Jak reklamować firmę usługową w Internecie?
- 29-11-2022
- Reklama i marketing
Każdy biznes rządzi się swoimi prawami. W przypadku marketingu usług zamiast produktu sprzedajemy przede wszystkim swój czas, wiedzę, doświadczenie i zasoby. Jeśli prowadzisz hotel, naprawiasz samochody czy sprzątasz mieszkania, to musisz postawić na inną strategię promocyjną niż przedsiębiorcy oferujący klientom konkretne towary. Dlatego już teraz sprawdź, jak reklamować firmę usługową. Stosuj się do zasad, które wyniosą Twoją markę na wyżyny.
Reklama firmy usługowej – jak uzyskać dobrą widoczność w sieci?
Prowadzisz własny biznes? Z pewnością zdajesz więc sobie sprawę, że obecnie kluczem do sukcesu jest widoczność Twojej marki w sieci.
Osiągnięcie oczekiwanych rezultatów może wydawać się jednak nieco bardziej skomplikowane w przypadku firm usługowych niż tych, które zajmują się sprzedażą namacalnych produktów. W końcu próbujesz dotrzeć do innej grupy docelowej i masz przy tym ograniczone możliwości w zakresie prezentowania przedsiębiorstwa i jego oferty online.
Nic bardziej mylnego! Jak się okazuje, skuteczny marketing usług, obejmuje różnorodne działania, dzięki którym biznes może czerpać korzyści ze świadczenia działalności usługowej. W tym przypadku głównym elementem strategii reklamowej w sieci będzie zachęcenia klienta do kontaktu lub odwiedzenia Twojej firmy.
Jako właściciel musisz oferować jak najlepsze usługi, które wyróżnią się atrakcyjną ceną i wysoką jakością wykonania. Aby jednak zyskać zlecenia, należy jeszcze zadbać o reklamę w Internecie. Czytaj dalej, a poznasz kilka skutecznych sposobów na promocję online.
Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>
Jak reklamować usługi w Internecie?
Chcesz pozyskać nowych klientów w sieci? Przygotuj strategię marketingową, która pozwoli Ci dotrzeć do odpowiednich odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty. Oto kilka zasad, którymi musisz się kierować, aby skutecznie wypromować swoją firmę.
1. Określ profil potencjalnego klienta
Marketing internetowy pozwala dotrzeć do milionów użytkowników. Nie zawsze jest to jednak opłacalne! Aby trafić wyłącznie do osób, które są faktycznie zainteresowane Twoimi usługami, musisz dokładnie określić swoją grupę docelową w sieci. Stworzenie profilu potencjalnego klienta pomoże Ci ominąć tych internautów, którym przedstawienie Twojej oferty będzie nieopłacalne.
W ten sposób znacznie ograniczysz wydatki na reklamę oraz koszt pozyskania zlecenia.
2. Zmniejsz zasięg dotarcia reklamy
Charakterystyczną cechą wielu firm usługowych jest ograniczony obszar działania. Jeżeli dotyczy to również Twojego biznesu, to musisz pamiętać, że nie wszystkie narzędzia reklamowe będą dla Ciebie odpowiednie. Nie wydawaj pieniędzy, aby dotrzeć do odbiorców, którzy z dużym prawdopodobieństwem wybiorą ofertę konkurencji.
Na przykład, jeśli zdecydujesz się skorzystać z Facebook Ads, to możesz ograniczyć targetowanie swojej reklamy do określonego obszaru. W ten sposób dotrzesz tylko tam, gdzie możesz zapewnić wykonanie usługi.
3. Trafiaj do klientów, którzy szukają Twoich usług
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że dużo łatwiej dotrzeć do klientów, którzy aktualnie czują potrzebę, aby skorzystać z konkretnych usług. Właśnie dlatego musisz znaleźć sposób, aby trafić do osób zainteresowanych ofertą, którą zapewnia również Twoja firma.
Przeanalizujmy to na przykładzie – użytkownik, chcąc zaspokoić swoje oczekiwania, będzie szukał w sieci nie tyle salonu kosmetycznego, ile usługodawcy, który wykona fryzurę na przyjęcie sylwestrowe.
Jak się okazuje, istnieją sposoby na lokalną promocję firmy usługowej z perspektywy potrzeb i jest to przede wszystkim pozycjonowanie oraz Google Ads. To właśnie bowiem w wyszukiwarce większość potencjalnych klientów Twojego biznesu wpisuje w formie zapytań swoje zainteresowania.
4. Zbuduj własną bazę klientów
Jako właściciel firmy z pewnością znasz oczekiwania i wymogi swoich potencjalnych klientów. Dodatkowo zdajesz sobie sprawę, że większość z nich zwykle nie jest gotowa, aby od razu skorzystać z Twoich usług. Właśnie dlatego w ramach strategii promocyjnej, musisz skoncentrować się nie tylko na pozyskiwaniu zleceń, ale również na budowaniu własnej bazy odbiorców.
Wykorzystaj więc działania reklamowe do pozyskiwania kontaktów. W tym celu możesz użyć takich narzędzi jak np. marketing treści czy newsletter. To też doskonały sposób, aby zachęcić nieprzekonanych do skorzystania z oferty.
5. Dbaj o dobrą opinię w sieci
Czy wiesz, co jest najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o biznesie dla niezdecydowanych klientów? Przede wszystkim są to wszelkie internetowe rekomendacje. W przypadku usług opinia o firmie przekłada się na liczbę zleceń.
Zadbaj więc nie tylko o dobre oceny, ale przekonaj zadowolonych odbiorców do pozostawienia w różnych miejscach sieci pozytywne komentarze. W ich pozyskaniu pomogą np. aktywne działania w mediach społecznościowych.
6. Wykorzystaj różne narzędzia do reklamowania usług online
Według najnowszych danych aż 70% konsumentów wybiera usługodawcę ze względu na informacje znalezione w sieci[1]. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz więc skorzystać z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Oto one:
strona internetowa – wirtualna wizytówka firmy, oferty i wcześniejszych realizacji, którą możesz w pełni wykorzystać do pozyskiwania kontaktów oraz zleceń;
SEO – pozycjonowanie witryny na popularne wśród użytkowników słowa kluczowe pomoże zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów;
Google Ads – płatna forma reklamy w ekosystemie wyszukiwarki pozwala efektywnie trafiać do osób już zainteresowanych usługami Twojego przedsiębiorstwa;
E-mail marketing – mailing czy newsletter można z powodzeniem wykorzystać, aby informować o prowadzonej działalności, promocjach czy przygotowanej ofercie;
Social Media – media społecznościowe stanowią skuteczne narzędzie promocyjne, które warto wykorzystać do budowania zasięgu i relacji z odbiorcami;
wizytówka w Google Moja Firma – podstawowy kanał promocji lokalnej, który pomaga zdobyć nowych klientów szukających konkretnych usług w sieci;
Content Marketing – publikacja wysokiej jakości treści w różnej formie – od artykułów, przez video, po podcasty – przyczynia się do edukowania potencjalnych klientów.
Pamiętaj przy tym, aby dobrać narzędzia do potrzeb swojej firmy. Jeśli zaś potrzebujesz pomocy w zaprezentowaniu swoich usług w Internecie, to już teraz skorzystaj z oferty WeNet. Doradcy internetowi zadbają o rozpoznawalność firmy online i opracują strategię działania odpowiednią dla Twojego budżetu. Zamów jeszcze dziś darmową konsultację i wycenę.
A jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, to przeczytaj wywiad z właścicielką Solarium Flaming z Rzeszowa. Pani Karolina dzieli się efektami współpracy ze specjalistami, którzy wypromowali usługi jej firmy na szeroką skalę.
Źródła:
[1] 16 Local SEO Statistics That Matter in 2022 | Safari Digital