Jakie działania prowadzą marki w czasie kryzysu i z kogo warto brać przykład?

Jakie działania prowadzą marki w czasie kryzysu i z kogo warto brać przykład?

Epidemia COVID-19 znacząco wpłynęła niemal na każdą dziedzinę naszego życia. Jej skutki odczują także firmy. Ten okres można jednak wykorzystać, by wzmocnić markę i przekazy płynące na jej temat a w konsekwencji – podkreślić stojące za nią wartości. Jak więc wykorzystały ten czas znane marki? Jakie działania podjęły, by jednocześnie pomóc w walce z koronawirusem i zadbać o swoją relację z odbiorcami? Zobacz, z kogo warto brać przykład w czasie kryzysu.

Sprzedaż limitowanych edycji produktów i przekazanie części dochodów na walkę z wirusem

Sposobów na reklamę jest wiele. Obecna sytuacja jest dobrym momentem do stworzenia dobrego PR twojej firmy poprzez pomoc tym, którzy jej najbardziej teraz potrzebują. Polskie i zagraniczne marki w czasie kryzysu wprowadzają limitowane edycje produktów i przekazują część swoich dochodów na walkę z wirusem.

Limitowaną edycję koszul z anemonem – kwiatem symbolizującym solidarność i ochronę przed złem – wprowadziła Wolczanka. 100 zł z każdej sprzedanej koszuli przekaże na zakup sprzętu medycznego. Skarpetki z motywem koronawirusa oferuje EM Men’s Accessories. 20% z ich sprzedaży zostanie przeznaczone na zakup środków medycznych dla szpitali i przychodni. W Mosquito pojawiły się produkty z napisami odnoszącymi się do epidemii i akcji #zostańwdomu. W sklepie internetowym marki możemy znaleźć bluzy z napisem Wash Your Hands i Stay Crazy Or Go Home.

Marki włączyły się również w akcje charytatywne. 10% swoich dochodów ze sprzedaży butów Eva Longoria oferuje obuwie, które zebrane środki planuje przeznaczyć na pomoc Szpitalowi Uniwersyteckiemu w Zielonej Górze. Z kolei CCC 10 złotych z każdej sprzedanej pary butów Lasocki przekaże dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu. 10% ze sprzedaży produktów 23 i 24 marca zaoferowała marka Sotho, która zebrane środki przekaże na ogólnopolską zbiórkę na walkę z korona wirusem COVID-19.

Rabaty na odzież domową, dresy i piżamy, darmowa wysyłka 

Wiele firm znajduje również nowe zastosowania dla swoich produktów w obecnej sytuacji. Marki szybko zauważyły, że akcja #stayhome czy polska #zostańwdomu wiąże się z większym popytem na odzież domową. W internetowych sklepach odzieżowych pojawiły się w marcu promocje na dresy, piżamy i kapcie, w których konsumenci chętniej będą spędzać domową kwarantannę.

Rabat -25% na komplety dresowe z nowej kolekcji oferuje między innymi polska marka Stone Skirts. Na początku marca promocja -50% na drugi produkt pojawiła się w sklepie Mosquito. Na swoim profilu społecznościowym na Instagramie firma zachęcała w tym czasie swoich odbiorców do zakupu kompletów dresowych ze zniżką. Sklep oferuje również darmową dostawę na wszystkie dresy.

Specjalne kategorie pojawiły się na stronach sklepów z sieci Inditex. W zakładce Homewear czy Comfy znajdziemy spodnie i spodenki dresowe, bluzy sportowe a także basicowe t-shirty.

Sklepy internetowe oferują również darmową wysyłkę do Paczkomatów, tym samym zachęcając swoich odbiorców do bezpiecznych zakupów. Taką opcję wprowadził u siebie m.in. Empik, Drogeria Natura czy Mydlarnia Cztery Szpaki.


Zadbaj o pozycję swojej strony firmowej. Zrób audyt SEO.>>


Akcja #zostańwdomu w mediach społecznościowych

Marketing w dobie kryzysu powinien być nastawiony nie tylko na zwiększenie świadomości marki czy sprzedaż produktów, ale również wsparcie odbiorców i klientów. Dlatego w swoich działaniach w mediach społecznościowych marki zachęcają, by dołączyć do akcji #zostańwdomu.

Na swoim Instagramie marka Renee stworzyła akcję #homeofficeoutfit, w której zachęca odbiorców do dzielenia się zdjęciami domowych stylizacji.  Najlepsze zdjęcia publikuje na swoim profilu. Zdjęcia najlepszych domowych stylizacji publikuje na swoim kanale także eobuwie. Akcja została opatrzona hasztagiem #zostańwdomuzeobuwie. Do akcji dołączyła również marka Modivo, która na swoim Insta Stories razem z Klaudią Halejcio prezentowała idealne stylizacje do chodzenia po domu.

Firma CCC na swoim Insta Stories prowadzi akcję #hometimesstories, podczas którego relacjonowała trening na żywo z Agatycze. W akcję włączył się również Jakob Kosel, który podczas relacji na profilu marki razem ze swoją mamą pokazywał, dlaczego warto decydować się na zakupy online i prezentował aplikację mobilną CCC. Z kolei Laurella zachęca na swoim profilu do wrzucania śmiesznych filmików nagranych w aplikacji TikTok w ubraniach marki. Dzięki temu chce zarażać swoich odbiorców pozytywnych nastawieniem w tym trudnym okresie.

Produkcja środków ochronnych

Trudny okres, który przechodzą obecnie wszystkie marki, to dobry moment, by pokazać ludzką twarz firmy. W jaki sposób? Na przykład szyjąc maseczki ochronne, których brakuje w szpitalach. Produkcję maseczek uruchomiła szwalnia firmy Recman. Również Answear.com razem z marką Medicine Everyday Therapy planują uszyć i przekazać do szpitali w Krakowie 20 tys. jednorazowych maseczek. Inicjatywą wykazał się też firma odzieżowa Lazar z Rybnika, która wyprodukowała maseczki i nieodpłatnie przekazała część z nich miejskim instytucjom.

Firmy, które dotąd zajmowały się produkcją perfum czy kosmetyków, planują wyprodukowanie żeli antybakteryjnych. W pomoc zaangażowały się zarówno małe firmy, jak i wielkie koncerny. Koncern LVMH, zrzeszający takie marki, jak Louis Vuitton czy Dior, planuje produkcję żeli antybakteryjnych niezbędnych do walki z wirusem. Planuje je przekazać  władzom Francji, a także Assistance Publique-Hôpitaux de Paris, czyli największemu systemowi szpitali w Europie. Żele antybakteryjne do swojej oferty wprowadziła polska marka Ziaja. Możliwości wytwórcze w segmencie kosmetyków do rąk zwiększa też Bielenda.

Podziel się