6 powodów, dlaczego musisz zadbać o widoczność Twojej firmy w sieci

6 powodów, dlaczego musisz zadbać o widoczność Twojej firmy w sieci

Czy wiesz, ile czasu w sieci dziennie spędza przeciętny polski internauta? Czy masz świadomość, ile osób każdego dnia korzysta w Polsce z internetu? Jako przedsiębiorca powinieneś jak najszybciej poznać te dane. Odkryj 6 prostych powodów, dlaczego musisz zadbać o widoczność Twojej firmy w sieci. Poznaj nasze wskazówki i zyskaj nowych klientów. 

Twoi klienci są w sieci, czyli docieraj z ofertą do milionów

Według najnowszego raportu Digital 2020 opublikowanego przez DataReportal we współpracy z Hootsuite oraz We Are Social polscy internauci korzystają codziennie z internetu aż przez 6 godzin i 26 minuty. To sporo czasu – dla porównania podobną ilość godzin przeznaczamy przecież każdego dnia na sen, a potem niewiele więcej spędzamy w pracy. Dlaczego więc swoje cenne minuty poświęcamy na przeglądanie sieci?

Odpowiedź jest prosta. Internet daje ogromne możliwości. To pierwsze źródło informacji. W grudniu 2019 roku z internetu korzystało aż 27,7 milionów Polaków. To właśnie wśród nich są Twoi potencjalni klienci. Zastanawiasz się, jak przykuć uwagę internatów w czasie tych 6 i pół godziny? Jak dotrzeć do tych 27 milionów? Jak zainteresować klientów Twoją ofertą? Twoja firma musi być obecna w sieci.

Takie możliwości dają katalogi firm, które w jednym miejscu skupiają polecane oferty. Na rynku dostępne są zarówno katalogi branżowe, jak i ogólne bazy, w których firmy zostały przydzielone do poszczególnych branż i kategorii. Jeśli chcesz docierać do jak największej liczby osób, wybieraj sprawdzone katalogi firm o ugruntowanej pozycji.

Klienci czekają na Twoją ofertę, czyli pokaż, co oferujesz   

64% internautów szuka w sieci informacji o towarach lub usługach. To największa grupa spośród wszystkich badanych. Taka informacja to świetna wiadomość dla przedsiębiorców. Klienci szukają w sieci właśnie ofert firm takich jak Twoja. Jednak żeby klienci trafili na Twoją firmę, musisz zaznaczyć swoją obecność, zbudować świadomość marki i wyróżnić się na tle konkurencji.

W budowaniu świadomości pomoże profesjonalna wizytówka firmy zamieszczona w katalogach firm. Możesz dodać w niej najważniejsze informacje o swoich usługach lub produktach. To także idealne miejsce na zamieszczenie danych niezbędnych do szybkiego kontaktu – numeru telefonu, adresu siedziby czy godzin otwarcia. Niektóre katalogi pozwalają również na zamieszczanie zdjęć w galerii czy publikowanie wartościowych treści w postaci artykułów eksperckich.   

Treści zamieszczone w katalogach są unikalne i przygotowywane zgodnie ze standardami SEO. Umacnia to Twoją pozycję w wyszukiwarce i pozwala znaleźć się w wynikach jak najwyżej i docierać do kolejnych klientów. Internet żyje cały czas, więc nie możesz zapominać o bieżącej weryfikacji informacji. Tylko aktualne dane umożliwią kontakt z Twoją firmą. Obecność w katalogach firm sprawia, że masz problem z głowy. Profesjonalne wizytówki są na bieżąco aktualizowane.

Czy masz świadomość, że znaczącą grupę klientów stanowią użytkownicy smartfonów? Aż 23,4 mln osób korzysta z urządzeń mobilnych. Zastanawiasz się, jak docierać również do tej grupy osób? Takie możliwości daje obecność w katalogach firm. Wizytówka Twojej firmy jest responsywna, czyli dostępna nie tylko na komputerach i laptopach, ale także na smartfonach i tabletach.


Chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna w sieci? Sprawdź ofertę >>


Klienci kupują online, czyli prezentuj swoje usługi i produkty

Internet to nie tylko źródło informacji, ale także przestrzeń, w której możesz sprzedawać swoje usługi i produkty. Nie ma wątpliwości, że kupowanie w sieci jest wyjątkowo wygodne – liczby mówią same za siebie. Aż 62% spośród 27 milionów użytkowników decyduje się zakupy online.

Za liczbami stoi szereg argumentów. Internauci są zgodni i wśród korzyści internetowych zakupów wskazują możliwość skorzystania z oferty w każdym momencie, 24/7 (75%), brak konieczności jechania do sklepu (72%), a także nieograniczony czas wyboru (68%). Koniecznie musisz wykorzystać ten fakt.

Jak to zrobić? Wykorzystaj potencjał marketplace i przyciągnij uwagę nowych klientów. To platforma handlowa, która umożliwia zaprezentowanie oferty i daje bezpośredni dostęp do Twoich produktów i usług. Marketplace skupia zarówno e-sklepy, jak i sklepy tradycyjne oraz producentów, którzy mogą sprzedawać swoje towary oraz usługi.

Platformy tego typu są wyjątkowo atrakcyjne dla kupujących. Klienci mogą w łatwy sposób przeglądać i porównywać oferty, a następnie szybko wybrać najlepszą. Strona produktu umożliwia przejście na stronę e-sklepu lub zdobycie kontaktu do firmy, by sfinalizować transakcję.

Klienci szukają wiarygodnych firm, czyli zadbaj o opinie

Czy wiesz, że wśród czynników wpływających na wiarygodność sklepu aż 47% stanowią opinie? Wielu klientów zanim zdecyduje się na wybór konkretnej oferty, przeszukuje sieć i porównuje oceny innych użytkowników. Zadbaj więc o wiarygodność i zbuduj pozytywny wizerunek Twojej firmy.

Możliwość oceny usług lub produktów dają katalogi firm. W wizytówce znajduje się specjalna sekcja, w której użytkownicy mogą dodać komentarz na temat jakości obsługi oraz wystawić ocenę. Firma, która jest wysoko oceniona przez wielu użytkowników, jest postrzegana jako godna zaufania. Tak duża grupa zadowolonych klientów nie może się przecież mylić. Koniecznie więc pochwal się swoją ofertą w sieci, by użytkownicy mogli podzielić się swoją recenzją.

Źródłem rekomendacji są także serwisy społecznościowe. Fanpage firmy na serwisie Facebook to świetny sposób na zbudowanie lub wzmocnienie wizerunku Twojej firmy i nawiązanie relacji z klientami. Dziel się fachową wiedzą i zyskaj zainteresowanie fanów social mediów. Tutaj również użytkownicy mogą zostawić swoją ocenę.

Jeśli chcesz nawiązać i utrzymywać kontakt z klientami, skorzystaj z możliwości, jakie daje kampania mailingowa. Dzięki niech dotrzesz do konkretnych odbiorców i poinformujesz kolejne osoby o swojej ofercie albo np. poprosisz o dodanie oceny. Zainteresowanie możesz zyskać też dzięki kampanii wizerunkowej. Dobrze zaprojektowany baner reklamowy to intrygujący sposób na zyskanie uwagi. Im więcej osób go zobaczy, tym większa szansa, że Twoja firm zapadnie w pamięć. Pozytywne skojarzenie to pierwszy krok do skorzystania z usług.

Klienci szukają odpowiedzi na trudne pytania, czyli bądź ekspertem w branży

Jeśli chcesz zyskać zainteresowanie użytkowników, przyciągnij ich wartościowymi treściami. Możliwości, jakie w budowaniu i kształtowaniu wizerunku firmy daje content marketing, z sukcesem wykorzystuje coraz więcej firm. Również wprowadź w życie takie działania.

Marketing treści pozwala na tworzenie ciekawych artykułów, w których odpowiesz na wątpliwości użytkowników, a przy okazji zaprezentujesz zalety swojej firmy. Nawet trudne zagadnienia możesz przedstawić w przystępny i atrakcyjny sposób. Z pewnością cenne rady wzmocnią Twój wizerunek jako eksperta w branży, któremu można zaufać.

Content marketing to jednak nie tylko ciekawe artykuły i atrakcyjne opisy. To również oddziaływanie obrazem. Wykorzystaj potencjał, który drzemie w oddziaływaniu obrazem oraz dźwiękiem. Filmy prezentujące ofertę firmy zachęcają do zainteresowania się ofertą.

Klienci szukają lokalnie, czyli docieraj do klientów w okolicy

Wielu klientów w wyborze firmy kieruje się lokalizacją i szybkim czasem realizacji. Większość pragnie jak najszybciej skorzystać z oferty i nie chce jechać na drugi koniec Polski w poszukiwaniu usług. Wykorzystaj więc możliwości, jakie daje Google Moja Firma. Usługa zwiększa lokalną widoczność firmy w wyszukiwarce i mapach Google, więc klienci łatwiej znajdą się na lokalnym rynku.

Jeśli więc chcesz znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i docierać do klientów w okolicy, koniecznie zadbaj o systematyczną aktualizację wizytówki i regularne zamieszczanie postów w Google Moja Firma.

Źródło: Gemius PBI za grudzień 2019, Gemius Raport e-commerce 2019, GUS Jak korzystamy z internetu?DataReportal

Podziel się