8 wskazówek dla branży gastronomicznej – jak prowadzić promocję online?

8 wskazówek dla branży gastronomicznej – jak prowadzić promocję online?

Dziś wiele restauracji stoi przed ogromnym wyzwaniem, jak nie stracić klientów i utrzymać się na rynku. Niektóre lokale postanowiły zakończyć działalność, ale wielu restauratorów oferuje dania wyłącznie na wynos. Zastanawiasz się, jak dziś docierać do nowych klientów i budować zaufanie z obecnymi? Jak przekuć trudności w sukces i odnaleźć się w obecnych realiach? Postaw na działania online! Dowiedz się, jak wykorzystać możliwości Internetu.

1. Rozpocznij działania online lub zaktualizuj swoje miejsce w sieci

Jeśli prowadzisz restaurację i jeszcze nie masz własnej strony WWW, najwyższy czas to zmienić! To właśnie moment, by przenieść swoje działania do sieci. Jeśli masz już swoją stronę, a dawno jej nie aktualizowałeś, czym prędzej wprowadź zmiany. Informacja to podstawa! Na stronie Twojej restauracji koniecznie określ, w jakich godzinach przyjmujesz zamówienia oraz na bieżąco aktualizuj menu. Oczywiście wszelkie dane kontaktowe również muszą być aktualne. To samo tyczy się profili w mediach społecznościowych, jak i wizytówki Google.

2. Zadbaj o wizerunek w Internecie – zaplanuj strategię

Obecnie Twój wizerunek w sieci to wyjątkowo ważna sprawa. Musisz opracować przemyślaną strategię. Nie możesz działać pod wpływem emocji. Zaplanowane wcześniej działania odłóż na bok, jednak nie zrywaj kompletnie z dotychczasowym stylem komunikacji. Jeśli tak zrobisz, możesz zyskać nowych odbiorców, ale co gorsza – stracić stałych klientów.

Postaw na działania w Social Mediach. Zadbaj o profil na Facebooku i Instagramie. Pisz otwarcie, ale nie spontanicznie. Dobieraj język do sytuacji, zwracaj się bezpośrednio, ale w ciepłym tonie, nie dodawaj dramaturgii. W tych trudnych czasach odbiorcy oczekują wsparcia, więc wyciągnij do swoich klientów pomocną dłoń i oferuj to, czego oczekują w tym momencie.

3. Nie wykorzystuj sytuacji

Nie przeginaj jednak i pod żadnym pozorem nie wykorzystuj sytuacji. Nie narzucaj się i nie nakręcaj nerwowej atmosfery. Ludzie potrzebują uspokojenia. Nie pisz, jak jest źle, przecież wszyscy to wiedzą. Nikt nie chce już słuchać narzekania i czytać wylewania frustracji. Ludzie są zmęczeni, bo w Internecie krąży mnóstwo fake newsów. A więc zadbaj o wyważoną, szczerą komunikację opartą na wsparciu.

4. Bądź w ciągłym kontakcie

Nie możesz usunąć się w cień i czekać, aż sytuacja sama się uspokoi. Publikuj na bieżąco na swoich profilach w Social Mediach, cały czas pozostań w kontakcie ze swoimi odbiorcami, odpowiadaj na komentarze, angażuj do dyskusji. Facebook premiuje aktywność, ci, którzy nie publikują, tracą zasięgi. Postaw na prosty przekaż. Pisz o swojej ofercie codziennie. Zadbaj o stronę wizualną i dodawaj apetyczne zdjęcia potraw. W postach koniecznie umieszczaj podstawowe informacje, jak nazwa lokalu, godziny przyjmowania zamówień czy obszar dowozu.


Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak >>


5. Udzielaj się na grupach społecznościowych

W obliczu obecnej sytuacji powstaje wiele grup tematycznych, w tym także grup wsparcia. To właśnie na tego typu grupach firmy dodają posty i zachęcają do skorzystania z oferty. Wykorzystaj okazję i również udzielaj się na takich społecznościach. Informuj, co dzieje się w Twojej restauracji, przedstaw menu na dany dzień i zachęcaj do udostępniania postu.

6. Prowadź akcje informacyjne

Dania na wynos

Z pewnością oferujesz dostawę jedzenia na wynos. Rób to z głową. Na bieżąco informuj na swoich kontach w Social Mediach, co się zmienia. Jeśli postanowiłeś skrócić menu, koniecznie daj znać. W trosce o to, by dania prezentowały się zawsze dobrze, poinformuj, że wybierasz prostszą formę podania. Jeśli masz taką możliwość, poinformuj, że oferujesz usługi ekstra, np. dostawca może przy okazji zakupić leki bez recepty. Z pewnością zyskasz w oczach klientów!

Abonamenty obiadowe

Może wprowadzisz abonamenty obiadowe? Opłata na 7 posiłków z góry, w tym jeden gratis. Z pewnością wiele osób chętnie skorzysta z takiej opcji, a Twoja restauracja będzie miała zamówienia na cały tydzień. Zapytaj swoich klientów, czy są zainteresowani taką ofertą.

Vouchery

Wiele firm zdecydowało się na sprzedaż voucherów. To także świetne rozwiązanie dla branży gastronomicznej. Zaproponuj atrakcyjne vouchery na pyszny obiad czy romantyczną kolację przy świecach w lokalu, gdy Twoja restauracja zacznie już normalnie funkcjonować. Wskaż termin na wykorzystanie bonu, np. do końca roku.

Akcje charytatywne

W tych trudnych czasach wszyscy pomagają sobie nawzajem. Ty również możesz wyciągnąć pomocną dłoń. Zorganizuj posiłki dla lekarzy lub obiady dla bezdomnych i ubogich. Opublikuj zdjęcia z akcji na swoim profilu.

Konkursy

Może zorganizujesz konkurs? Wiele osób ma już dość dołujących informacji, więc chwila wytchnienia z pewnością się przyda. Wymyśl kreatywny konkurs, np. z okazji zbliżającego się święta. Nagrodą może być voucher lub darmowa dostawa w wybranym dniu.

Bezpieczeństwo i higiena

Wiele osób straciło dziś zaufanie, dlatego potrzebuje potwierdzenia, że wszystko jest w porządku. Informuj na swoich profilach, że Twoi pracownicy są na bieżąco szkoleni i przestrzegają wszelkich zasad higieny podczas przygotowywania dań. Napisz, że dostawca wyposażony jest w maseczkę rękawiczki, środki do dezynfekcji oraz zachowuje wymaganą odległość podczas dostarczania zamówienia.

7. Zadbaj o opinie

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że wielu konsumentów w pierwszej kolejności wybiera sprawdzone restauracje lub te, które cieszą się dobrą opinia. W branży gastronomicznej trzeba na bieżąco spełniać oczekiwania klientów. Zachęcaj więc do pozostawania opinii i odpowiadaj na recenzję klientów.

8. Obserwuj trendy i wymyśl menu na nowe czasy

Wszystko zmienia się teraz jak w kalejdoskopie, więc trzymaj rękę na pulsie. Z dnia na dzień pojawiają się nowe informacje, więc trudno zaplanować strategię na dłuższy okres. Najgorsze, co możesz jednak zrobić, to usunąć się w cień. Śledź, co dzieje się w sieci, podglądaj konkurencję, ucz się od najlepszych. Kryzys kiedyś się skończy, więc już teraz zacznij opracowywać menu na nowe czasy. Z pewnością liczyć się będzie bezpieczna konsumpcja. Swoimi pomysłami na bieżąco dziel się ze swoim fanami. Nie obawiaj się ryzykować i patrz z optymizmem w przyszłość. Powodzenia! 

Podziel się