Jak powinna wyglądać i działać dobra strona internetowa firmy?

Jak powinna wyglądać i działać dobra strona internetowa firmy?

Dobrze wyglądająca i sprawnie działająca strona WWW firmy to wizytówka każdego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego miejsca w sieci nie stanowi dziś wielkiego problemu. Jednak, żeby witryna spełniała swoje funkcje, musi posiadać kilka podstawowych cech. Dowiedz się, jak powinna wyglądać i działać dobra strona internetowa firmy.

Jakie cechy powinna mieć strona WWW Twojej firmy?

Strona WWW firmy to miejsce szczególne: odwiedzający ją internauci średnio w trzy minuty decydują, czy pozostaną na danej witrynie, czy opuszczą ją i udadzą się pod inny adres. Jeśli więc chcesz ich do siebie przekonać i namówić do konkretnego działania, to Twoja strona musi być przygotowana z myślą o ich potrzebach.

Zacznijmy od podstaw. Odwiedzana przez użytkownika strona WWW powinna być dla niego czytelna. Oznacza to, że każda, nawet niezainteresowana tematyką strony osoba powinna zrozumieć, w jakim celu dana witryna powstała i jak z niej korzystać. Pamiętaj: ludzie nie czytają stron internetowych, oni je przeglądają.

Twój potencjalny klient szuka na Twojej stronie konkretnych informacji o danym produkcie lub usłudze, chce je odnaleźć jak najszybciej i jednocześnie – dowiedzieć się jak najwięcej. Jeżeli przygotujesz i przedstawisz te informacje we właściwy sposób (także pod względem szaty graficznej), to masz dużą szansę, że zdecyduje się on na pozostanie i będzie bardziej skłonny poświęcić Ci nie tylko swoją uwagę, ale też kupić to, co chcesz mu sprzedać.

Skup się również na aspektach estetycznych. Atrakcyjne elementy graficzne potrafią przykuć uwagę i zapaść w pamięci użytkownika. Przyjaźnie wyglądający serwis częściej angażuje do interakcji, dzięki czemu klient chętniej pyta o interesujący go produkt lub od razu przechodzi do zamówienia.

Poza wyżej wymienionymi kwestiami zadbaj o funkcjonalność strony internetowej. Coraz więcej użytkowników do przeglądania Internetu wykorzystuje urządzenia mobilne (tablet, smartfon). Aby mogli oni bez problemu korzystać z Twojego serwisu, powinieneś upewnić się, że jest on responsywny, czyli przystosowany do wyświetlania się na różnego rodzaju urządzeniach.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Podstawowe zasady komunikacji na stronie internetowej . Co musisz o nich wiedzieć?

Pamiętaj o elementarnych zasadach komunikacji, bo popełnione tu błędy od razu rzucą się w oczy osobom oglądającym Twoją stronę. Zadbaj o to, żeby na stronie:

●       treści były napisane z dbałością, zgodnie z zasadami ortografii i gramatyki, powinny być zgrabne stylistycznie oraz wolne od błędów logicznych,

●       dane firmowe i kontaktowe były aktualne i dostępne bez zbędnego szukania, co ułatwi obsługę klientów i dostarczy użytkownikom pozytywnych doświadczeń z pobytu na stronie.

Świadczy to o poważnym podejściu do swojej działalności i jednocześnie o szacunku do użytkowników witryny. Wymienione elementy to kwestie niezbędne, od których warto jest zacząć szczegółową analizę błędów, które pojawiają się najczęściej na stronach firmowych.

Podziel się