Jak powinna wyglądać i działać dobra strona internetowa firmy?
- 24-05-2024
- Firma w obliczu wyzwań
Dobrze wyglądająca i sprawnie działająca strona WWW firmy to wizytówka każdego przedsiębiorstwa. Stworzenie takiego miejsca w sieci nie stanowi dziś wielkiego problemu. Jednak, żeby witryna spełniała swoje funkcje, musi posiadać kilka podstawowych cech. Dowiedz się, jak powinna wyglądać i działać dobra strona internetowa firmy.
Jakie cechy powinna mieć strona WWW Twojej firmy?
Strona WWW firmy to miejsce szczególne: odwiedzający ją internauci średnio w trzy minuty decydują, czy pozostaną na danej witrynie, czy opuszczą ją i udadzą się pod inny adres. Jeśli więc chcesz ich do siebie przekonać i namówić do konkretnego działania, to Twoja strona musi być przygotowana z myślą o ich potrzebach.
Zacznijmy od podstaw. Odwiedzana przez użytkownika strona WWW powinna być dla niego czytelna. Oznacza to, że każda, nawet niezainteresowana tematyką strony osoba powinna zrozumieć, w jakim celu dana witryna powstała i jak z niej korzystać. Pamiętaj: ludzie nie czytają stron internetowych, oni je przeglądają.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>
Twój potencjalny klient szuka na Twojej stronie konkretnych informacji o danym produkcie lub usłudze, chce je odnaleźć jak najszybciej i jednocześnie – dowiedzieć się jak najwięcej. Jeżeli przygotujesz i przedstawisz te informacje we właściwy sposób (także pod względem szaty graficznej), to masz dużą szansę, że zdecyduje się on na pozostanie i będzie bardziej skłonny poświęcić Ci nie tylko swoją uwagę, ale też kupić to, co chcesz mu sprzedać.
Skup się również na aspektach estetycznych. Atrakcyjne elementy graficzne potrafią przykuć uwagę i zapaść w pamięci użytkownika. Przyjaźnie wyglądający serwis częściej angażuje do interakcji, dzięki czemu klient chętniej pyta o interesujący go produkt lub od razu przechodzi do zamówienia.
Poza wyżej wymienionymi kwestiami zadbaj o funkcjonalność strony internetowej. Coraz więcej użytkowników do przeglądania Internetu wykorzystuje urządzenia mobilne (tablet, smartfon). Aby mogli oni bez problemu korzystać z Twojego serwisu, powinieneś upewnić się, że jest on responsywny, czyli przystosowany do wyświetlania się na różnego rodzaju urządzeniach.
Podstawowe zasady komunikacji na stronie internetowej. Co musisz o nich wiedzieć?
Pamiętaj o elementarnych zasadach komunikacji, bo popełnione tu błędy od razu rzucą się w oczy osobom oglądającym Twoją stronę. Zadbaj o to, żeby na stronie:
● treści były napisane z dbałością, zgodnie z zasadami ortografii i gramatyki, powinny być zgrabne stylistycznie oraz wolne od błędów logicznych,
● dane firmowe i kontaktowe były aktualne i dostępne bez zbędnego szukania, co ułatwi obsługę klientów i dostarczy użytkownikom pozytywnych doświadczeń z pobytu na stronie.
Świadczy to o poważnym podejściu do swojej działalności i jednocześnie o szacunku do użytkowników witryny. Wymienione elementy to kwestie niezbędne, od których warto jest zacząć szczegółową analizę błędów, które pojawiają się najczęściej na stronach firmowych.