Jak stworzyć stronę internetową dla branży kosmetycznej? 5 kroków!

Jak stworzyć stronę internetową dla branży kosmetycznej? 5 kroków!

Chcesz poprawić wizerunek swojego salonu kosmetycznego w Internecie? Nie wiesz, od czego zacząć? Zapraszamy do lektury naszego poradnika. Dowiesz się z niego, jakie są etapy tworzenia strony internetowej dla branży kosmetycznej. Poznaj 5 głównych kroków. Dlaczego warto zainwestować w firmową witrynę? Sprawdzamy!

Jakie elementy powinny się znaleźć na stronie internetowej?

Firmowa strona internetowa salonu urody powinna się składać z następujących elementów:

  • cennika,

  • opisów zabiegów kosmetycznych,

  • danych teleadresowych,

  • informacji o pracownikach,

  • bloga i aktualności,

  • wtyczek do Social Mediów,

  • zdjęć.

Poza tym ważne jest, aby udostępnić opcję rezerwacji terminów zabiegów. Warto skorzystać z zewnętrznych aplikacji. Ułatwiają umawianie się oraz integrację z zewnętrznymi systemami w klinikach czy salonach. Dobrym rozwiązaniem może okazać się poza tym system przypomnień, który wysyłany jest do klientów.

1. Wizerunek firmy w sieci – domena i hosting

Wizerunek firmy w sieci zbudujesz dzięki własnej stronie WWW. Zacznij od zakupu domeny i serwera. Domena to unikalny adres. Ma on prowadzić do Twojej firmowej strony.

Do najpopularniejszych rozszerzeń zaliczają się:

  • .pl,

  • com.pl,

  • com.

Przykład domeny: gabinetkosmetyczny.pl. Z kolei serwer stanowi dysk w sieci. Na nim znajduje się strona internetowa. Natomiast hosting to usługa udostępniania miejsca na serwerze przez 24/7. Odpowiedni hosting sprawi, że Twoja witryna będzie ładować się szybko i bez żadnych przeszkód. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu danych np. na dyskach NVM. Wybierając dostawcę, zwróć uwagę na takie parametry jak dostęp do wsparcia technicznego, szybkość pracy serwera czy limity transferu.

2. Wizerunek firmy w sieci a wygląd strony internetowej

Branża beauty jest szczególnie wymagająca, jeśli chodzi o oczekiwania potencjalnych klientów. Strona dla firmy powinna nie tylko przekazywać najważniejsze informacje, ale też zawierać zdjęcia wysokiej jakości. Dlatego warto postawić na nowoczesny design firmowej strony. Użyteczny i odpowiedni projekt to podstawa. Podobnie jak dopasowanie szaty graficznej do identyfikacji wizualnej. 2-3 podstawowe kolory to maksimum. Powinny do siebie pasować. Najlepiej wybierz jedną główną barwę i dobierz do niej 1-2 stonowane kolory. Istotna jest przy tym analiza doświadczenia użytkownika, a więc UX. Jest to zaspokojenie potrzeb odbiorcy w zakresie usług czy produktów, z jakich korzysta.

3. CMS

CMS to system zarządzania treścią. Jest to szczególnie ważne dla klinik urody czy salonów piękności. Dzięki niemu możesz samodzielnie edytować dane części witryny. Czym cechuje się dobry CMS? Oto przykładowe funkcje:

  • dodawanie nowych realizacji,

  • publikacja zdjęć i ich edycja,

  • responsywność – jak podaje Gemius, 75% internautów korzysta ze smartfona do przeglądania Internetu i robienia zakupów. Dlatego warto zadbać o responsywność, a więc dostosowanie treści do ekranów urządzeń mobilnych,

  • dopasowanie do przeglądarek.

System ten powinien także obejmować bloga czy dział aktualności.

Zbudujemy Ci stronę. Sprawdź jak>>>

4. Certyfikat SSL

SSL to protokół sieciowy, który umożliwia uzyskanie bezpiecznych połączeń internetowych. Jest uznawany za standardową formę szyfrowania na stronach WWW. W ten sposób dane wysyłane na Twojej witrynie przez internautów będzie chronione. Szyfrowane mogą być poza tym połączenia do poczty czy serwera FTP. Jest to szczególnie pomocne przy systemach płatności w Internecie.

Sprawdź, jak ochronić swoją stronę internetową.

5. Content marketing, czyli treści na stronę WWW

Poza wyżej wspomnianymi elementami warto zainwestować w dobry content, a więc treści. Firmowy blog pozwala na budowę więzi z odbiorcami-klientami. Jest to dobry sposób na zaprezentowanie swoich usług kosmetycznych i wyjaśnienie, na czym polegają zabiegi w branży beauty. W tym celu przyda się pomoc copywriterów. Zapewnią oni:

  • umiejętne zastosowanie słów kluczowych,

  • prawidłowe wykorzystanie nagłówków H1 – H6,

  • właściwe linkowanie.

Dlaczego Twój gabinet kosmetyczny powinien mieć stronę WWW?

Strona firmowa w branży beauty pozwala na pokazanie oferty oraz budowę wizerunku firmy w sieci. Wiąże się to z wieloma korzyściami, takimi jak:

  • poprawa widoczności – zapewnij potencjalnym klientom informacje na temat swoich usług kosmetycznych w Internecie. Dzięki temu wzrośnie zainteresowanie nimi,

  • efektywny branding – strona firmowa pozwala na budowanie wizerunku w sieci,

  • wygodne umawianie się na zabiegi kosmetyczne – pomocny będzie system rezerwacji,

  • łatwiejsza sprzedaż – najlepsza opcja to połączenie strony internetowej z e-sklepem. Pozwala prowadzić stronę-wizytówkę przedsiębiorstwa, jak i platformę handlową w Internecie,

  • jeszcze prostszy kontakt z klientem – dzięki content marketingowi i firmowemu blogowi, jak również sekcji FAQ (najczęściej zadawane pytania) zachęcisz odbiorców do skorzystania z Twoich usług kosmetycznych, a także edukujesz ich.

Nie wiesz, z czyich usług skorzystać? Zdecyduj się na współpracę z doradcą internetowym. Specjaliści z WeNet zajmą się Twoją stroną WWW z branży beauty. Nie tylko ją zaprojektują, ale też zbudują, przetestują oraz obsłużą. Zapewnią także bezpieczeństwo i mobilność – dostępność na wszystkich urządzeniach łącznie ze smartfonami.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter