Czym jest i jak działa remarketing?

Czym jest i jak działa remarketing?

Remarketing pozwala na dotarcie do osób, które są zainteresowane twoją ofertą. Wspiera on działania reklamowe, zwiększa częstotliwość kontaktu użytkownika z naszą reklamą i może prowadzić do zwiększenia sprzedaży. Remarketing jest jednym z podstawowych narzędzi marketingu online – warto go wykorzystywać. Remarketing to narzędzie, które z powodzeniem może być wykorzystywane w każdej branży.

Co to jest remarketing?

Remarketing jest to metoda docierania do potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili naszą stronę, ale nie dokonali konwersji. Może on przyjmować formę reklam produktów i usług na portalach społecznościowych a także reklamy sklepu na kolejnych witrynach odwiedzanych przez klienta. 

Korzystanie z remarketingu jest proste. Jeśli chcesz wprowadzić go w swojej firmie, musisz jedynie wyposażyć witrynę w odpowiedni skrypt, który zapisze ciasteczko u użytkowników, którzy ją odwiedzili. Taki skrypt powinna zawierać każda podstrona, aby treści reklamowe uwzględniały dokładnie tę część oferty, która zainteresowała odbiorcę. Następnie konieczne jest przygotowanie kampanii reklamowych dla wybranych grup produktów w AdWords.

Remarketing możemy realizować w Google i na Facebooku a także  w dwóch modelach przeznaczonych dla e-commerce:

  • Standardowym – przeznaczonym dla prowadzących biznes on-line lub niewielki sklep internetowy. Dzięki niemu możliwe jest kierowanie reklam zarówno do wszystkich użytkowników jak i do poszczególnych segmentów użytkowników. Takie kampanie wymagają jednak utworzenia odpowiednich kreacji graficznych.
  • Dynamicznym – remarketing dynamiczny to narzędzie, w którym reklamy tworzone są automatycznie na podstawie produktów i usług, które przeglądali użytkownicy odwiedzający daną witrynę. Jeśli zdecydujesz się na ten model, potrzebna ci będzie pomoc programisty lub Web dewelopera.

Zalety remarketingu

Remarketing to narzędzie, które możemy stosować zawsze i które sprawdzi się w każdej branży. Powinniśmy się na nie zdecydować szczególnie wtedy, gdy zależy nam na zwiększeniu sprzedaży produktów czy usługi. Pamiętajmy, że wyświetlenie reklamy osobie, która już zainteresowała się naszą ofertą będzie bardziej skuteczne niż skierowanie jej do innego odbiorcy.

Spersonalizowany przekaz reklamowy może pomóc nam w dotarciu do nowych klientów i zwiększeniu sprzedaży naszego sklepu - reklamy często bowiem motywują do powrotu klientów, którzy z jakiegoś powodu nie dokonali zakupów za pierwszym razem. 

Działania remarketingowe możemy również zastosować do klientów, którzy już dokonali konwersji. Wówczas reklamy będą obejmować produkty powiązane z zakupionym przez nich przedmiotem. Takie działania pomagają w budowaniu długotrwałej relacji z klientem i mają znaczący wpływ na wiele decyzji zakupowych. 

Remarketing sprzyja również budowaniu pozytywnego obrazu firmy w świadomości odbiorców. Jest to działanie, które przynosi szybkie i zadowalające efekty a sama reklama nie jest postrzegana jako nachalna. Obsługa narzędzi jest prosta i intuicyjna, dlatego stworzenie kampanii nie powinno sprawiać problemów. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał remarketingu, najlepiej jednak zacząć swoje działania od współpracy z profesjonalną agencją marketingową.

Ile kosztuje kampania remarketingowa?

Koszty kampanii remarketingowej, tak., jak w przypadku kampanii Google AdWords, zależą przede wszystkim od ilości kliknięć. W tym przypadku nie płacimy za wyświetlenie reklamy, a za rzeczywiste wejścia na stronę internetową. Tak, jak w przypadku AdWords, można również swobodnie zarządzać kampanią, ustawić budżet dzienny i dostosować reklamy tak, aby jak najlepiej spełniały nasze potrzeby.

Do kosztów kampanii musimy doliczyć jednak koszt przygotowania banerów (chyba że użyjemy do ich stworzenia jednego z darmowych narzędzi), a jeśli zlecamy przygotowanie kampanii firmie zewnętrznej - koszt honorarium.

Podziel się