Na czym polega optymalizacja treści zakładek na stronie internetowej firmy?
- 13-12-2021
- Firma w obliczu wyzwań
Optymalizacja SEO to nie tylko kwestia dotycząca budowy i działania strony, to również czynniki związane z dostosowaniem samych treści do wymogów indeksowania przez wyszukiwarkę Google. Treści przekazują informacje, których poszukują internauci, wpisując określone zapytania lub słowa. Robią to, by poszerzyć swoją wiedzę, dowiedzieć się więcej na temat danego produktu lub usługi, poznać jego zalety, opinie osób użytkujących, odnaleźć siedzibę firmy itd.
Jakich błędów unikać podczas tworzenia treści na stronę?
Nie dostosowując treści w zakładkach do wskazówek dla twórców stron (i jednocześnie w celu poprawy User Experience, czyli utrzymania i ogólnego wrażenia użytkownika) właściciele stron firmowych popełniają błąd: treści są bowiem jednym z najistotniejszych elementów pozycjonowania stron w wyszukiwarce. Im bardziej przekrojowe i merytoryczne są treści, tym wyższą wartość strony wskażą skanujące ją roboty, co przekłada się na końcową widoczność strony firmowej w sieci.
Gdzie można popełnić błąd podczas przygotowywania treści na witrynę? Przede wszystkim nie wskazując słów kluczowych, czyli fraz, które internauci wpisują w wyszukiwarkę. Słowa te są często pierwszym, czasem też najlepszym skojarzeniem internautów z danym produktem lub usługą, zapytaniem o cechę, próbą rozwiązania problemu. Taką frazą może być na przykład regeneracja turbosprężarek, implanty zębów, odzież termiczna do biegania itp. Dobrze jest zaznaczyć frazy boldowaniem (wytłuszczeniem), żeby równie łatwo mogli je znaleźć i użytkownicy, i roboty.
Jak tworzyć frazy i słowa kluczowe?
Frazy muszą znaleźć się w tekście w naturalny sposób, tzn. z zachowaniem logicznego ciągu zdania (np. “Jeśli szukasz dobrego hydraulika, to trafiłeś na właściwą stronę.”) Dobrze jest wykorzystywać słowa kluczowe nie tylko ogólnie opisujące dany produkt lub usługę, ale też i te doprecyzowujące (z tzw. długiego ogona – np. “W naszym sklepie znajdziesz buty sportowe do koszykówki białe i w innych kolorach”).
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Uwaga – do opisywania poszczególnych zakładek najlepiej jest wykorzystywać różne słowa kluczowe tak, by nie powielały się one w innych częściach strony – będą się wówczas wzajemnie wykluczać podczas indeksowania, co obniży ranking witryny. Dodatkowym błędem jest umieszczenie słów fraz w zbyt dużej ilości tak, że strona poza słowami kluczowymi nie przedstawia dla czytelnika większej wartości, zostanie więc zakwalifikowana jako spam i może być nawet zablokowana (przykład złego użycia fraz: “Jeśli szukasz butów sportowych, to najlepsze buty sportowe znajdziesz tylko w naszym sklepie z butami sportowymi).
Na czym polega system linkowania wewnętrznego?
Treści w zakładkach powinny być nie tylko podzielone na bloki oraz mieć wyraźnie oznaczone nagłówki oraz śródtytuły, ale też mieć w zawartości zakładek układający się w logiczny ciąg system linkowania wewnętrznego. Buduje on strukturę strony dla robotów oraz pozwala użytkownikowi na przemieszczanie się pomiędzy zakładkami przy pomocy powiązanych ze sobą tematycznie odnośników.
Google wyjątkowo przychylnie patrzy na linkowanie z treści, należy więc je wdrożyć. Jak linkować poprawnie? Najlepiej ze strony głównej do zakładek ofertowych, następnie do kategorii i podkategorii. Niektóre zakładki (kontakt, portfolio, galeria, regulamin itp.) nie umożliwiają łatwego i naturalnie wyglądającego linkowania. Mimo to warto jest spróbować to zrobić, pomoże to rozbudować strukturę strony.
Jeżeli czujesz się na siłach i masz możliwość edytowania swojej strony, to zastanów się, na jakie frazy kluczowe mogą chcieć wyszukiwać Twoją firmę internauci i zaznacz je w treściach zakładek wytłuszczeniem. Popraw nagłówki poszczególnych zakładek, dodaj też linkowanie między nimi i regularnie sprawdzaj działanie strony przy pomocy audytora SEO. Jeżeli nie, sprawdź ofertę agencji zajmujących się pozycjonowaniem stron WWW.