Dlaczego SSL i SEO są tak ważne dla strony internetowej Twojej firmy?

Dlaczego SSL i SEO są tak ważne dla strony internetowej Twojej firmy?

Bezpieczeństwo i widoczność strony internetowej firmy w sieci to kwestie priorytetowe. Za pierwszą z nich kryje się certyfikat SSL, za drugą natomiast zasady SEO. Dowiedz się, dlaczego te dwa elementy są tak istotne dla witryny WWW i dlaczego ich pominięcie uznawane jest za niedopuszczalny błąd. 

Zabezpieczenie komunikacji ze stroną, czyli certyfikat SSL

Bezpieczeństwo w internecie to dziś sprawa priorytetowa. Zarówno w przypadku samego odwiedzania stron, jak i w kwestii interakcji z nimi. Jest to kwestia szczególnie istotna wtedy, gdy internauci przekazują przez witrynę dane umożliwiające fizyczną identyfikację danej osoby, np. personalia, adres i inne dane kontaktowe oraz gdy na stronie podają dane do transakcji, hasła logowania do serwisów lub dokonują płatności. W takim przypadku strona firmowa powinna być odpowiednio zabezpieczona, obecnie zaś standardem w szyfrowaniu komunikacji z witryną jest certyfikat SSL. Jego zastosowanie można sprawdzić, patrząc na adres URL w wyszukiwarce (symbol kłódki i https zamiast http). 

Ważne: od 2018 roku jest to standard wymagany przez Google dla wszystkich stron, jeśli więc dana witryna nie jest zabezpieczona certyfikatem SSL – wyszukiwarka wskaże ją jako niezabezpieczoną. Taki komunikat działa odstraszająco na internautów, zwłaszcza w sytuacji, kiedy chcą oni przekazać swoje dane czy dokonać zakupu. Nie ryzykuj – wykup usługę kompleksowej obsługi stron WWW lub poszukaj specjalistów, by zabezpieczyli Twój istniejący serwis.

Widząc niezabezpieczoną stronę, użytkownicy po prostu opuszczą ją. Strona bez szyfrowania komunikacji może zostać nawet uznana za niebezpieczną, co wstrzyma jej otwieranie. Posiadanie certyfikatu jest też jednym z ponad 200 czynników wskazanych przez Google jako decydujących o pozycji danej strony w wyszukiwarce. I choćby tylko dlatego warto wdrożyć ten certyfikat do swojej strony internetowej.

Dlaczego SEO ma wpływ na widoczność Twojej strony WWW? 

Posiadacze stron WWW z całą pewnością spotykają się z terminem SEO (Search Engine Optimization – optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) oraz słyszą o konieczności przeprowadzenia działań w tym zakresie na swojej stronie internetowej. Nic dziwnego. SEO to szereg działań związanych z budową i zawartością witryny. Dzięki ich wykonaniu stronę nie tylko w ogóle widać w wyszukiwarce, ale też można ją o wiele łatwiej odnaleźć. Google jak dotąd ujawniło ponad 200 elementów wpływających na pozycję danej strony w wyszukiwarce, a działania związane z optymalizacją są jednym z kluczowych elementów dobrej pozycji w rankingu stron. Jeśli nie wiesz, czy Twoja strona spełnia wymogi, możesz sprawdzić swój serwis WWW, na przykład przy pomocy audytora SEO.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>> 


Jakie błędy można popełnić w związku z SEO?

Przede wszystkim – mieć stronę zbudowaną technicznie w sposób nieprzyjazny wyszukiwarce:

  • kod źródłowy strony (wysyłany do wyszukiwarki) może być napisany niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów,
  • zawierać powielenia i niedziałające linki, 
  • nie zawierać wskazanej wewnętrznej struktury linkowania, 
  • strona może mieć zaburzone proporcje pomiędzy językami tworzenia (zwykle HTML, CSS i JavaScript), co w perspektywie spowoduje jej dłuższe otwieranie się, 
  • adresy WWW poszczególnych zakładek mogą nie być skrócone do przyjaznych i łatwych do zapamiętania (ciąg losowych znaków zamiast np. WWW.nazwafirmy.pl/o-firmie/),
  • strona może mieć zagmatwaną i utrudniającą nawigację strukturę bez oznaczonych ścieżek powrotu, 
  • witryna może nie mieć dołączonego pliku site map (mapy strony) i robots.txt (podpowiedzi dla indeksujących witrynę robotów co jest ważne do sprawdzenia).

Te dwa ostatnie elementy mają znaczenie przy prędkości ładowania się strony oraz pozytywnie wpływają na indeksowanie się w wyszukiwarce. Muszą więc być pozbawione błędów technicznych – niedziałających linków, różnic w adresach, polskich znaków, wielkich liter i in. elementów opisanych we wskazówkach dla webmasterów. 

Podziel się