Co to jest SEO?

Co to jest SEO?

Samo posiadanie strony internetowej to nie wszystko. Trzeba jeszcze zadbać o jej dobrą widoczność w wyszukiwarce. Chcesz, aby Twoja strona WWW zajmowała wysokie pozycje i przyciągała klientów? Zadbaj o jej odpowiednią optymalizację. Postaraj się, aby była przyjazna dla użytkowników oraz zgodna z aktualnymi wymaganiami algorytmów Google. Dowiedz się, co to jest SEO i z jakich działań się składa. Sprawdź też, gdzie szukać pomocy przy pozycjonowaniu witryny.

Czym jest SEO i dlaczego jest takie ważne?

Każdy przedsiębiorca, który chce, aby jego firma przynosiła zyski i osiągnęła sukces, powinien zadbać o jej promocję w sieci. Podstawowym narzędziem jest atrakcyjna i nowoczesna strona internetowa. Firmowa witryna pomaga zdobywać klientów i zwiększać sprzedaż. Posiadanie strony WWW to jednak nie wszystko. Ważne jest jeszcze, aby zadbać o jej widoczność w wyszukiwarce Google. Tylko w jaki sposób to zrobić? Otóż poprzez wdrożenie odpowiednich działań SEO.

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron WWW pod wyszukiwarki. Jest to zbiór różnych działań, które mają na celu właśnie zwiększenie widoczności danej witryny w organicznych (inaczej bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Optymalizacja SEO to bardzo ważny proces. Im wyżej dana strona wyświetla się w wynikach, tym więcej użytkowników ją odwiedza. Miej jednak na uwadze, że optymalizacja nie jest czynnością, którą wykonuje się raz. Wymaga prowadzenia działań na bieżąco oraz posiadania specjalistycznej wiedzy. Jest procesem długotrwałym – bywa, że pożądane efekty są zauważalne dopiero po upływie wielu miesięcy. Warto jednak czekać i uzbroić się w cierpliwość, gdyż dobrze przeprowadzona optymalizacja przynosi firmie mnóstwo korzyści.

Zastanawiasz się, jak poprawić pozycję Twojej firmowej strony w Google? Poniżej podpowiadamy, jakie konkretnie działania warto wdrożyć. Pamiętaj, że jeśli jednak nie znasz się na kwestiach technicznych i nie chcesz na własną rękę przeprowadzać prac na swojej stronie, możesz skorzystać z pomocy specjalistów SEO.

Działania SEO – na czym polegają?

Co możesz zrobić, by po wpisaniu przez internautę konkretnej frazy kluczowej, Twoja witryna wyświetlała mu się na jak najwyższych pozycjach w wyszukiwarce? Otóż jak już wspomnieliśmy, odpowiadają za to właśnie działania SEO. Mówiąc w skrócie, polegają one na optymalizacji i udoskonalaniu tych elementów na stronie, które mają znaczny wpływ na widoczność witryny w wyszukiwarce.

Czynników, które wpływają na pozycję strony w Google, tak naprawdę jest bardzo wiele. Jeśli jesteś właścicielem witryny, powinieneś jednak wiedzieć, z czego składa się przynajmniej podstawowa optymalizacja. Szczegóły znajdziesz poniżej.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz >>


Od czego zacząć optymalizację SEO?

Działania SEO można podzielić na dwa rodzaje: działania on-site, a więc te, które są prowadzone na stronie, a także działania off-site, czyli wykonywane poza optymalizowaną witryną.

Działania on-site

Działania on-site dotyczą głównie treści na stronie WWW oraz aspektów technicznych jej działania. Podczas procesu optymalizacji trzeba tutaj więc zadbać przede wszystkim o:

  • optymalizację treści – teksty na stronie powinny być wysokiej jakości, unikalne, obszerne, wyczerpujące dany temat, interesujące dla odbiorcy i atrakcyjne dla algorytmów Google,
  • dobranie odpowiednich słów kluczowych – słowa kluczowe należy umieszczać np. w artykułach na blogu, nazwach i opisach produktów, opisach kategorii (w przypadku sklepu online) itd. Popularność fraz, związanych z Twoją branżą, sprawdzisz za pomocą narzędzi, np. Senuto,
  • odpowiednią strukturę tekstu – teksty na stronie powinny być uporządkowane, przejrzyste, podzielone na logiczne akapity. Trzeba też pamiętać o stosowaniu nagłówków H1, H2, H3,
  • atrakcyjne meta dane – meta title (tytuł strony) i meta description (opis strony), które wyświetlają się w wyszukiwarce, powinny określać tematykę witryny oraz zachęcać użytkownika do kliknięcia, czyli przejścia na stronę,
  • optymalizację grafik – grafiki powinny być opisane za pomocą opisów alt. Opisy te mają informować roboty, co dokładnie znajduje się na zdjęciu/grafice. Powinny też zawierać słowa kluczowe,
  • przyjazne adresy URL – powinny precyzyjnie opisywać zawartość strony oraz być przejrzyste, czytelne i możliwie jak najkrótsze. Nie powinny zaś zawierać polskich znaków,
  • prędkość ładowania strony – witryna powinna działać sprawnie i ładować się jak najszybciej. Jest to ważne zarówno z punktu widzenia użytkowników, którzy nie lubią czekać, jak i algorytmów, którzy wolno wczytujące się strony umieszczają na niższych pozycjach,
  • responsywny design stronystrona internetowa musi być dostosowana do wielkości każdego ekranu i odpowiednio wyświetlać się również na urządzeniach mobilnych,
  • bezpieczeństwo, certyfikat SSL – strona powinna mieć wdrożony certyfikat SSL, który szyfruje i chroni przesyłane dane oraz umożliwia nawiązywanie bezpiecznych połączeń internetowych,
  • linkowanie wewnętrzne – na stronie powinny znajdować się linki, które odsyłają użytkownika do innych miejsc w obrębie witryny, które są warte odwiedzenia.



Działania off-site

Zadbanie o jakościowe treści oraz techniczna optymalizacja witryny to jednak nie wszystko. Bardzo istotne są także działania off-site przeprowadzane poza stroną. O co konkretnie tutaj chodzi?

Otóż powinieneś zadbać też o wartościowe linki zewnętrzne, czyli linki, które znajdują się na innych serwisach i kierują do Twojej strony. Pomagają one zdobyć dodatkowy ruch. Gdzie warto umieścić takie odnośniki do swojej witryny? Na przykład w katalogach firm, w Social Mediach czy na branżowych forach internetowych. Świetnym pomysłem jest także założenie firmowej wizytówki w Google Moja Firma. Pamiętaj jednak, że powinna ona zawierać wszelkie niezbędne informacje i być dobrze zoptymalizowana.

Profesjonalna optymalizacja SEO, czyli gdzie szukać pomocy?

Jak już wspomnieliśmy, proces optymalizacji strony pod kątem SEO wymaga wiedzy i umiejętności, ale też poświecenia czasu i zachowania cierpliwości. Działania trzeba przeprowadzać na bieżąco oraz dostosowywać je do aktualnych wymagań wyszukiwarki Google. Kwestie techniczne są Ci obce? Brakuje Ci czasu na samodzielną optymalizację? Skorzystaj z pomocy specjalistów z agencji marketingu internetowego WeNet.

Profesjonaliści na początku wykonają audyt SEO Twojej strony, sprawdzą, w jakiej jest kondycji i podpowiedzą, co należy na niej poprawić. Przygotują dokładny plan działania i na jego podstawie będą wdrażać niezbędne zmiany. Na bieżąco będą też przedstawiać Ci efekty przeprowadzanych prac.

Zależy Ci na tym, aby Twoja firmowa witryna internetowa wyświetlała się wyżej w wynikach wyszukiwania? Chcesz zdobywać więcej klientów? Wejdź na WeNet.pl i sprawdź atrakcyjną ofertę usług SEO.  

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter