Prowadzisz firmowy fanpage? Sprawdź, jak pokonać nowy algorytm Facebooka

Prowadzisz firmowy fanpage? Sprawdź, jak pokonać nowy algorytm Facebooka

Niedawno Marc Zuckerberg zapowiedział zmianę algorytmu portalu społecznościowego Facebook. Od tej pory strony firmowe znikną z tablicy użytkownika na rzecz postów jego znajomych. Ta zmiana ma sprawić, że będziemy szczęśliwsi i częściej będziemy kontaktować się z bliskimi. Co to oznacza dla administratorów fanpejdży? Czy da się przechytrzyć algorytm? Podpowiadamy, co musisz zrobić, aby twoje posty nie straciły zasięgu.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Co zmieniło się na Facebooku?

Marc Zuckerberg, założyciel portalu Facebook, kilka tygodni temu zadecydował, że treści od znajomych i rodziny będą od tej pory priorytetyzowane wyżej niż treści pochodzące ze stron firmowych. Po wprowadzeniu nowego algorytmu z tablicy użytkownika zniknęła większa część wpisów udostępnianych przez marki, sklepy i strony firmowe. 

Przed administratorami stron stanęło wyzwanie. By te znalazły się w News Feedzie muszą od tej pory zaangażować użytkownika lub zachęcić go do tego, aby ustawił daną stronę jako wyświetlaną jako pierwszą. W innym przypadku wpisy firmowe będą promowane rzadziej. Może się nawet zdarzyć, że nie wyświetlą się w ogóle lub fani marki po prostu je przeoczą.

Z Facebooka znikną przede wszystkim posty, które angażują użytkowników w sztuczny sposób. Są to między innymi:

  • vote baiting – czyli obrazki podzielone na kilka sekcji z różnymi reakcjami, zachęcające fanów do głosowania za pomocą emotikonów

  • reach baiting – wszelkie wpisy w stylu „Polub ten post, jeśli chcesz zobaczyć…”

  • share baiting – posty zachęcające użytkowników do udostępniania wpisu znajomym, aby mieli szansę na wygraną jakiegoś produktu

  • tag baiting – posty zachęcające do oznaczania znajomych

  • comment baiting – wpisy zachęcające do zostawiania bezwartościowych komentarzy, np. „Wpisz TAK, jeśli się zgadzasz”

Strony, które w przeszłości regularnie stosowały którykolwiek z powyższych rodzajów wpisów, będą miały ucinane zasięgi organiczne. Spadnie też ich notowanie, a przez algorytmy Facebooka będą postrzegane jako bezwartościowe.

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>

Co zrobić, aby nasze posty nie straciły zasięgu?

Z punktu widzenia użytkowników nowa zmiana ma sprawić, że informacje pojawiające się na tablicy będą bardziej wartościowe. Dla agencji marketingowych jest to zmiana, która wymusza zmianę podejścia do komunikacji na Facebooku i weryfikację dotychczasowej strategii. Oczywiście zawsze możemy wykupić posty sponsorowane, jednak co zrobić, jeśli nasza strona dopiero raczkuje lub nie możemy sobie pozwolić na płatne reklamy?

Stronom nie pozostaje nic innego, jak zaplanować nową strategię social media dopasowaną do obecnych wymagań Facebooka. Administratorzy będą musieli zapomnieć o łatwych sposobach angażowania odbiorców – od teraz posty prezentowane przez stronę firmową muszą zaciekawić użytkownika. Większy zasięg będą miały wpisy, pod którymi toczą się wielowątkowe dyskusje i pod którymi fani rozmawiają między sobą, a nie z administratorem strony. Aby wywołać taką reakcję, nasze posty muszą być interesujące i zmuszać użytkownika do reakcji.

Rozwiązaniem tego problemu może być również publikowanie postów zawierających video lub relacji na żywo, które według Facebooka dalej będą miały duże zasięgi. Sam Mark Zuckerberg w swoim poście zasugerował, że relacje live powodują 6 razy większą aktywność odbiorców niż tradycyjne wpisy. W perspektywie obecnych zmian warto rozważyć wprowadzenie takiej formy komunikacji na swoją stronę.

Innym rozwiązaniem proponowanym przez portal społecznościowy jest tworzenie grupy wokół fanpejdża, w której użytkownicy będą mogli wchodzić w interakcje i dyskutować. Na grupach możemy udostępniać ciekawe wydarzenia i publikować istotne dla fanów naszej strony aktualizacje. Możemy również rozwiązywać problemy związane z użytkowaniem naszego produktu.

Dobrym pomysłem na uniknięcie zmniejszenia zasięgu postów jest zachęcanie fanów strony do kliknięcia przycisku „Wyświetlaj najpierw” znajdującego się pod przyciskiem polubienia strony. Kliknięcie tej opcji przez użytkownika powoduje, że na jego tablicy posty danej strony będą wyświetlane jako pierwsze. W ten sposób na pewno ich nie przegapi.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×