Jakie książki biznesowe warto przeczytać?

Jakie książki biznesowe warto przeczytać?

Jesteś właścicielem firmy lub dopiero myślisz nad założeniem własnego biznesu? W naszym artykule przedstawiamy książki biznesowe, które opłaca się znać. Poznaj najlepsze książki o biznesie i zainspiruj się do działania. Oto 7 pozycji, które każdy biznesmen powinien mieć na swojej półce. Zapraszamy do lektury naszego artykułu!

Strony www Strony www

Eric Ries "Metoda Lean Startup", Helion

Eric Ries zrewolucjonizował swoją metodą zakładanie biznesu. Dzięki niej sukces jest gwarantowany. Poradnik pomaga w opracowaniu biznesplanu. Dowiesz się także, jak założyć startup. Jak nim kierować? Naucz się systematycznego oceniania i interpretowania sygnałów z rynku! W celu przeczytania tej pozycji odwiedź pobliską księgarnię.

Daniel Kahneman "Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym", Media Rodzina

Daniel Kahneman to wybitny psycholog i laureat Nagrody Nobla. W swojej książce szczegółowo opisuje procesy myślowe, jakie rozgrywają się w mózgu człowieka. Co sprawia, że myślimy? Z tej pozycji dowiesz się, jakie są różnice między szybkim a wolnym myśleniem oraz poznasz ich wady i zalety. Czy wpływa to na działania biznesowe? Sprawdź tę książkę o biznesie!

Spencer Johnson, dr Ken Blanchard, „Nowy jednominutowy menedżer”, wydawnictwo MT Biznes

Szukasz najlepszej książki o biznesie? Jedną z nich z pewnością jest powyższa pozycja! Szczególnie że pomogła wielu ludziom osiągnąć sukces: w życiu zawodowym i osobistym. W książce omówione zostały w czytelny sposób istotne elementy zarządzania ludźmi. Jak nagradzać, karać czy inspirować pracowników? Książka ta jest rekomendowana na wielu szkoleniach w zakresie zarządzania ludźmi czy przywództwa.

Daymond John „Siła przedsiębiorczości, siła upadku”, OSM Consult

Dopiero zaczynasz karierę w biznesie? Skorzystaj z pomocy uznanych trenerów! Daymond John w swojej książce pokazuje, jak rozwijać biznes i odnieść sukces przy równocześnie ograniczonym budżecie na początku drogi biznesowej. Warto poznać wskazówki i porady autora, który przedstawia, jak można się stać popularną marką i jak używać siły przedsiębiorczości i upadku.

Marcus Buckingham, Curt Coffman „Po pierwsze: złam wszelkie zasady. Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej”

Badania przeprowadzone przez 25 lat przez instytut Gallupa dowiodły, że wybitni pracownicy potrzebują wielkich menedżerów. Pozycja ta z pewnością należy do najlepszych książek biznesowych. Po jej przeczytaniu będziesz wiedział, jak zarządzać zespołem oraz:

  • jak mierzyć ludzki kapitał,

  • jakie role odgrywają menedżerowie,

  • w jaki sposób dobierać talenty do zespołów,

  • jak przydzielać zadania,

  • jak prowadzić rozmowy kwalifikacyjne,

  • i wiele innych.

Poza wynikami badań można się zapoznać z narzędziami umożliwiającymi zarządzanie zasobami ludzkimi.

Timothy Ferriss, "4-godzinny tydzień pracy", wydawnictwo MT Biznes

Książka o biznesie, która wpłynęła na dotychczasowe poglądy na temat rynku pracy. Chociaż omówione techniki mogą się wydać staroświeckie, to jednak koncepcja autora wciąż jest warta sprawdzenia. Dobrze jest się zainspirować. Z książki dowiesz się, jakie kroki powinieneś zrobić, aby:

  • doskonalić siebie,

  • poszerzyć wiedzę,

  • poprawić pewność siebie.

Co ciekawe, autor został w 2007 roku uznany za jednego z najbardziej inspirujących biznesmenów. Był doradcą m.in. Twittera, Facebooka czy Ubera. Stworzył 6 poradników. 4 są przetłumaczone na język polski.

Yuval Noah Harari, 21 lekcji na XXI wiek, Wydawnictwo Literackie

Chcesz się dowiedzieć, skąd się biorą fałszywe wiadomości? Czy sztuczna inteligencja to coś, czego powinniśmy się bać? Dlaczego wybory wygrywają ludzie o dyskusyjnej reputacji? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi w tej książce.

Sprawdź, jak zacząć swoją działalność.

Autor książki przedstawia 21 wyzwań, jakie stoją przed współczesnym człowiekiem. Warto wiedzieć, że jest izraelskim historykiem. Chociaż jego książka nie jest przykładowym poradnikiem dla przedsiębiorców, warto ją przeczytać, gdyż rozszerza ona horyzonty.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×