Marketing w czasie kryzysu. Działania z małym budżetem, na które warto się teraz zdecydować

Marketing w czasie kryzysu. Działania z małym budżetem, na które warto się teraz zdecydować

Twoje koszty stałe są wysokie i nie dysponujesz dużym budżetem na marketing? Działasz w branży, która najbardziej cierpi w trakcie kryzysu? Postaw na działania bezpłatne – obecność w mediach społecznościowych, stworzenie serii wpisów na bloga czy stronę internetową czy założenie darmowej wizytówki w katalogu firm. Dzięki temu będziesz mógł mocno uderzyć, gdy kryzys już minie, a jednocześnie nie poniesiesz dodatkowych kosztów, które w trakcie epidemii mogłyby zaburzyć twoją płynność finansową. Na co warto teraz postawić?

Social media

Nie ma co ukrywać – ogromna większość firm na rynku przeżywa obecnie ciężkie dni. Wiele z nich boi się o to, czy uda im się przetrwać najbliższe dwa lub trzy miesiące. Na jakie działania warto się teraz zdecydować?

Między innymi zwiększenie obecności twojej firmy w internecie. Jeśli do tej pory nie prowadziłeś firmowych kont w mediach społecznościowych, pora to zmienić. To właśnie tam konsumenci spędzają obecnie większość swojego czasu. To najlepszy moment, by lepiej poznać swoich klientów, ich opinie, wejść z nimi w interakcje i być bliżej, niż zwykle.

Masz już konto? Teraz jest idealny czas, by je rozwijać i właśnie tam przenieść część swoich działań marketingowych. Pomyśl nad tym, jak mógłbyś ulepszyć swoje kanały. Co możesz zmienić, co dodać od siebie? Warto pokazać odbiorcom, że twój biznes nadal działa i ma się dobrze. Twoja firma przeszła na pracę zdalną? Poinformuj o tym innych i zachęć, by dzielili się swoimi problemami związanymi z pracą w domu. Bądź w kontakcie z klientami i koniecznie informuj ich, co obecnie dzieje się w twojej firmie, żeby wiedzieli, że nadal mogą na niej polegać. Staraj się dawać przykład i uświadamiaj, że trzeba być przygotowanym na każdą sytuację.

Wykorzystaj też opcje, które do tej pory traktowałeś po macoszemu. Zrób relację na żywo, na której opowiesz nieco więcej o pracy zdalnej i tym, co robić, by była efektywna. Pokaż niecodzienne zastosowanie twoich produktów. Być może niektóre z nich można wykorzystać kreatywnie podczas kwarantanny? Możesz też zorganizować konkurs, dzięki któremu zachęcisz odbiorców do pozostania w domu, a jednocześnie sprawisz, że twoja marka będzie im się kojarzyła z czymś pozytywnym.

Content marketing

Jeśli dotychczas raczej nie bazowałeś na marketingu internetowym, warto teraz spróbować go wdrożyć. Nawet jeśli w obecnej sytuacji nie da ci on efektów sprzedażowych, będziesz mógł promować swoją markę i  zadbać o jej pozytywny wizerunek, a to może ci przynieść lepsze zyski w przyszłości. W końcu epidemia też się kiedyś skończy.

Obecny kryzys to dobry czas, by postawić na content marketing. Dzięki publikacji wartościowych treści twoja firma będzie mogła zbudować pozycję eksperta, a zainteresowani danym temat internauci znajdą odpowiedź na swoje pytania, jednocześnie dowiadując się o jej istnieniu. Content marketing to świetne narzędzie do budowania solidnej i dobrze zorientowanej w swojej dziedzinie marki.

Jakie treści tworzyć? Pomyśl o serii przydatnych poradników. Możesz stworzyć listę najlepszych gier planszowych, książek na długie wieczory czy gier komputerowych, które pomogą w edukacji najmłodszych. Monitoruj frazy, które są obecnie najczęściej wyszukiwane i postaraj się na nich opierać swoje treści. Materiały publikuj na firmowej stronie www i w social mediach, gdzie internauci będą mogli się nimi dzielić między sobą.

Pamiętaj jednak, aby nie wykorzystywać epidemii do nachalnego reklamowania. Umieszczanie w każdym artykule słów „koronawirus” czy „epidemia” może zostać źle odebrane. Łatwo również o wpadkę, ponieważ w sieci pojawia się wiele fake newsów i niewiadomo, skąd czerpać wartościowe informacje. Jeśli nie działasz w branży zdrowotnej, postaw raczej na pozytywne treści, które pomogą twoim odbiorcom w obecnej sytuacji.  Firmy, które podchodzą do tematu w sposób jasny, komunikatywny i lekki są lepiej odbierane, niż te, które sieją dodatkowy zamęt i panikę.

Audyt strony www

Wcześniej twoja strona internetowa była tylko dodatkiem do biznesu, a większość zamówień zdobywałeś kanałami offline? Nie miałeś czasu, by dokładnie przeanalizować jej działanie i pozycję w wyszukiwarce Google?

Możesz zrobić to teraz, wykonując darmowy audyt. Dzięki temu będziesz mógł sprawdzić, jaki jest stan techniczny twojej witryny, dowiesz się, jak wyszukiwarka widzi twoją stronę i co trzeba poprawić, by zmienić jej pozycję w Google. Audyt SEO sprawdzi również potencjał zawartych na twojej witrynie treści pod kątem łatwości wyszukiwania czy sposób zastosowania wspomnianych fraz kluczowych.

Audyt w zależności od twoich potrzeb i możliwości finansowych może mieć różny zakres. Chcesz, by twoja strona była lepiej pozycjonowana w Google? Skorzystaj z darmowego audytu, który wykaże najbardziej istotne słabości witryny i wskaże ci drogę, którą masz iść dalej, by była ona lepiej zoptymalizowana. Dzięki temu po zakończeniu epidemii będziesz o krok przed konkurencją.

Pamiętaj – działania podjęte przez ciebie w tej chwili mogą pozwolić twojej firmie na powrót w bardzo szybki sposób i z dużym umocnieniem. Czas epidemii to czas, w  którym w internecie składają zamówienia nawet użytkownicy, którzy nie robili tego do tej pory. Część z nich po kryzysie z pewnością pozostanie przy takiej formie. Dlatego inwestycja w takie kanały jak SEO czy wspomniane wcześniej social media może okazać się strzałem w dziesiątkę.

 

Zadbaj o pozycję swojej strony firmowej. Zrób audyt SEO.>>

 

Bezpłatne wizytówki w katalogu firm i Google Moja Firma

W okresie kryzysu powinieneś szczególnie dbać o świadomość marki i utrzymanie jej widoczności w internecie. Może ci w tym pomóc wizytówka, którą założysz w jednym z katalogów firm i Google Moja Firma.



Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, które umożliwia atrakcyjne wyświetlanie informacji o firmie w wyszukiwarce Google i Mapach. Informacje te wyświetlają się w momencie, gdy użytkownik poszukuje informacji o niej lub produktach i usługach, które oferuje. Wizytówka w Google Moja Firma to świetne narzędzie, pozwalające na promocję marki i budowanie jej pozytywnego wizerunku. Google podaje, że firmy posiadające zweryfikowaną wizytówkę, są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania! Pozytywny wizerunek wiąże się z lepszym odbiorem firmy przez otoczenie, a im lepiej ludzie będą o niej myśleć, tym chętniej zdecydują się na zakup jej usług i produktów. Aktywne prowadzenie konta pozwala zbudować grono zaufanych odbiorców, którzy mogą wystawiać oceny i dodawać opinie, jeśli skorzystali z usług twojej firmy.

Z kolei katalogi firm to miejsca, w których przedsiębiorstwa mają możliwość zamieszczenia swoich danych, adresu strony www oraz krótkiej informacji o działalności, jaką prowadzą. Zaawansowane pakiety umożliwiają również dodanie zdjęć do galerii i inne opcje dodatkowe. Dlaczego warto założyć tam wizytówkę właśnie teraz?

Dzięki takiemu działaniu przede wszystkim zbudujesz świadomość marki. Pamiętaj – w im większej ilości miejsc zaznaczysz swoją obecność, tym większa szansa, że informacja o twojej firmie trafi do większego grona odbiorców, a co za tym idzie, będziesz mieć większe szanse na pozyskanie nowych klientów. Dzięki obecności w katalogu możliwe jest również budowanie wizerunku firmy – zwłaszcza dzięki zamieszczanym tam opiniom i artykułom. O tym, dlaczego warto teraz tworzyć treści, pisaliśmy w poprzedniej części artykułu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×