Jak zrobić wizytówkę firmy w Google Moja Firma?

Jak zrobić wizytówkę firmy w Google Moja Firma?

Bezpłatna wizytówka w Google Moja Firma to narzędzie, które pozwoli ci zarządzać informacjami o twojej firmie, które pojawiają się w wyszukiwarce i Mapach Google. To świetny sposób na to, by zwiększyć obecność twojej firmy w sieci. Aktualny i atrakcyjny profil przyciągnie nowych klientów, którzy poszukują produktów lub usług w danej lokalizacji i pozwoli im na publikowanie opinii na ich temat, dzięki czemu twoja firma będzie uznawana za godną zaufania. Jak stworzyć wizytówkę w Google Moja Firma? Zobacz nasz poradnik.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to bezpłatne i proste w obsłudze narzędzie służące do zarządzania wizerunkiem firm w Google, w tym wyszukiwarce i Mapach. Wirtualna wizytówka pozwala na dodanie najważniejszych informacji o firmie i oferowanych przez nią produktach i usługach. Stwarza również możliwość dodawania opinii przez klientów, którzy już mieli styczność z twoją firmą.  To bardzo ważne. Większość klientów, zanim zdecyduje się na zakup produktu lub usługi, czyta bowiem opinie o firmie, która je oferuje. Dobry wizerunek wpływa na większe zaufanie do przedsiębiorstwa, a tym samym – wzrost sprzedaży i przychodów twojej firmy.

Dzięki profilowi w Google Moja Firma klienci, którzy szukają usług w danej lokalizacji, łatwiej znajdą twoją firmę. Dbanie o aktualność informacji zawartych w wizytówce może poprawić jej pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania w Google i spowodować, że będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce i w Mapach Google. A to już pierwszy krok, aby twoja firma miała przewagę nad innymi, którzy tego profilu jeszcze nie założyli.

Jak to działa? Jeśli wpiszesz w polu wyszukiwania “okna Warszawa”, wyświetli się mapa z firmami. To są dane bezpośrednio z Google My Business.

Google Moja Firma przykład

Z kolei po wpisaniu w polu wyszukiwania nazwy konkretnej firmy, zobaczysz po prawej stronie "Graf wiedzy", który zawiera takie informacje, jak godziny otwarcia, adres, galeria zdjęć, adres strony www czy opinie klientów.

Google Moja Firma

Masz jeszcze wątpliwości? Możemy Ci podpowiedzieć, że zalety obecności w Google Moja Firma to:

  • Zarządzanie informacjami na temat twojej firmy – wirtualna wizytówka pozwala ci zarządzać informacjami, którzy użytkownicy Google widzą, kiedy szukają twojej firmy lub oferowanych przez nią produktów. Zarządzanie wizytówką możliwe jest zarówno z poziomu komputera, jak i smartfona.
  • Możliwość interakcji z klientami – wizytówka w Google Moja Firma pozwala na publikowanie opinii na temat twojej firmy. Czytaj opinie swoich klientów i odpowiadaj na nie, a twoja firma będzie uważana za godną zaufania. Publikuj zdjęcia, które pokazują twój biznes – takie wizytówki uzyskują o 35% więcej kliknięć w witrynie, niż firmy, które tego nie robią.
  • Zdobycie nowych klientów – profil w Google Moja Firma pozwoli ci na poprawę sposobu wyświetlania informacji o firmie w sieci, dzięki czemu klientom łatwiej będzie ją znaleźć. Będziesz mógł również kierować użytkowników na swoja stronę www, a to zwiększy jej pozycjonowanie. GMF umożliwia też reklamy oparte na lokalizacji, dzięki którym będziesz mógł docierać do jeszcze większej grupy odbiorców.

Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?

Czego potrzebujesz, aby założyć wizytówkę?

Aby móc posiadać wizytówkę w Google Moja Firma, musisz posiadać fizyczny adres firmy. Może być to adres twojego biura lub po prostu twój adres zamieszkania. Jest to ważne, ponieważ najczęściej to właśnie pod ten adres dostaniesz specjalną pocztówkę z kodem weryfikacyjnym do twojego profilu.

Będziesz potrzebować również adresu e-mail. Najlepszym rozwiązaniem będzie stworzenie wizytówki w domenie firmowej. Dlaczego? Ponieważ nawet jeżeli pojawią się trudności z dostępem do konta, będziesz mógł uzyskać dostęp do konta mailowego poprzez zmianę hasła po stronie serwera. Tworzenie wizytówki na koncie g-mail może być problematyczne, szczególnie w sytuacji gdy będzie ono używane jedynie do utworzenia tego profilu.

Zakładanie wizytówki krok po kroku

Aby założyć profil, należy wejść na stronę https://www.google.pl/business/. Po zalogowaniu, będziesz musiał podać nazwę firmy. Pamiętaj, podając nazwę, unikaj pisania jej w całości, jeśli składa się z kilku członów.

W następnym kroku będziesz musiał zaznaczyć, czy posiadasz fizyczną siedzibę firmy, czy swoje usługi wykonujesz u klienta. W przypadku zaznaczenia pierwszej opcji twoja wizytówka pojawi się w Google Maps pod konkretnym adresem. Jeśli zaznaczysz, że wykonujesz usługi u klientów, po osadzeniu wizytówki na stronie na mapie zaznaczy się obszar twojej działalności. Możliwe jest również zaznaczenie trzeciej opcji - w przypadku, gdy świadczysz swoje usługi zarówno u klienta, jak i w fizycznej lokalizacji.

Po dodaniu adresu firmy i zaznaczeniu lokalizacji, w której obsługujesz swoich klientów, będziesz musiał wybrać rodzaj działalności. Wybierając konkretną kategorię, weź pod uwagę, że będzie ona miała wpływ na to, jakim frazom zostanie przyporządkowana firma i przy jakich słowach kluczowych wpisanych w Google pojawi się jej wizytówka. Z czasem będziesz miał możliwość wybrania do 10 innych kategorii, które opisują firmę. Dodatkowym, ale nieobowiązkowym punktem, jest dodanie numeru telefonu i adresu strony internetowej. 

Gotową wizytówkę powinieneś spersonalizować. Możesz zrobić to od razu lub dopiero po otrzymaniu kodu weryfikacyjnego. Dopiero wtedy będziesz mógł bowiem korzystać z wszystkich funkcji, które oferuje profil w Google Moja Firma. O tym, jak zweryfikować wizytówkę w Google Moja Firma przeczytasz w następnym akapicie.

Aby zdobyć zainteresowanie klientów, do swojego profilu koniecznie dodaj zdjęcia i opisy. Pokaż, jak twoja firma wygląda na zewnątrz i wewnątrz. To szczególnie ważne, gdy prowadzisz restaurację, sklep czy salon kosmetyczny. Pamiętaj też o dodaniu aktualnych godzin otwarcia. Możesz się również zdecydować na wzbogacenie wizytówki o wirtualny spacer po firmie. Jeśli nie masz czasu na samodzielne zarządzanie profilem, zleć tę usługę profesjonalistom. Agencja będzie kompleksowo zarządzać informacjami o firmie w Google Moja Firma, dbając o ich aktualizację i spójność danych udostępnianych w internecie.


Wyprzedź konkurencję dzięki Google Moja Firma. Sprawdź jak>>


Sposoby weryfikacji wizytówki w Google Moja Firma

Najczęstszym sposobem weryfikacji wizytówki jest wysłanie do siedziby firmy pocztówki z kodem weryfikacyjnym. Taka przesyłka może do ciebie dotrzeć w terminie od dwóch do nawet czterech tygodni. Ten sposób weryfikacji najczęściej pojawia się w przypadku niestandardowych lokalizacji, nowych kont Google lub po prostu w sytuacji, gdy algorytmy uznają, że to najbezpieczniejsze wyjście.

Innymi metodami weryfikacji są połączenie telefoniczne i aktywacja natychmiastowa. Weryfikacja za pomocą telefonu polega na odebraniu połączenia po około 2-3 minutach od kliknięcia „weryfikuj” i wysłuchanie automatu, który poda kilkucyfrowy kod pin. Numer warto od razu wprowadzić w okienko weryfikacyjne. Potwierdzenie weryfikacji od razu uruchomi wizytówkę. Weryfikacja natychmiastowa pojawia się niezwykle rzadko –najpewniej jest ona zarezerwowana dla zaufanych kont Google.

Po zakończeniu procesu weryfikacji zostaniesz od razu przeniesiony na stronę gotowej wizytówki. Od tej pory powinieneś na bieżąco ją aktualizować i monitorować wykresy pokazujące ilość jej wyświetleń i zainteresowanie użytkowników. Koniecznie sprawdzaj też pojawiające się na niej opinie i w razie potrzeby – reaguj na prośby lub skargi użytkowników.

Podziel się