Jak przygotować hotel na powrót do normalności?

Jak przygotować hotel na powrót do normalności?

Wiele hoteli znalazło się w trudnej sytuacji. Nie można się jednak załamywać. Podstawowa zasada, tak jak w każdej branży w tych niespodziewanych czasach, to przyjęcie aktywnej postawy. Nie czekaj, analizuj, planuj, a przede wszystkim skup się na działaniach długofalowych. Poznaj oczekiwania Twoich gości. Dowiedz się, jak zaplanować skuteczną strategię. Sprawdź, jak poprowadzić działania SEO i dlaczego warto o tym pomyśleć już teraz.

Działaj i opracuj strategię

Warto wziąć pod uwagę kilka obszarów, które są ważne z punktu widzenia klienta, a przede wszystkim skupić się na jego aktualnych potrzebach.  

Specjaliści od customer experience, czyli Mood Media w swoim Trend Booku przedstawili cztery kluczowe trendy, wokół których koncentrują się pozytywne reakcje klientów [1]. Są to:

  • dostosowanie do potrzeb
  • zanurzenie w marce
  • budowanie społeczności
  • skoncentrowanie na wygodzie

Mimo że Trend Book został przygotowany przed nastaniem trudnych czasów, opisane zapotrzebowanie gości wciąż wydaje się aktualne. Teraz nastał czas na budowanie wizerunku oraz zainteresowania odbiorców. Zdobywanie zaufania klientów w tych trudnych czasach opłaca się teraz i na przyszłość, bo gdy wszystko wróci do normy, klienci podczas planowania wakacji i szukania hotelu będą mieli w pamięci Twoją markę.

Postaw potrzeby gości na pierwszym miejscu

Dziś bardzo ważne jest spełnianie oczekiwań klienta. W przypadku branży hotelowej warto wziąć pod uwagę kilka grup klientów.

Zwróć uwagę na rynek krajowy

Granice pozostają zamknięte, a gdy zostaną otwarte prawdopodobnie, wciąż wiele osób będzie obawiać się dalekich podróży. Egotyczne wakacje zostaną przełożone na nieokreśloną przyszłość, więc wielu turystów będzie chciało spędzić najbliższy możliwy urlop w Polsce. Wykorzystaj szansę na pozyskanie krajowych gości. Oferuj vouchery do wykorzystania później, a o wszystkich swoich działaniach informuj na Social Mediach.

Dbaj o stałych gości

Zadbaj o istniejącą bazę gości. Skorzystaj z remarketingu i kieruj reklamy na osoby, które już wcześniej odwiedziły Twój hotel. Wysyłaj newslettery, w których poinformujesz o swojej ofercie i ciekawych rabatach.

Zachęcaj lokalnych klientów

Nie zapominaj o lokalnej społeczności. Osoby z okolicy również z chęcią odwiedzą Twój hotel, jeśli oferujesz, np. usługi SPA czy prowadzisz restaurację. Zaproponuj gościom z okolicy atrakcyjne pakiety, a o wszystkim na bieżąco pisz na swoim profilu społecznościowym.  

Zadbaj o bezpieczną rezerwację lub anulowanie

Sytuacja wymusiła odwołanie wielu rezerwacji zarówno noclegów, jak i imprez. Zadbaj o komfort anulowania – nie pobieraj opłat. Bądź elastyczny, zaproponuj przełożenie na inny termin bez pobierania dodatkowej zapłaty.

Nie obniżaj jakości i oferuj dodatkowe korzyści

Jeśli musisz obniżyć koszty, nie rób tego pod kątem jakości, czyli obszarów związanych z obsługą klienta i wizerunkiem hotelu. Nie doprowadź do obniżania standardów. Zamiast obniżać ceny postaraj się przygotować atrakcyjne pakiety i oferty specjalne, np. romantyczny weekend z zabiegami SPA. Możesz oferować takie pakiety w formie voucherów do wykorzystania w przyszłości.

Nie ograniczaj wydatków na marketing

Niektóre firmy tną budżety marketingowe. W tym momencie to błąd, ponieważ inwestycja w promocję tu i teraz opłaca się na przyszłość. Cały czas musisz trzymać rękę na pulsie i docierać do świadomości klientów, którzy mogą stać się gości Twojego hotelu. Jak to zrobić? Zadbaj o swoje miejsce w sieci – działaj w Social Mediach i wykorzystaj możliwości SEO.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


Przygotuj strategię SEO

Strona internetowa Twojego hotelu to podstawa. Ważne, by znaleźć się, jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. W tym celu warto poświęcić czas na działania SEO, które w perspektywie czasu wpłyną na większy ruch i lepszą widoczność. Na co zwrócić uwagę?

Nagłówki i metadane

Zadbaj o dobry tytuł i opis. Większość systemów CMS ma opcję umożliwiającą aktualizowanie tytułów i tagów, dlatego technicznie jest to łatwe i szybkie. Tytuł już na pierwszy rzut oka powinien zachęcać do kliknięcia. Podobnie sprawa wygląda z opisem, który powinien być atrakcyjny dla użytkownika. Warto pamiętać, że czasami Google nie podczytuje opisu, a wybiera treść ze strony.

W tym momencie warto przeanalizować przekaz i strategię i pod tym kątem zaktualizować meta opis. Zastanów się, co może budzić wątpliwości gości, a co zachęcić do kliknięcia i skorzystania z oferty, np. darmowe anulowanie czy zmiana rezerwacji bez opłat. Nie zapomnij o długości – tytuły powinny mieć około 60 znaków, a opisy do 155 znaków.

Treści na stronie

Koniecznie zadbaj o aktualizację treści na stronie. Dokładnie przeanalizuj informację i dostosuj je do obecnej sytuacji. Sprawdź, czy kontakt do Twojej firmy jest aktualny i łatwo dostępny. Skorzystaj z raportu w Google Analytics i sprawdź, które podstrony generują największy ruch. Możesz wykorzystać też Google Search Console i sprawdzić co ulepszyć. Poza tekstami upewnij się, że inne elementy, takie jak np. zdjęcia, są aktualne i odpowiednio opisane. Pomyśl o innych formach, np. umieszczeniu video lub wykorzystaniu opcji wirtualnego spaceru po wnętrzach hotelu.

Featured Snippets

Spróbuj znaleźć się w Featured Snippets, czyli fragmencie, który znajduje się powyżej pierwszej pozycji w wynikach organicznych. Pojawienie się tam nie jest jednak łatwe. Opcja ta ma swoje wady i zalety. Z jednej strony generuje mniej kliknięć, ale z drugiej gwarantuje większą widoczność i pozycjonuje stronę najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jak zwiększyć swoją szansę? Zamieść na stronie treść w formie pytań i odpowiedzi. Zadbaj o przejrzyste ułożenie tekstu  – uporządkuj treść za pomocą akapitów i punktorów.

Zadbaj o lokalne SEO – wizytówka Google Moja Firma

Dziś bardzo ważna jest lokalna optymalizacja SEO. Warto w tym celu zadbać o aktualne informację na Google Moja Firma. Jeśli jeszcze nie masz wizytówki, koniecznie ją stwórz. Dzięki niej możesz zamieścić kontakt, godziny otwarcia, zdjęcia hotelu czy odpowiadać na recenzję gości. To bardzo ważne, by być widocznym na lokalne zapytania.

Poza działaniami SEO, a także aktywnością na Social Mediach, wykorzystaj również inne kanały, np. reklamy PPC, reklamy displayowe czy możliwości, jakie dają inne formy prezentacji oferty, np. wideo na YouTube.

Źródła:

[1] https://moodmedia.co.uk/hospitalitytrendbook/

Podziel się