7 pytań i odpowiedzi. Jak będzie wyglądała wizyta w restauracji?

7 pytań i odpowiedzi. Jak będzie wyglądała wizyta w restauracji?

Wiele osób nie może doczekać się, by zjeść obiad w swojej ulubionej restauracji lub wypić kawę w klimatycznej kawiarni. Od 18 maja to znów będzie możliwe! Powoli wracamy do normalności, jednak wciąż musimy przestrzegać pewnych zasad. Pełne otwarcie branży gastronomicznej musi odbyć się przy zachowaniu bezpieczeństwa obsługi oraz klientów. Prowadzisz lokal gastronomiczny? Poznaj 7 gotowych odpowiedzi na nurtujące pytania.

1. Gdzie będzie można zjeść posiłek?

Od 18 maja goście znów będą mogli zjeść posiłek w takich lokalach gastronomicznych jak, np.:

  • restauracja
  • kawiarnia
  • bar
  • strefa gastronomiczna w centrum handlowym

Posiłek będzie można zjeść zarówno w środku lokalu, jak i ogródku restauracyjnym.

2. Ilu gości będzie mogło przebywać w restauracji?

Nie ma wyznaczonej konkretnej liczby gości. Wytyczne zakładają, że w lokalu na 1 osobę musi przypadać co najmniej 4 m2. Z informacją na temat maksymalnej liczby osób w danym lokalu goście będą mogli zapoznać się przed wejściem – jako właściciel powinieneś umieścić taką informację przed drzwiami restauracji czy kawiarni.

Jeśli klient chce odwiedzić swoją ulubioną restaurację, a w danym momencie przebywa w mniej maksymalna liczba gości, musi ustawić się w kolejkę. Oczekujący muszą zachować 2-metrowe odległości – pomogą w tym widoczne wskazówki, które powinieneś zapewnić, np. znaki stojące lub naklejki na podłodze.

3. Ilu gości będzie mogło usiąść przy stoliku?

Nie ma określonej liczby gości, która może usiąść przy stoliku. Wytyczne wskazują, że przy jednym stoliku może usiąść rodzina lub osoby z jednego gospodarstwa domowego.

Niektórzy lubią wybierać w restauracji konkretne miejsce. Może okazać się, że ulubiony stolik nie będzie dostępny. Część przestrzeni może być wyłączona z użytku – miejsca muszą być wtedy wyraźne oznaczone. Ogólna zasada jest taka, że między stolikami musi być zachowana odległość:

  • 2 metrów
  • 1 metra – wówczas stoliki muszą być oddzielone przegrodami o wysokości minimum 1 metra ponad blat stolika

Warto wspomnieć, że jeśli przy jednym stoliku usiądą osoby niebędące z rodziny lub jednego gospodarstwa domowego, muszą zachować 1,5-metrowy dystans i nie mogą siedzieć naprzeciwko siebie.

4. Czy będziemy nosić maseczki w lokalu?

Z pewnością trudno wyobrazić sobie noszenie maseczek w restauracji. Gdy goście usiądą już przy stoliku, mogą zdjąć maseczki. Noszenie osłony na twarz jest zalecane kucharzom oraz obsłudze lokalu, czyli kasjerom, kelnerom itd.


Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>


5. Czy goście skorzystają z baru sałatkowego?

Nie, nie będzie można skorzystać z przestrzeni samoobsługowych, a więc, np.:

  • barów sałatkowych
  • bufetów
  • dozowników do samodzielnego nalewania napojów

6. Jak będą wydawane zamówienia?

W przypadku usługi na miejscu zamówienia będą przynoszone na tacach – tace będą myte i dezynfekowane po każdym użyciu.

W przypadku usługi na wynos zamówienia będą wydawane na ladzie, w torbach, bezkontaktowo.

Jeśli w lokalu znajdują się ekrany do składania zamówień, będzie można z nich korzystać przy założeniu jednorazowych rękawiczek lub skorzystaniu z płynu do dezynfekcji, który powinien zapewnić lokal. Ekrany powinny być regularnie przecierane przez obsługę.

7. Jak będzie wyglądać kwestia bezpieczeństwa i higieny?

Oto kilka najważniejszych zasad dotyczących bezpieczeństwa, które powinieneś zagwarantować jako właściciel lokalu gastronomicznego:

  • Przy wejściu na teren lokalu poinformuj klienta, że ma obowiązek dezynfekcji rąk.
  • Zapewnij gościom możliwość skorzystania z dozowników płynem, które powinny zostać umieszczone na sali, a także przy toaletach (nie będzie możliwości korzystania z suszarek nadmuchowych).
  • Dezynfekuj stolik po każdym kliencie – dla informacji i bezpieczeństwa klienta, zadbaj, by stolik został oznaczony napisem „zdezynfekowano”.
  • Dezynfekuj powierzchnie wspólne (poza podłogą) co 15 minut.
  • Zadbaj o regularne wietrzenie powierzchni restauracyjnych.
  • Zapewnij obsłudze rękawiczki jednorazowe lub środki do dezynfekcji rąk.
  • Zorganizuj przestrzeń tak, by zwiększyć fizyczne odległości między pracownikami (odległości między stanowiskami pracy powinny wynosić co najmniej 1,5 m, chyba że jest to niemożliwe ze względu na charakter działalności – wtedy niezbędne są środki ochrony osobistej).
  • Zaplanuj pracę tak, by zmniejszyć interakcję między pracownikami poprzez rozłożenie zmian i czasu pracy.  
  • Poinformuj oraz stale przypominaj pracownikom o podstawowych zasad higieny, a także obowiązku informowania o złym stanie zdrowia.

Źródło: gov.pl

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×