Jak działa księgarnia internetowa?

Jak działa księgarnia internetowa?

Marzy ci się własny biznes? Pomyśl o założeniu księgarni internetowej! Branża e-commerce rozwija się z każdym rokiem, a książki chętnie są kupowane nie tylko w czasie roku szkolnego, ale również na prezent z okazji urodzin czy świąt Bożego Narodzenia. Przeczytaj, jak założyć księgarnię internetową. Dowiedz się, o czym pamiętać, by twój biznes odniósł sukces.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Jak założyć księgarnię internetową?

Założenie księgarni internetowej nie różni się wiele od rozpoczęcia innego biznesu. W pierwszej kolejności, powinieneś rozpoznać teren. Dowiedz się, jakie księgarnie on-line funkcjonują na rynku, jaki asortyment oferują i czym się wyróżniają. Pamiętaj, że aby odnieść sukces, musisz być lepszy, niż inni.

Następnie stwórz biznesplan, czyli kompleksowy plan działań, które chcesz zrealizować w przyszłości wraz z analizą czynników zewnętrznych i wewnętrznych determinujących powodzenie przedsięwzięcia. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak napisać taki plan, sprawdź nasze poradniki.

Kolejnym krokiem jest zarejestrowanie działalności i wypełnienie wszystkich formalności w urzędzie miasta, Urzędzie Skarbowym i ZUSie. Więcej o rejestracji firmy przeczytasz tutaj. Zdecyduj także, ile kapitału zakładowego będziesz potrzebował. Środki na rozpoczęcie działalności możesz zdobyć na trzy sposoby: korzystając z pomocy inwestora, biorąc kredyt a także wpłacając środki własne.

Następnie załóż sklep internetowy, zamów książki i zacznij zapełniać wirtualne „półki”. Pomyśl również o marketingu – odpowiednia promocja pozwoli dotrzeć ci do większej grupy odbiorców i zwiększy szanse na udany debiut na rynku.

Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak.>> 

Księgarnia internetowa – o czym warto pamiętać?

Jeszcze przed otwarciem sklepu internetowego, musisz pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Aby twoja księgarnia internetowa odnosiła sukcesu, konieczna jest:

  • Bogata oferta – nowości półkowe, bestsellery i podręczniki szkolne z pewnością przyciągną odbiorców i zapewnią ci zarobek. Jeśli jednak chcesz się wyróżnić, znajdź niszę, w której będzie się specjalizować twoja firma i grono odbiorców zainteresowanych tym tematem. Mogą to być komiksy, literatura specjalistyczna itp.

  • Konkurencyjność – zanim założysz księgarnię, pomyśl, czym możesz wyróżnić się spośród innych sklepów internetowych z książkami. Przejrzyj oferty innych księgarni i znajdź coś, czego one nie posiadają, a co możesz wykorzystać na swoją korzyść.

  • Atrakcyjny wygląd sklepu – branża e-commerce rozwija się z dnia na dzień, a co za tym idzie – rosną również wymagania kupujących w Internecie klientów. Zwróć uwagę na to, by twój sklep był funkcjonalny i przyciągał odbiorcę. Starannie zaprojektowana witryna będzie wzbudzać większe zaufanie, a jej przejrzystość ułatwi dokonywanie zakupów.

  • Dobrze zaplanowana promocja – początki w branży nie są łatwe. Aby internauci zauważyli cię w gąszczu innych witryn, postaw na intensywną promocję księgarni, szczególnie w pierwszych miesiącach jej istnienia. Pamiętaj o założeniu profili w mediach społecznościowych i promocji w wyszukiwarkach.

Jak działa księgarnia internetowa?

Księgarnia on-line to firma nastawiona najczęściej na działalność ogólnokrajową. W przeciwieństwie do lokalnych sklepów, nie będziesz mieć barier geograficznych, a tym samym będziesz mógł dotrzeć do większej liczby klientów.

Warto podkreślić, że w przypadku sprzedaży internetowej, dobrym pomysłem jest działanie wielokanałowe. Obecnie strona internetowa to za mało – dlatego jeszcze na etapie tworzenia biznesplanu pomyśl na założeniu dodatkowych witryn stanowiących miejsca zakupu (takich jak Allegro, Facebook czy Instagram). Portale te możesz również wykorzystać do promocji swojego biznesu.

W działaniu księgarni on-line bardzo ważna jest integracja systemów informatycznych (oprogramowania sklepu, programu handlowo-księgowego, oprogramowania logistyki itp.). Pamiętaj, że klient oczekuje obecnie, że jego zamówienie dotrze do niego jak najszybciej. Zamówienia powinieneś więc przygotowywać do wysyłki w ciągu kilku godzin od ich zarejestrowania.

Ważnym procesem jest przygotowanie przesyłki w taki sposób, by dotarła do klienta nieuszkodzona. Dużą uwagę trzeba również przyłożyć do obsługi klienta – szybkiego odpowiadania na zapytania, obsługi zwrotów i reklamacji.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×