Jak pozyskać linki z lokalnych stron? Działania off-site

Jak pozyskać linki z lokalnych stron? Działania off-site

Ważnym czynnikiem dla Google są działania off-site. Niezbędnym elementem pozycjonowana jest pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony, czyli link building. To ważne zarówno w przypadku tradycyjnego, jak i lokalnego pozycjonowania. Dowiedz się czym są link bulding oraz link regionalny. Poznaj źródła linków lokalnych.

Czym jest link building?

Jak już zostało wspomniane, link buliding to pozyskiwanie linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony. Czym są linki przychodzące? To odnośniki do Twojej strony, które znajdują się na innych witrynach. Takich miejsc może być wiele. Linki mogą znajdować się m.in. w artykułach, recenzjach czy wypowiedziach na forach. Najlepiej, by były powiązane z tematyką Twojej strony. Im więcej wartościowych linków, tym lepsza widoczność Twojego serwisu.

A więc, gdzie najlepiej umieszczać linki przychodzące? Internet daje przecież ogromne pole do popisu, ale w gąszczu informacji można się pogubić. Przede wszystkim musisz określić, jaki cel planujesz osiągnąć i na jakie słowa kluczowe chcesz poprawić swoją widoczność. Jeśli chodzi o SEO lokalne, koniecznie musisz zatroszczyć się o pozyskanie zarówno linków ze standardowych źródeł, jak i linków regionalnych, czyli pochodzących z lokalnych serwisów.

Czym jest link regionalny i jakie są źródła takich linków?

Link regionalny jest standardowym linkiem dofollow, jednak miejsce jego pozyskania nie jest przypadkowe. Taki link pochodzi ze strony, która nawiązuje do konkretnej lokalizacji.

Najprostszą i sprawdzoną metodą pozyskiwania linków jest analiza profilu linkowania konkurencji. Relinkowanie polega na pozyskiwaniu linków z miejsc, w których swoje linki ma Twoja konkurencja. Śledź więc profile linkowe konkurentów i inspiruj się. W tym celu możesz wykorzystać narzędzie Ahrefs.

Analiza konkurencji to jednak nie wszystko. Istnieje również szereg innych, równie szybkich i efektywnych metod pozyskiwania linków. Źródła linków regionalnych to m.in.:

Lokalne serwisy

Podstawą lokalnego link buildingu jest pozyskiwanie linków z regionalnych serwisów zajmujących się publikacją artykułów. Możesz dodać na nich swój artykuł ekspercki. Do takich stron należą np.:

  • oficjalne serwisy miast,
  • serwisy informacyjne publikujące aktualności z danego regionu,
  • strony tematyczne związane z danym miastem.

Serwisy możesz wyszukiwać ręcznie w Google lub skorzystać z gotowych platform contentowych, które przyspieszą i ułatwią cały proces. Oferują one możliwość filtrowania stron, więc bez problemu odnajdziesz interesujący cię temat, a także sprawdzisz wykres widoczności. Wspierają one również przygotowanie i publikację artykułu.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Katalogi firm / serwisy ogłoszeniowe

Świetnym pomysłem jest pozyskiwanie linków z baz czy serwisów ogłoszeniowych, które gromadzą firmy z jednej lokalizacji. W katalogach typu pkt.pl czy panorama firm we wpisach znajdują się również dane teleadresowe. To ogromny atut, ponieważ możesz nie tylko pozyskać link, ale także powiązać go z konkretnym adresem. W sieci znajdziesz również katalogi branżowe, które gromadzą firmy wyłącznie z danej branży, np. biznesnaprawo.pl.

Zaplecza

Jeszcze innym rozwiązaniem jest stworzenie dedykowanego zaplecza, które będzie poświęcone konkretnemu miastu czy regionowi. Może to być strona o tematyce turystycznej, w której przedstawisz największe atrakcje w okolicy. Jeśli przygotujesz ciekawe treści zgodnie z zasadami SEO i odpowiednio je wypromujesz, zyskasz nie tylko wartościowe linki, ale także ruch.

Blog

Wykorzystaj możliwości, jakie daje Content Marketing. Pisz wartościowe treści związane z daną lokalizacją i publikuj je na blogu. Artykuły, poza atrakcyjną treścią, warto wzbogać o przyciągające uwagę infografiki czy materiały video. Takie treści możesz publikować też na zewnętrznych serwisach.

Fora internetowe

Jeszcze jednym źródłem pozyskiwania linków mogą być fora internetowe – przede wszystkim te o charakterze regionalnym, ale nie tylko. Ogólnotematyczne fora również są dobrym sposobem na uzyskanie linków.

Współpraca / działania charytatywne

Możesz też poszukać wzmianek o firmie w sieci. Jeśli ktoś wspomniał o Twojej firmie na swojej stronie, skontaktuj się z właścicielem serwisu i poproś o wstawienie linku. A może działasz charytatywnie lub wspierasz lokalną drużynę? Koniecznie zadbaj, by informacje o tym fakcie znalazły się w sieci. Ktoś otrzymuje Twoje wsparcie, a Ty zyskujesz wartościowy link. 

Podziel się