Marketing w czasie kryzysu. Jak rozsądnie zainwestować pieniądze? Na co warto przeznaczyć wydatki?

Marketing w czasie kryzysu. Jak rozsądnie zainwestować pieniądze? Na co warto przeznaczyć wydatki?

Czy dobry marketing w czasach zarazy jest możliwy? Jak najbardziej! A co najważniejsze – może być dla wielu firm szansą promocji i nowych możliwości. Jeśli masz zapas gotówki i możesz ją przeznaczyć na inwestycję, zrób to! Dzięki temu, gdy kryzys się skończy, będziesz o krok przed konkurencją. W co warto zainwestować teraz pieniądze? Podpowiadamy, jakie działania marketingowe mogą być kluczem do sukcesu.

Dlaczego warto teraz postawić na marketing internetowy?

Czas pandemii to okres, w którym większość naszych działań przenosi się do Internetu. Wielu klientów, którzy do tej pory raczej skłoniło od usług online – teraz zmienia swoje przyzwyczajenia. Więcej czasu spędza na Facebooku, robi zakupy przez Internet, zamawia jedzenie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nawyki nabyte podczas epidemii zostaną z nimi także wtedy, gdy sytuacja będzie już normalna.

Kryzys sprawił również, że wiele agencji marketingowych i freelancerów przechodzi poważne zmiany w porfolio klientów. To oznacza, że mogą być oni bardziej skłonni do upustów i atrakcyjnych rabatów na swoje usługi.  Zbudowanie strony internetowej czy pozycjonowanie nie są tanie – jeśli więc chcesz zacząć budować widoczność swojej firmy w sieci, koniecznie dowiedz się, czy masz teraz szansę skorzystać z nich po okazyjnej cenie.

Wreszcie ostatni, ale nie najmniej ważny argument przemawiający za tym, że warto teraz postawić na marketing online, to fakt, że działania podjęte w obecnej chwili mogą pozwolić ci na szybki powrót do działania, kiedy kryzys się skończy. Teraz masz szansę wzmocnić marketing swojej firmy i przeskoczyć konkurencję, która boi się podjęcia zdecydowanych kroków lub której budżet po prostu na to nie pozwala ze względu na panującą w kraju sytuację.

 

Strona internetowa wraz z obsługą. Zobacz szczegóły. >>

 

Co warto zrobić, by po zakończeniu kryzysu być po zwycięskiej stronie?

  • Zastanów się, jaką potrzebę zaspokaja twoja firma? Jakie problemy pomaga rozwiązać? Potrzeby i problemy, na które odpowiada twoja marka się nie zmieniły, ale już sposób i droga ich rozwiązania – tak!
  • Jak zmieniły się nawyki twoich odbiorców? Gdzie w tym momencie spędza czas twoja grupa docelowa? Jak się zachowuje? Weź to pod uwagę, planując działania marketingowe w trakcie panującej epidemii.
  • Jak możesz obecnie być bliżej twoich odbiorców? Co możesz im oferować w obecnej sytuacji? Być może są to kursy online? Konkursy w social media? Maseczki dołączane do każdego zamówienia?
  • Wdrażaj nowe koncepcje marketingowe. Obecna sytuacja zmienia się z dnia na dzień, dlatego zrezygnuj z długotrwałych testów i od razu sprawdź w praktyce, jak działają.
  • Jeśli wdrożyłeś nową taktykę i widzisz, że zaczyna działać, stwórz strategię marketingową, która utrwali twoją przewagę nad konkurencją, dzięki czemu po zakończeniu epidemii będziesz przed nią.

W jakie działania marketingowe warto teraz zainwestować?

Strona internetowa

Masz świadomość, że twoja firmowa witryna nie jest nowoczesna, a przez to nie przyciąga klientów? Teraz jest odpowiednia pora, by zająć się tym tematem i wprowadzić odpowiednie zmiany! Pamiętaj, twoja strona www to prawdopodobnie pierwsze miejsce, w którym odbiorcy będą szukać informacji o firmie. Skorzystaj z tego, że masz więcej czasu na kontakt z agencją, która doradzi ci, jak strona będzie generować największy ruch i  zacznij działać. Ten okres to również dobry moment na dokładniejsze przyjrzenie się analityce, aby lepiej sprofilować klienta i poznać jego zachowania.

Media społecznościowe

W czasie kryzysu bardzo ważny jest stały kontakt i budowanie relacji z odbiorcami. Klienci muszą wiedzieć, jak firma funkcjonuje w trakcie epidemii – czy jest zamknięta, ma opóźnienia? Zainwestuj swoje środki w odpowiednie dopasowanie treści do obecnych realiów i nowe formy kontaktu z odbiorcami. Nagraj film, w którym pokażesz zastosowanie twoich produktów, zorganizuj konkurs z nagrodami, zacznij promować swoje posty na Facebooku, dopracuj grafiki, by treści częściej były udostępniane.

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to proces długofalowy, który wymaga czasu. Konieczne jest wykonanie audytu witryny, analizy konkurencji, przygotowanie planu optymalizacji, stworzenie nowych treści itd. Zawsze odkładałeś SEO na później? Pamiętaj – obecność firmy w wyszukiwarce nie tylko zwiększa jej widoczność w sieci, ale również buduje zaufanie do marki. Już teraz znajdź specjalistę, który wprowadzi odpowiednie zmiany w twojej witrynie, a gdy kryzys się skończy być może będziesz mógł się cieszyć pierwszymi efektami swoich działań.

Płatne wizytówki w katalogach firm i Google Moja Firma

Wcześniej wspominaliśmy, że w okresie kryzysu powinieneś szczególnie dbać o świadomość marki i utrzymanie jej widoczności w Internecie. Do tego mogą ci posłużyć wizytówki w katalogach firm i w Google Moja Firma. W czasie kryzysu dla klientów będą one dodatkowym źródłem informacji o twojej marce. Nie masz czasu na ich aktualizację? Zmiany godzin otwarcia i odpowiadanie na pytania klientów może być czasochłonne, ale jest konieczne. Taką usługę możesz teraz zlecić agencji zewnętrznej.

Podziel się