacja)
  • Numer(y) telefonu
  • Adres(y) e-mail
  • NIP/REGON/KRS

W przypadku kilku numerów telefonu i kilku adresów do poczty elektronicznej wyróżnij poszczególne kontakty, np. związane z reklamacją, ofertą lub współpracą reklamową.

Czasami warto opublikować adresy w innych miejscach w sieci, np. w mediach społecznościowych, stronie internetowej firmy czy blogu (w zależności od miejsca publikacji). Poza informowaniem potencjalnych klientów linkowanie wzmacnia pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania.

Chcąc wzbogacić zakładkę „Kontakt”, pomyśl o dodaniu mapki ułatwiającej lokalizację firmy oraz formularza kontaktowego, który usprawni komunikację z klientem. Tego typu elementy poza funkcjonalnością podkreślą Twój profesjonalizm i zachęcą zainteresowane osoby do kontaktu.

Oto przykłady zakładki „Kontakt” na stronach internetowych:

panorama firm dane teleadresowe

Źródło: panoramafirm.pl

biznesfinder dane teleadresowe

Źródło: biznesfinder.pl

Podczas publikowania danych zadbaj o ich jednolitość, tak, aby informacje kontaktowe podane na stronie WWW pokrywały się z tym umieszczonymi na blogu i pod innymi internetowymi adresami. 


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


Jak wyglądają dane teleadresowe firmy w katalogach firm?

Im więcej zaufanych miejsc w sieci będzie wyświetlać Twoje dane, tym lepiej. Prostym i często bezpłatnym rozwiązaniem są katalogi firm. Pozwalają one na publikacje podstawowych danych Twojej firmy, a w niektórych przypadkach nawet na dodawanie zdjęć i krótkich opisów dotyczących Twojej działalności. Katalogi firm to szybka metoda na pozyskanie większej liczby klientów i poprawienie Twojej pozycji w wyszukiwarkach internetowych.

Poniżej prezentujemy przykład rozbudowanego wpisu w katalogu firm. Zauważ, że poza podstawowymi danymi (nazwa firmy, adres, dane kontaktowe) dodano: mapę, galerię zdjęć, linki do stron partnerskich, obszerny opis działalności, możliwość wystawienia opinii i oceny oraz słowa kluczowe. 

cs group1

cs group2

cs group3

cs group4

Jak wyglądają dane teleadresowe w mediach społecznościowych?

Siła Social Mediów to fenomen ostatnich lat. Nic dziwnego, że wiele firm prowadzi tam swoje kampanie reklamowe. Jednak poza właściwościami marketingowymi media społecznościowe pełnią funkcję informacyjną i umożliwiają publikację danych teleadresowych Twojej firmy.

Na jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych, którym jest Facebook, po założeniu konta masz możliwość dodania danych swojej firmy w zakładce „Informacje”. A wygląda to tak:

cs group fb1

Trzeba przyznać, że Facebook na tle Instagrama i Twittera daje w tej kwestii znacznie więcej możliwości.

Ponadto możesz rozważyć dodanie danych kontaktowych na LinkedIn - serwisie służącym do pozyskiwania kontaktów zawodowo-biznesowych, a także na wirtualnych mapach, o których dowiesz się więcej z rozdziałów: „Czym jest POI?” i „Jak dodać dane do OSM?”.

Podziel się