Optymalizacja lokalna jako uzupełnienie standardowej optymalizacji – wskazówki
- 20-12-2021
- Firma w obliczu wyzwań
Pozycjonowanie lokalne opiera się na podobnych działaniach, jak to standardowe. Trzeba jednak uwzględnić parę ważnych czynników oraz podejść do całego procesu w trochę inny sposób. Poznaj proste wskazówki, jak sprawić, by Twoja strona WWW zyskała wysoką pozycję w wyszukiwarce i docieraj do klientów z okolicy.
Wyróżnij adres fizyczny i dane kontaktowe
Przede wszystkim trzeba pamiętać, że niezbędnym warunkiem, by w ogóle móc wypromować swoje usługi w konkretnym obszarze, jest posiadanie fizycznego adresu działalności firmy. To naturalne, że salon fryzjerski, restauracja czy kwiaciarnia znajdują się pod konkretnym adresem, jednak w przypadku niektórych firm, które świadczą swoje usługi u klienta, nie jest to już taka oczywista sprawa.
Jesteś hydraulikiem lub pracujesz jako mobilna kosmetyczka i uważasz, że nie ma sensu podawać Twojego adresu? To błąd. W takim przypadku posługuj się swoim adresem zamieszkania. Ważne, by adres wskazywał na obszar działania firmy, dlatego jednym z kluczowych elementów pozycjonowania lokalnego jest podanie pełnego adresu firmy na stronie internetowej. O czym warto pamiętać na etapie optymalizacji?
- Umieść dane adresowe w zakładce „Kontakt”, a także innych ważnych miejscach, np. w stopce, będą wtedy widoczne także na innych podstronach witryny – to ważne nie tylko dla robotów wyszukiwarki, ale także samego użytkownika, który będzie miał szybki dostęp do danych kontaktowych.
- Oznacz dane kontaktowe poprzez dane strukturalne schema.org – są to specjalne tagi widoczne tylko dla robotów wyszukiwarek. Pozwalają na szybkie rozpoznanie i zrozumienie zawartości serwisu przez roboty Google.
Źródło: jk-salonurody.pl
Przykład umieszczenia danych adresowych w stopce na stronie zaprojektowanej przez CS Group; pełne dane znajdują się również w zakładce „Kontakt”.
Wykorzystaj frazy z lokalizacją
Pozycjonowanie lokalne dotyczy firm, które działają w obrębie konkretnego regionu. Dlatego też opiera się na działaniach optymalizacyjnych strony, które sprawią, że będzie się ona wyświetlała na najwyższych pozycjach dla wyników na zapytania związane z konkretną lokalizacją – najczęściej jest to miasto, ale może to być także dzielnica lub region.
Mieszkańcy Krakowa szukający okolicznego mechanika, by szybciej uzyskać odpowiedź, intuicyjnie wpiszą hasło „mechanik Kraków”, a nie samą frazę „mechanik”. Zapytanie lokalne nie musi jednak zawierać nazwy miasta czy dzielnicy. Google najprawdopodobniej na podstawie lokalizacji użytkownika wyświetli wyniki lokalne dla danej frazy.
Na etapie optymalizacji lokalnej strony warto wziąć pod uwagę nazwę konkretnego miasta, dzielnicy lub regionu. Co warto zrobić? Optymalizacja lokalna nie może obejść się bez optymalizacji treści. Musisz odpowiednio nasycić stronę frazami związanymi z lokalizacją.
- Umieść nazwę miasta/dzielnicy/regionu w tagach title oraz nagłówkach H1.
- Umieść nazwę miasta/dzielnicy/regionu w treści strony.
Źródło: Google, wyniki dla frazy: kosmetyczka wrocław
Unikalna i wartościowa treść zawierająca nazwę Twojej firmy wraz z lokalizacją to podstawa. Pamiętaj jednak, że piszesz do użytkowników, więc zadbaj o atrakcyjny content i naturalne umieszczenie fraz – stosuj odmiany: piekarnia we Wrocławiu, a nie piekarnia Wrocław. Wykorzystaj możliwości Content Marketingu do budowania swojego wizerunku na lokalnym rynku. Twórz frapujące teksty poradnikowe i angażuj lokalną społeczność. Promuj treści w Social Mediach i zachęcaj do komentowania.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Stwórz dedykowane landing pages
Jeszcze jednym pomysłem dla firm, które działają w konkretnym regionie, ale mają np. oddziały w różnych miastach, jest stworzenie dedykowanych podstron. Poszczególne landing pages kierowane do klientów z określonej miejscowości lub dzielnicy powinny zawierać atrakcyjną i unikalną treść, a przede wszystkim tak ważne informacje jak adres, numer telefonu i nazwa firmy. Tu również pamiętaj, by oznaczyć dane kontaktowe poprzez dane strukturalne schema.org. Na podstronach umieść przyciągające oko zdjęcia i pamiętaj o odpowiednio skonstruowanych atrybutach ALT, a także zadbaj o możliwość dodawania recenzji. Poszczególne podstrony powinny linkować między sobą.
- Stwórz dedykowane podstrony dla konkretnych lokalizacji i umieść na nich takie dane jak adres, numer telefonu i nazwa firmy. Dzięki temu dotrzesz bezpośrednio do klientów z różnych miejscowości lub dzielnic.
Źródło: yasumi.pl