Co to jest marketing szeptany?

Co to jest marketing szeptany?

Nie od dzisiaj wiadomo, że plotka jest doskonałym nośnikiem informacji. Czyni ją to świetnym narzędziem marketingowym – zanim klient skorzysta z usługi, często sprawdza oceny i opinie forumowiczów. Firmy przechwyciły mechanizm plotki, aby wypromować swój produkt. Przeczytaj, na czym polega marketing szeptany oraz jakimi zasadami powinieneś się kierować, rozpoczynając kampanię. Dowiedz się, jakie są wady i zalety marketingu szeptanego.

Strony www Strony www

Czym jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to działanie marketingowe, którego celem jest dotarcie do odbiorcy z informacją marketingową. Najczęściej dzieje się to przy pomocy spontanicznego i bezpośredniego przekazu  ustnego czy pisemnego. Takie działanie można prowadzić w Internecie –  na forach, portalach społecznościowych czy blogach.

Rolą marketera jest pobudzenie dyskusji na dany temat – nienachlanej i luźnej. Tak, aby włączyć w nią jak największe grono użytkowników. Potem delikatnie wspomina się o produkcie czy marce.  Efektem tych działań są niezależne i dobrowolne rozmowy samych konsumentów. Działania te można zlecić firmie zewnętrznej, która zajmuje się marketingiem internetowym.

Zasady dobrego marketingu szeptanego

Najważniejsza zasada to promocja dobrego produktu czy usługi – działania promocyjne powinny być prowadzone w sposób etyczny. Promując kiepski produkt, nigdy nie uzyska się zadowalających wyników, co za tym idzie – nie warto prowadzić działań promujących słaby produkt. Należy jednak pamiętać, że każda kampania marketingu szeptanego rozpoczyna się jeszcze zanim jakakolwiek opinia pojawi się w internecie.

Co za tym idzie, nie jest do końca tak, że firma wypuszcza na rynek dobry produkt czy usługę, podejmuje działania marketingowe i czeka, aż zadowoleni klienci zachęceni działaniami firmy będą dzielić się opiniami w internecie. Należy działać wcześniej. Działania marketingowe powinno planować się przy wprowadzaniu produktu na rynek.

Wtedy trzeba rozpatrzeć wszystkie wady i zalety produktu oraz umiejętnie je wykorzystać w kampanii. Sprzedając produkt, sprzedajesz przede wszystkim doświadczenie – liczą się także przemyślana kampania reklamowa oraz obsługa klienta.

Marketing Szeptany przybiera wiele form i ma różne odmiany – od buzz marketingu, opierającego się właśnie na wywołaniu interakcji pomiędzy konsumentami po product seeding – wyszukiwaniu wpływowych osób, które będą używać Twojego produktu. Przeczytaj o formach marketingu szeptanego i zdecyduj, które z nich odpowiadają Twoim potrzebom i będą przydatne do kampanii marketingowej Twojego produktu lub usługi. 

Nie zapominaj, że marketing szeptany to nie miejsce na szkalowanie konkurencji oraz na przekazywanie nieprawdziwych informacji. Właściwie prowadzone działania, utrzymują neutralne – umiarkowanie pozytywne opinie na temat produktu. Pamiętaj, że pisanie o produkcie w samych superlatywach wzbudzi czujność internautów.

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>

Zalety marketingu szeptanego

Marketing szeptany ma wiele zalet. Prowadzenie tego typu działań to:

  • możliwość szybkiego dotarcia do dużej liczby potencjalnych klientów;

  • skuteczna forma budowania pozytywnego wizerunku marki;

  • zwiększanie ruchu na stronie internetowej firmy.

Bardzo ważną zaletą jest także uniwersalność – przy pomocy marketingu szeptanego można wypromować niemal każdą usługę czy produkt, co czyni tę formę promocji bardzo atrakcyjną w oczach większości sprzedawców.

Wady marketingu szeptanego

Marketing szeptany może pomóc, ale może również zaszkodzić, kiedy jest źle prowadzony – sprawdź, jakie trzeba mieć umiejętności, aby zajmować się marketingiem szeptanym.

Jeżeli szepty prowadzone są w sposób nieudolny i nachalny, nie zachęci to klienta do skorzystania z naszego produktu lub usługi. Klient zinterpretuje takie działania jako nieetyczne i straci zaufanie do firmy. 

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×