Kalendarz marketera na 2023 rok – sprawdź, co warto zaplanować!

Kalendarz marketera na 2023 rok – sprawdź, co warto zaplanować!

Nowy rok wiąże się z nowymi wyzwaniami. Szczególnie jeśli działa się w marketingu. Chcesz się przygotować na 2023 rok? Poznaj nasz kalendarz działań marketingowych z uwzględnieniem świąt i ważnych dni. Odkryj nasze wskazówki i zainspiruj się. Jesteś marketerem? Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć! Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Plan marketingowca – Styczeń

Początek roku to przede wszystkim takie daty dla marketingowca jak:

  • 1.01 – Nowy Rok,

  • 6.01 – Święto Trzech Króli,

  • 21.01 – Dzień Babci

  • 22.01 – Dzień Dziadka.

Po utworzeniu podsumowania planu marketingowego z 2022 roku przeanalizuj sezonowość sprzedaży w statystykach Google Analitycs. Stwórz tabelę z celami na nowy rok. Określ zasięg roczny Social Media, oczekiwaną liczbę konwersji na stronie czy użytkowników. Konwersja oznacza działanie, którego celem jest zmiana odbiorcy z biernego na aktywnego. Zachodzi ona wówczas, gdy potencjalny klient dokona zakupu czy zainteresuje się Twoją usługą.

Plan marketingowca – Luty

Na ważne daty w lutym dla marketingowców składają się:

  • 4.02 – Światowy Dzień Walki z Rakiem,

  • 7.02 – Dzień Bezpiecznego Internetu,

  • 14.02 – Walentynki,

  • 15.02 – Dzień Singla,

  • 16.02 – Tłusty Czwartek.

Dokonaj porównania statystyk ze stycznia zeszłego i bieżącego roku. Wyciągnij wnioski. Zerknij do konkurencji i jej działań. Uwzględnij w działaniach grupy docelowe i zachowania person. Weź pod uwagę marketing internetowy i Facebook Ads.

Plan marketingowca – Marzec

Zainspiruj się i przygotuj działania marketingowe związane z Dniem Kobiet 8.03 oraz 10.03 – Dniem Mężczyzn. Weź pod uwagę Równonoc Wiosenną przypadającą 20.03 oraz światowy Dzień Wody 22.03. Poza porządkami w mediach społecznościowych i weryfikacją dostępów sprawdź politykę cookies. Przypilnuj, aby Twoja strona firmowa była zaktualizowana, podobnie jak zabezpieczenia czy wtyczki. Sprawdź, czy kopia zapasowa witryny jest systematycznie tworzona.

Plan marketingowca – Kwiecień

1.04 przypada jak co roku Prima Aprilis. 9.04 jest Wielkanoc, a 10.04 Poniedziałek Wielkanocny. Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi jest 22.04, a Światowy Dzień Grafika – 27.04. Zastanawiasz się, jakie działania podjąć w kwietniu? Porównaj pierwsze kwartały roku 2022 i 2023. Wykorzystaj statystyki strony internetowej i Social Media. Bądź na bieżąco z trendami marketingowymi. W przypadku spadków dojdź do ich przyczyny i zmień roczny plan.

Plan marketingowca – Maj

W maju istotne są:

  • 1.05 – Święto Pracy,

  • 2.05 – Dzień Flagi RP,

  • 3.05 – Święto Konstytucji 3 Maja,

  • 26.05 – Dzień Mamy,

  • 28.05 – Zielone Świątki.

Digital marketing to poza pozycjonowaniem czy content marketingiem (wartościowymi treściami) materiały foto czy wideo. Sprawdź szybkość i wydajność strony WWW – co najwyżej powinna się ładować przez maksymalnie 5 sekund. Zaktualizuj witrynę i dodaj nowe funkcje odpowiadające potrzebom Twoich klientów.

Plan marketingowca – Czerwiec

Istotne daty w czerwcu to przede wszystkim Dzień Dziecka 1.06. 8.06 datuje się Boże Ciało, a 21.06 – Przesilenie Letnie. 23.06 przypada za to Dzień Ojca. Jeśli chodzi o działania, dowiedz się, które z kanałów marketingowych pozwalają Ci pozyskać najwięcej klientów. Dokonaj analizy rynku i konkurencji. Sprawdź, czy sezonowość i liczba wyszukiwań jest podobna do wyników osiągniętych w poprzednich latach.

Plan marketingowca – Lipiec

Do ważnych dat w lipcu należą Dzień Cioci i Wujka 3.07, Światowy Dzień Czekolady 7.07 czy Światowy Dzień Emoji 17.07 oraz Międzynarodowy Dzień Ochrony Ekosystemu. 30.07 odbywa się Międzynarodowy Dzień Przyjaźni. Wykonaj porównanie 6 miesięcy roku 2022 i 2023.

Plan marketingowca – Sierpień

Sierpień to przede wszystkim Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego (1.08). Ciekawym wydarzeniem jest Noc Perseidów 12.08. 15.08 jest Wniebowzięcie NMP, a 21.08 – Światowy Dzień Optymisty. 31.08 przypada Dzień Solidarności i Wierności. Sprawdź dostępy do systemów marketingowych oraz bezpieczeństwo Twojej witryny. Poznaj pozycję Twojej firmy w wynikach organicznych Google – rezultatach wyszukiwania w przeglądarce internetowej mających formę darmowych linków do stron internetowych – i opinie o niej. Zleć wizytówkę Google Moja Firma i zadbaj o aktualność informacji.

Plan marketingowca – Wrzesień

Wrzesień to przede wszystkim Rozpoczęcie Roku Szkolnego 1.09. Następnie obchodzony jest 5.09 Międzynarodowy Dzień Dobroczynności oraz Światowy Dzień Dawcy Szpiku (16.09). 23.09 odbywa się Równonoc Jesienna, a 26.09 – Europejski Dzień Języków.

Upewnij się, czy kampanie marketingowe działają. Sprawdź dane w Google Analitycs oraz widoczność na tle konkurencji, jeśli chodzi o frazy kluczowe. Poza tym porównaj wyniki z okresu letniego, a więc konwersje (zmiany użytkowników z biernych na aktywnych i zainteresowanych Twoją usługą), źródła czy zasięgi mediów społecznościowych. Wprowadziłeś nowe produkty? Zapoznaj się z ich widocznością w Google – być może potrzebna będzie optymalizacja. Uwzględnij poza tym obecność w szkoleniach czy targach z Twojej branży.

Plan marketingowca – Październik

Do ważnych dat w październiku należą:

  • 1.10 – Początek Roku Studenckiego,

  • 14.10 – Dzień Nauczyciela,

  • 26.10 – Światowy Dzień Donacji i Transplantacji,

  • 29.10 – Dzień Internetu,

  • 31.10 – Halloween.

Sprawdź częstotliwość emisji reklam – telewizyjne powinny trwać około 45 sekund maksymalnie. Dlatego zdecyduj się na reklamę internetową, która daje większe pole do popisu. Ustal dodatkowy budżet na narzędzia związane z marketingiem.

Plan marketingowca – Listopad

Jeśli chodzi o ważne daty w listopadzie, to są to:

1.11 – Wszystkich Świętych,

11.11 – Święto Niepodległości,

24.11 – Black Friday,

27.11 – Cyber Monday,

29.11 – Andrzejki.

Na początku listopada przygotuj akcje w związku z Czarnym Piątkiem. Porównaj działania swoje i konkurencji w poprzednim latach i zainspiruj się. Zaplanuj publikacje na Social Media. Jakie materiały będą wykorzystywane? W jakich kanałach poinformujesz o specjalnej akcji? Nie zapomnij o zaplanowaniu komunikacji na grudzień. Upewnij się, że wszystko jest gotowe. Skonsultuj się w sprawie reklam z działem sprzedaży. Zastanów się nad upominkami świątecznymi dla firm, z którymi współpracujesz. Pamiętaj także o newsletterze.

kreacja-marketing-1200x320-v1

Plan marketingowca – Grudzień

Do szczególnie ważnych dat w grudniu z punktu widzenia marketingu zalicza się:

  • 6.12 – Mikołajki,

  • 21.12 – początek zimy,

  • 25.12 – Boże Narodzenie,

  • 26.12 – Dzień Świętego Szczepana,

  • 31.12 – Sylwester.

Planując pracę w marketingu, weź pod uwagę urlopy i święta. Przedtem zrób przegląd efektów sprzedażowych z listopada. Dokonaj oceny w porównaniu do poprzedniego roku. Zdecyduj się na komunikację związaną z Mikołajkami i świętami.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku>>>

Jak promować swój biznes w sieci?

Do narzędzi komunikacji z klientem zalicza się przede wszystkim firmowy blog i content marketing. Wpis na blogu może przedstawić historię Twojej firmy czy pokazać ciekawostki o oferowanych produktach. Z kolei aktywność w Social Mediach w formie grafik czy filmików przyciągnie nowych odbiorców. Najpopularniejszy jest Facebook, ale też Instagram czy Twitter.

Nie zapomnij także o akcji promocyjnej. Pomocny będzie mailing, jak również artykuł na blogu. Podcasty, e-booki czy rabaty na produkty dodatkowo podkręcą zainteresowanie internautów. Możesz się także zdecydować na filmik, który wypromuje Twoją markę. Skorzystaj przy tym z pomocy specjalistów z WeNet. Eksperci pomogą Ci w zaznaczeniu obecności Twojej firmy na rynku. Dzięki marketingowi lokalnemu dotrzesz do klientów w pobliżu. Na działania składają się m.in. wizytówka firmowa, postowanie czy marketing treści. Sprawdź, jak jeszcze wyróżnić się w Internecie ze swoimi usługami. Dowiedz się więcej tutaj.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×