Czym jest POI?

Czym jest POI?

Nieodłącznym narzędziem podróżowania i wyszukiwania nowych miejsc jest dziś GPS. Nawigacja pozwala w szybki i prosty sposób zorientować się, gdzie jesteś i gdzie znajduje się punkt, do którego chcesz dotrzeć. Lokalizacje na cyfrowych mapach stanowią istotną informację nie tylko dla turystów, ale także dla osób poszukujących usług i produktów. To jasny sygnał dla Ciebie jako przedsiębiorcy. Dowiedz się, czym jest POI i zaznacz obecność swojej firmy na mapie!

Co oznacza skrót POI i co się za nim kryje?

Skrót POI pochodzi od angielskiego point of interest i jest tłumaczony jako „interesujące miejsce”, „punkt użyteczności publicznej”, czy po prostu „punkt zainteresowania”.

Warte uwagi miejsca oznaczane są zazwyczaj w aplikacjach korzystających z nawigacyjnych odbiorników GPS, a także w systemach GIS. Owym „punktem zainteresowania” (POI) może być sklep, stacja benzynowa, kino, hotel, zamek, salon usługowy, stacja kolejowa, muzeum czy inne przydatne lub ciekawe miejsce.  

POI zazwyczaj zawiera podstawowe informacje, czyli długość i szerokość geograficzną (konieczne), nazwę danej lokalizacji i jej rodzaj (np. teatr, apteka, szewc), do którego przypisana jest charakterystyczna ikona. Pozwala to w prosty sposób znaleźć poszukiwany obiekt. Często ułatwiają to również filtry wyszukiwania, umożliwiające wyświetlanie wyłącznie punktów z danej kategorii. Ponadto wbijając swoją wirtualną pinezkę na mapie, możesz podać numer kontaktowy, a nawet wysokość obiektu nad poziomem morza. 


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak>>


Jakie są najpopularniejsze aplikacje obsługujące POI?

Liczba aplikacji, posiadających POI stale rośnie. Każda z nich ma swoje mocne i nieco słabsze strony. Ocena często zależy od tego, jakie kategorie najbardziej interesują danego użytkownika i w jakich okolicznościach zamierza korzystać z mapy.

Oto kilka popularnych przykładów aplikacji tego typu:

Google Maps

Google Moja Firma

Propozycja globalnego kolosa to bez wątpienia najpopularniejsza aplikacja nawigująca. W prosty sposób możesz dodać do niej POI swojej firmy wraz z danymi i opisem. Według wielu opinii to jedna z najbardziej kompleksowych baz danych miejsc o charakterze komercyjnym tj. restauracji, barów, kin, sklepów itp. 

Źródło: google.com

Maps.me

maps.me

Aplikacja oparta na projekcie o nazwie OSM, czyli OpenStreetMap. Wyróżnia się dokładnością map i możliwością pracy w trybie offline. Maps.me na swoich planach bierze pod uwagę takie szczegóły jak leśne ścieżki, polne drogi, a nawet kwatery na cmentarzu (!), dlatego polecana jest przede wszystkim miłośnikom pieszych i rowerowych wycieczek. Jeśli posiadasz działalność na wsi lub w małej miejscowości, bez wątpienia powinieneś dodać tutaj swój POI.

Źródło: maps.me

OsmAnd

OsmAnd

Kolejna mocna pozycja wśród aplikacji z mapami. Podobnie jak Maps.me korzysta z danych OpenStreetMap i działa w trybie offline. Cechy charakterystyczne? Na pewno szczegółowość i wielość funkcji. Przykłady? Uwzględnia takie drobiazgi jak przydrożne słupki i posiada funkcję linijki promienia, co pozwala na dokładne i szybkie określenie odległości pomiędzy oznaczonymi adresami.

Źródło: osmand.net




Mapa Turystyczna 

mapa turystyczna

Aplikacja przeznaczona głównie dla branży turystycznej. Świetnie sprawdza się w górach ze względu na funkcje określania profilu trasy czy oznaczania charakterystycznych punktów na szlaku. Prowadzisz sklep w miejscowości turystycznej lub niewielki hotel, a może schronisko? Warto zaznaczyć te miejsca na Mapie Turystycznej, aby podróżujący bez problemu mogli do Ciebie trafić. 

Źródło: mapa-turystyczna.pl

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter