Kalendarz marketera na 2024 rok – sprawdź, co warto zaplanować!

Kalendarz marketera na 2024 rok – sprawdź, co warto zaplanować!

Nowy rok wiąże się z nowymi wyzwaniami. Szczególnie jeśli działa się w marketingu. Chcesz się przygotować na 2024 rok? Poznaj nasz kalendarz działań marketingowych z uwzględnieniem świąt i ważnych dni. Odkryj nasze wskazówki i zainspiruj się. Jesteś marketerem? Sprawdź, o czym nie możesz zapomnieć! Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Plan marketingowca – Styczeń

Początek roku to przede wszystkim takie daty dla marketingowca jak:

  • 1.01 – Nowy Rok,

  • 6.01 – Święto Trzech Króli,

  • 21.01 – Dzień Babci

  • 22.01 – Dzień Dziadka.

Po utworzeniu podsumowania planu marketingowego z 2023 roku przeanalizuj sezonowość sprzedaży w statystykach Google Analitycs. Stwórz tabelę z celami na nowy rok. Określ zasięg roczny Social Media, oczekiwaną liczbę konwersji na stronie czy użytkowników. Konwersja oznacza działanie, którego celem jest zmiana odbiorcy z biernego na aktywnego. Zachodzi ona wówczas, gdy potencjalny klient dokona zakupu czy zainteresuje się Twoją usługą.

Plan marketingowca – Luty

Na ważne daty w lutym dla marketingowców składają się:

  • 4.02 – Światowy Dzień Walki z Rakiem,

  • 6.02 – Dzień Bezpiecznego Internetu,

  • 08.02 – Tłusty Czwartek.

  • 14.02 – Walentynki,

  • 15.02 – Dzień Singla,

Dokonaj porównania statystyk ze stycznia zeszłego i bieżącego roku. Wyciągnij wnioski. Zerknij do konkurencji i jej działań. Uwzględnij w działaniach grupy docelowe i zachowania person. Weź pod uwagę marketing internetowy i Facebook Ads.

Plan marketingowca – Marzec

Zainspiruj się i przygotuj działania marketingowe związane z Dniem Kobiet 8.03 oraz 10.03 – Dniem Mężczyzn. Weź pod uwagę Równonoc Wiosenną przypadającą 20.03, światowy Dzień Wody 22.03 oraz Wielkanoc, która przypada w 2024 roku dokładnie 31 marca. Poza porządkami w mediach społecznościowych i weryfikacją dostępów sprawdź politykę cookies. Przypilnuj, aby Twoja strona firmowa była zaktualizowana, podobnie jak zabezpieczenia czy wtyczki. Sprawdź, czy kopia zapasowa witryny jest systematycznie tworzona.

Plan marketingowca – Kwiecień

1.04 przypada jak co roku Prima Aprilis – tego samego dnia mamy też Poniedziałek Wielkanocny. Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi jest 22.04, a Światowy Dzień Grafika – 27.04. Zastanawiasz się, jakie działania podjąć w kwietniu? Porównaj pierwsze kwartały roku 2023 i 2024. Wykorzystaj statystyki strony internetowej i Social Media. Bądź na bieżąco z trendami marketingowymi. W przypadku spadków dojdź do ich przyczyny i zmień roczny plan.

Plan marketingowca – Maj

W maju istotne są:

  • 1.05 – Święto Pracy,

  • 2.05 – Dzień Flagi RP,

  • 3.05 – Święto Konstytucji 3 Maja,

  • 26.05 – Dzień Mamy,

  • 19.05 – Zielone Świątki.

  • 20.05 – Boże Ciało.

Digital marketing to poza pozycjonowaniem czy content marketingiem (wartościowymi treściami) materiały foto czy wideo. Sprawdź szybkość i wydajność strony WWW – co najwyżej powinna się ładować przez maksymalnie 5 sekund. Zaktualizuj witrynę i dodaj nowe funkcje odpowiadające potrzebom Twoich klientów.

Plan marketingowca – Czerwiec

Istotne daty w czerwcu to przede wszystkim Dzień Dziecka 1.06. 8.06 datuje się Boże Ciało, a 21.06 – Przesilenie Letnie. 23.06 przypada za to Dzień Ojca. Jeśli chodzi o działania, dowiedz się, które z kanałów marketingowych pozwalają Ci pozyskać najwięcej klientów. Dokonaj analizy rynku i konkurencji. Sprawdź, czy sezonowość i liczba wyszukiwań jest podobna do wyników osiągniętych w poprzednich latach.

Plan marketingowca – Lipiec

Do ważnych dat w lipcu należą Dzień Cioci i Wujka 3.07, Światowy Dzień Czekolady 7.07 czy Światowy Dzień Emoji 17.07 oraz Międzynarodowy Dzień Ochrony Ekosystemu. 30.07 odbywa się Międzynarodowy Dzień Przyjaźni. Wykonaj porównanie 6 miesięcy roku 2023 i 2024.

Plan marketingowca – Sierpień

Sierpień to przede wszystkim Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego (1.08). Ciekawym wydarzeniem jest Noc Perseidów 12.08. 15.08 jest Wniebowzięcie NMP, a 21.08 – Światowy Dzień Optymisty. 31.08 przypada Dzień Solidarności i Wierności.

W tym miesiącu sprawdź dostępy do systemów marketingowych oraz bezpieczeństwo Twojej witryny. Poznaj pozycję Twojej firmy w wynikach organicznych Google – rezultatach wyszukiwania w przeglądarce internetowej mających formę darmowych linków do stron WWW – i opinie o niej. Zleć stworzenie Profilu Firmy w Google i zadbaj o aktualność informacji.

Plan marketingowca – Wrzesień

Wrzesień to przede wszystkim Rozpoczęcie Roku Szkolnego 1.09. Następnie obchodzony jest 5.09 Międzynarodowy Dzień Dobroczynności oraz Światowy Dzień Dawcy Szpiku (16.09). 23.09 odbywa się Równonoc Jesienna, a 26.09 – Europejski Dzień Języków.

Upewnij się, czy kampanie marketingowe działają. Sprawdź dane w Google Analitycs oraz widoczność na tle konkurencji, jeśli chodzi o frazy kluczowe. Poza tym porównaj wyniki z okresu letniego, a więc konwersje (zmiany użytkowników z biernych na aktywnych i zainteresowanych Twoją usługą), źródła czy zasięgi mediów społecznościowych. Wprowadzasz nowe produkty? Zapoznaj się z ich widocznością w Google – być może potrzebna będzie optymalizacja. Uwzględnij poza tym obecność w szkoleniach czy targach z Twojej branży.

Plan marketingowca – Październik

Do ważnych dat w październiku należą:

  • 1.10 – Początek Roku Studenckiego,

  • 14.10 – Dzień Nauczyciela,

  • 26.10 – Światowy Dzień Donacji i Transplantacji,

  • 29.10 – Dzień Internetu,

  • 31.10 – Halloween.

Sprawdź częstotliwość emisji reklam – telewizyjne powinny trwać około 45 sekund maksymalnie. Dlatego zdecyduj się na reklamę internetową, która daje większe pole do popisu. Ustal dodatkowy budżet na narzędzia związane z marketingiem.

Plan marketingowca – Listopad

Jeśli chodzi o ważne daty w listopadzie, to są to:

1.11 – Wszystkich Świętych,

11.11 – Święto Niepodległości,

29.11 – Black Friday i Andrzejki.

Już na początku listopada przygotuj akcje w związku z Czarnym Piątkiem. Porównaj działania swoje i konkurencji w poprzednim latach i zainspiruj się. Zaplanuj publikacje na Social Media. Jakie materiały będą wykorzystywane? W jakich kanałach poinformujesz o specjalnej akcji? Nie zapomnij o zaplanowaniu komunikacji na grudzień. Upewnij się, że wszystko jest gotowe. Skonsultuj się w sprawie reklam z działem sprzedaży. Zastanów się nad upominkami świątecznymi dla firm, z którymi współpracujesz. Pamiętaj także o newsletterze.

kreacja-marketing-1200x320-v1

Plan marketingowca – Grudzień

Do szczególnie ważnych dat w grudniu z punktu widzenia marketingu zalicza się:

  • 1.12 - Cyber Monday,

  • 6.12 – Mikołajki,

  • 21.12 – początek zimy,

  • 25.12 – Boże Narodzenie,

  • 26.12 – Dzień Świętego Szczepana,

  • 31.12 – Sylwester.

Planując pracę w marketingu, weź pod uwagę urlopy i święta. Przedtem zrób przegląd efektów sprzedażowych z listopada. Dokonaj oceny w porównaniu do poprzedniego roku. Zdecyduj się na komunikację związaną z Mikołajkami i świętami.

Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku>>>

Jak promować swój biznes w sieci?

Do narzędzi komunikacji z klientem zalicza się przede wszystkim firmowy blog i content marketing. Wpis na blogu może przedstawić historię Twojej firmy czy pokazać ciekawostki o oferowanych produktach. Z kolei aktywność w Social Mediach w formie grafik czy filmików przyciągnie nowych odbiorców. Najpopularniejszy jest Facebook, ale też Instagram czy X (dawniej Twitter).

Nie zapomnij także o akcji promocyjnej. Pomocny będzie mailing, jak również artykuł na blogu. Podcasty, e-booki czy rabaty na produkty dodatkowo podkręcą zainteresowanie internautów. Możesz się także zdecydować na filmik, który wypromuje Twoją markę. Skorzystaj przy tym z pomocy specjalistów z WeNet. Eksperci pomogą Ci w zaznaczeniu obecności Twojej firmy na rynku. Dzięki marketingowi lokalnemu dotrzesz do klientów w pobliżu. Na działania składają się m.in. wizytówka firmowa, postowanie czy marketing treści. Sprawdź, jak jeszcze wyróżnić się w Internecie ze swoimi usługami. Dowiedz się więcej tutaj.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas