Ile kosztuje strona internetowa?
- 25-02-2022
- Reklama i marketing
Badania dowodzą, że do wyszukiwania opinii o produktach czy usługach wykorzystujemy przede wszystkim Internet. Z pewnością sam tak masz, prawda? Choć Social Media stały się ważnym źródłem informacji, to wciąż podstawę komunikacji z klientami w sieci stanowi firmowa strona internetowa. Zastanawiasz się, czy warto w nią zainwestować, bo obawiasz się wysokich kosztów stworzenia i prowadzenia witryny? Sprawdź to w naszym artykule – przedstawiamy, ile możesz zapłacić za serwis WWW.
Własna strona internetowa – czy to się opłaca?
Znasz przedsiębiorców, którzy nie posiadają witryny WWW? Z pewnością tak. Jednak tworzenie stron internetowych to wciąż ważny i opłacalny krok dla każdego biznesu. Potwierdzają to z jednej strony statystyki – już nawet 71,3% firm w Polsce w 2020 roku miało własne serwisy[1], a z drugiej liczne korzyści, które wiążą się z taką inwestycją.
Nowoczesna i dopasowana do wymagań użytkowników strona WWW jest ważnym narzędziem dla Twojej firmy, dzięki któremu możesz:
- zbudować autorytet i zaufanie u potencjalnych klientów,
- wykonać pierwszy krok do pozyskania kolejnych kontaktów,
- zyskać nowy kanał sprzedaży, który prezentuje ofertę 24/7,
- zadbać o długotrwałe relacje z odbiorcami tworzonych treści,
- prowadzić różnorodne działania marketingowe i reklamowe,
- wzmocnić reputację firmy i poszerzyć jej zasięgi w Internecie,
- analizować własne wyniki oraz działania konkurencji w branży.
Jak widzisz, firmowa witryna to inwestycja, która się opłaca. Jednak tylko wtedy, gdy będzie przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona będzie przygotowana zgodnie z najnowszymi trendami i wymogami, to powierz to zadanie agencji marketingowej. Gdy Ty poświęcisz swój cenny czas na rozwój biznesu, specjaliści przygotują projekt szyty na miarę Twoich potrzeb.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>
Od czego zależy cena strony internetowej?
Jednym z najczęstszych pytań, jakie zadają sobie przedsiębiorcy zaczynający działać online, jest to, ile trzeba zapłacić za stworzenie strony WWW. Ze względu na ogromne rozbieżności związane z różnorodnymi czynnikami trudno jest jednak oszacować koszt zaprojektowania i wdrożenia firmowego serwisu. W końcu każda witryna ma własny cel, a jej cena jest wypadkową tego, jakie funkcje czy dodatki chcesz na niej wdrożyć.
Duże różnice w cennikach wiążą się z rodzajem strony – jej celem i wielkością, a tym samym z czynnikami takimi jak:
- liczba podstron: wraz ze wzrostem liczby zakładek i modułów rośnie koszt witryny wynikający z poświęconego czasu oraz pracy wykonawców;
- typ CMS-a: im większe oczekiwania wobec możliwości edycji i zarządzania treścią w serwisie, tym wyższa cena za projekt WWW;
- czas realizacji: zaawansowanie strony wpływa bezpośrednio na czas poświęcony na realizację usługi, a każda godzina pracy specjalisty kosztuje;
- ilość treści: częstsze publikowanie zawartości na stronie WWW, powoduje również większe koszty związane z jej tworzeniem;
- stopień skomplikowania projektu: wybrana technologia i funkcjonalności wpływają np. na liczbę zaangażowanych w wykonanie usługi specjalistów, co uwzględnia się w cennikach;
- opcja wielojęzyczności: każda kolejna wersja językowa serwisu generuje wyższe koszty, ponieważ wymaga stworzenia nowej strony np. konieczna jest optymalizacja SEO w innym języku;
- zakres rozbudowy: im większe możliwości rozwoju witryny WWW w przyszłości, tym też wyższa wycena początkowego projektu.
Ile kosztuje tworzenie stron internetowych?
Liczba elementów oraz opcji, jakie mogą znaleźć się w serwisie, ma bezpośredni wpływ na jego ostateczny koszt.
Dlatego też najprostsze witryny typu one-page (bez podstron), blog czy strona wizytówkowa generują najmniejsze koszty. Brakuje im przy tym wielu funkcjonalności i bez większych inwestycji mogą zginąć wśród konkurencji. Podobnie wyceniana jest strona lądowania, czyli landing page. Tworzy się ją jednak w innym celu – zazwyczaj promocji lub sprzedaży konkretnego produktu czy usługi.
Wyższe koszty związane są z tworzeniem stron firmowych, choć w tym przypadku wyceny przygotowuje się zwykle indywidualnie. A to ze względu na dużą liczbę podstron oraz zastosowanych modułów. Taka witryna musi zostać ponadto dopasowana do potrzeb klienta. Założenie sklepu internetowego również łączy się z wyższą ceną – w tym przypadku na stawkę wpływa zaawansowany projekt graficzny oraz konieczne funkcjonalności i integracje.
Najdroższą opcję stanowią strony dedykowane. Charakteryzują się niestandardowymi rozwiązaniami, których nie stosuje się zwykle w pozostałych wariantach. Popularność zdobyły wśród firm, które potrzebują nietypowych projektów WWW. Na wyższy niż standardowo koszt wpływ ma również to, że w tym przypadku witrynę buduje się od podstaw i dopasowuje do wymagań klienta.
Komu zlecić zbudowanie strony? Cena a wykonawca
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że na koszt strony WWW wpływ ma również wykonawca czy cena oprogramowania do samodzielnego użytku. Chcesz odnieść sukces w sieci? W takim razie musisz zainwestować w stronę przyjazną dla wyszukiwarek i użytkowników. W tym celu możesz skorzystać z trzech popularnych opcji.
1. Kreatory stron WWW
Dostępne w sieci generatory są łatwe w obsłudze i pozwalają zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Wszystko dlatego, że umożliwiają bez większej wiedzy programistycznej stworzyć własną stronę internetową w krótkim czasie przy ograniczonym budżecie. Jest jednak haczyk. Opcja ta oferuje stosunkowo niewiele możliwości, a wiąże się z mnóstwem ograniczeń. Brak perspektyw w rozbudowywaniu projektu czy dodatkowe opłaty za kolejne funkcje to zdecydowane wady kreatorów.
2. Systemy CMS
Platformy oparte na CMS, czyli systemie zarządzania treścią mogą okazać się dobrą opcją dla przedsiębiorców, którzy chcą samodzielnie modyfikować wygląd i bez problemu edytować zawartość strony WWW. Duże możliwości w rozbudowie witryny to kolejny plus tego rozwiązania. Niestety są też minusy. Konieczność zakupu hostingu i domeny we własnym zakresie oraz samodzielnej obsługi serwisu wpływa na wzrost poniesionych kosztów. Dodatkowo płatne są również wszelkie zaawansowane funkcjonalności.
Na rynku dostępne są 3 najpopularniejsze rodzaje CMS-ów. Spośród nich zdecydowanie najdroższym, ale przy tym najbardziej rozbudowanym rozwiązaniem są platformy dedykowane. Dużą popularnością cieszą się za to platformy Open-Source (z otwartym kodem źródłowym) i platformy SaaS (tzw. chmurowe).
3. Agencja digitalowa
Najlepszym rozwiązaniem dla firm, które oczekują nie tylko nowoczesnego projektu WWW, ale i spersonalizowanej obsługi jest skorzystanie z usług specjalistów. Agencja digitalowa WeNet oferuje swoim klientom dużo więcej niż strona internetowa. W ramach bogatego pakietu zapewnia hosting i domenę, wsparcie dedykowanego opiekuna na każdym etapie współpracy oraz bieżącą obsługę i ochronę serwisu.
Takie elementy jak mobilność czy optymalizacja SEO zostaną wdrożone, gdy Ty będziesz zajmować się swoim biznesem. Nie zwlekaj – wejdź na stronę WeNet.pl i sprawdź szczegóły oferty. Przekonaj się, jak niewiele dzieli Cię od sukcesu w sieci. Wybierz pakiet, który najbardziej Cię interesuje. Pamiętaj, że współpraca z agencją gwarantuje określoną jakość, bezpieczeństwo i zgodność z najnowszymi trendami.