Czym jest ranking stron dla firm?
- 16-12-2021
- Reklama i marketing
Chcesz zaistnieć w sieci? W takim razie z pewnością wiesz już, że witryna internetowa stanowi wizytówkę każdego nowoczesnego biznesu. To właśnie dzięki niej możesz zdobyć wysoką pozycję w wyszukiwarce oraz wyróżnić się na tle prawie dwóch miliardów serwisów WWW. Przygotowaliśmy zestawienie najlepszych witryn firmowych. Poznaj ranking stron dla firm i sprawdź, jakie czynniki są brane pod uwagę podczas jego tworzenia.
Najlepsze realizacje, czyli czym jest ranking stron dla firm?
Czy wiesz, że użytkownik jest w stanie już w kilka sekund ocenić, czy pozostanie na danej stronie internetowej, czy ją opuści i uda się pod inny adres? A gdyby tak zatrzymać się choćby nieco dłużej i dokładnie ocenić projekt, za który odpowiada zazwyczaj szereg specjalistów? W końcu firmowa witryna to wysiłek wielu osób – nie tylko designerów czy webmasterów. Ta myśl stała się inspiracją do stworzenia rankingu stron dla firm.
Powstaje on na bazie analizy zbioru wielu elementów, z których składa się nowoczesna witryna dla biznesu. Publikowany co miesiąc na stronie WeNet ranking zawiera trzy najlepiej zaprojektowane serwisy internetowe. A co jest przede wszystkim oceniane i nagradzane? Podstawowe kryteria, które są brane pod uwagę przez niezależne jury to:
- ogólne wrażenie,
- design (wygląd witryny),
- copywriting (treści na stronie),
- User Experience (doświadczenie użytkownika).
Strony internetowe z atrakcyjnym wyglądem i merytoryczną treścią robiące pierwsze dobre wrażenie oraz gwarantujące pozytywne doświadczenie w trakcie użytkowania nie tylko znajdą się wysoko w zestawieniu, ale również przyciągną rzeszę klientów.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>
Ranking najlepiej zaprojektowanych stron firm
Miejsce 1
Projekt 21 – Rumia – strona biura projektowego
Miejsce 2
Meble Design – Polanka – zespół firm meblarskich
Miejsce 3
Camille Candle – Września – sklep internetowy ze świecami
Miejsce 4
Tęczowy Ogród – Brzozów – gospodarstwo sadownicze
Miejsce 5
DrewBal – Malanów – strona firmy budującej domy z drewnianych bali
Miejsce 6
KW INWEST – Legionowo – branża budowlana
Sprawdź również miesięczne rankingi stron internetowych firm:
Zestawienie najlepszych stron WWW dla firm – kryteria wyboru
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że dobra witryna internetowa dla firm to zbiór wielu elementów. Jak zostało już wcześniej wspomniane, o miejscu w naszym zestawieniu decydują 4 czynniki: ogólne wrażenie, wygląd, treść oraz doświadczenie użytkownika. Aby serwis przyciągał klientów i zdobywał przewagę w Google, wszystkie części składowe muszą charakteryzować się wysoką jakością. Sprawdź, co kryje się za poszczególnymi kryteriami.
1. Ogólne wrażenie
To jeden z kluczowych czynników. Określa pierwsze odczucia po zobaczeniu strony internetowej. W tym przypadku brane są pod uwagę spostrzeżenia na temat jakości witryny w kilka sekund po jej wyświetleniu. W tym czasie niezależne jury może ocenić szybkość ładowania się serwisu, dopasowanie do różnych ekranów czy ogólny wygląd projektu.
2. Design, czyli wygląd witryny WWW
Kolejnym branym pod uwagę podczas tworzenia rankingu elementem jest design, czyli ocena doboru zdjęć i kolorystyki oraz dopasowania schematu do rodzaju branży i samego biznesu. W zestawieniu docenia się więc strony internetowe z przyciągającym uwagę i atrakcyjnym wyglądem oraz czytelnym interfejsem. Wysoką pozycję w rankingu zapewnia również intuicyjna szata graficzna, która umożliwia szybkie odnalezienie konkretnych informacji. W końcu przyjaźnie wyglądający serwis częściej angażuje do interakcji.
3. Copywriting, czyli treści na firmowej stronie
Oceniając copywriting na stronie internetowej, niezależne jury bierze pod uwagę przede wszystkim zawartość merytoryczną witryny. Kryterium to uwzględnia również skuteczność sprzedażową tekstów i jakość opisów. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ użytkownik w ciągu 10 sekund decyduje, czy chce dalej czytać tekst internetowy[1]. Doceniane są więc wysokiej jakości materiały, które: mają atrakcyjną formę, wykorzystują język korzyści, zawierają słowa kluczowe i odpowiadają na potrzeby odbiorców.
4. User Experience, czyli doświadczenie użytkownika
Tajemniczo brzmiące kryterium dotyczy doświadczeń podczas korzystania ze strony internetowej. Jury decyduje w tym przypadku, czy podczas użytkowania można w łatwy sposób określić, czego dotyczy witryna i jaki biznes prezentuje. Wysoko w rankingu znajdą się więc serwisy uwzględniające wszelkie przyzwyczajenia, potrzeby oraz umiejętności internautów. O najwyższą pozycję zawalczą strony stabilne, bezawaryjne, intuicyjne, wygodne i przyjazne dla odbiorców.
Jak widzisz, firmowe witryny internetowe można oceniać pod kątem wielu elementów. W rankingu stron WWW docenia się projekty atrakcyjne wizualnie, zorientowane na odbiorców, funkcjonalne, które gwarantują wartościowe treści i komfort użytkowania. Nie zapomina się przy tym o bezpieczeństwie, działaniach SEO czy mobilności – w końcu to również ważne czynniki służące budowaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
Źródło:
[1] Senuto: Webwriting w 10 krokach – zasady pisania w Internecie