Koronawirus, a branża beauty. Jakie działania podjąć, by przetrwać trudną sytuację?

Koronawirus, a branża beauty. Jakie działania podjąć, by przetrwać trudną sytuację?

Branża beauty jest jedną z najbardziej dotkniętych przez pandemię. W czasie kwarantanny wszystkie salony fryzjerskie i kosmetyczne muszą być zamknięte. Nie jest też możliwe prowadzenie zdalnej działalności tego typu  – tak, jak ma to miejsce w przypadku szkół tańca. Jakie działania można więc podjąć, by przetrwać kryzys w branży? Zobacz nasze inspiracje i wskazówki, dzięki którym twój biznes nadal będzie mógł działać, a po zakończeniu kryzysu będziesz o krok przed konkurencją.

Utrzymuj kontakt z klientami

Obecnie klientki nie zapisują się do ciebie na wizyty. To jednak nie oznacza, że możesz dać im zapomnieć o swoim salonie. Aby wróciły do ciebie po zakończeniu pandemii, koniecznie bądź z nimi w stałym kontakcie i daj coś od siebie. W tym celu warto wykorzystać media społecznościowe. Jeszcze nie masz profilu na Facebooku lub Instagramie? Koniecznie się nad tym zastanów – to właśnie tam odbiorcy spędzają obecnie najwięcej swojego czasu.

Jakie działania w social mediach wprowadzić? Dobrym pomysłem będzie publikacja postów, w których przybliżysz klientom efekty zabiegów wykonywanych w twoim salonie. Możesz również wstawić zaległe zdjęcia, które pokazują ich działanie – w ten sposób zachęcisz do skorzystania z usługi, kiedy już będzie to możliwe. Koniecznie opowiedz też o higienie swojej pracy – czy sterylizujesz swoje narzędzia? Czy twoi klienci mogą czuć się u ciebie bezpiecznie? Dobrym pomysłem na zbudowanie bliskiej relacji z odbiorcami będzie pokazanie pracy w salonie od kulis. Jeśli jesteś jego właścicielem, pokaż się z ludzkiej, domowej strony, podziel się tym, jak spędzasz wolny czas, zachęć do dbania o siebie również w domu.

Media społecznościowe to idealne miejsce na publikację filmów i prowadzenie transmisji na żywo, podczas których warto odpowiedzieć na pytania klientów czy pokazać zastosowanie produktów oferowanych przez salon. Aby utrzymać kontakt z odbiorcami, koniecznie zadbaj też o aktualizowanie wpisów na firmowym blogu (Jeszcze go nie masz? Poniżej przeczytasz, dlaczego to błąd, który musisz naprawić!) czy regularne wysyłanie newslettera.

Zadbaj o stronę internetową

Stronę internetową ma prawie każdy salon kosmetyczny czy fryzjerski. Często jest ona pierwszym miejscem, które odwiedzają internauci chcący dowiedzieć się czegoś więcej na temat firmy czy po prostu znaleźć konkretną usługę. Jeśli odpowiednio o nią zadbasz, tak, aby użytkownik nie opuścił jej zaraz po wejściu na stronę główną – z pewnością zwiększysz sprzedaż swoich usług i widoczność firmy w sieci. To ważne szczególnie teraz – kiedy całe nasze życie przeniosło się do sfery online i to właśnie tam szukamy usług czy produktów.

Firmowa witryna to również kolejne miejsce, w którym możesz reklamować swoje usługi i dać się lepiej poznać swoim klientom. Może ci służyć do pokazywania wiedzy, którą nabyłaś, doświadczenia w pracy oraz promocji konkretnych zabiegów. Długie, wolne dni to idealny czas na zapełnienie jej pierwszymi treściami. Koniecznie zadbaj też o galerię. Możesz pokazać w niej serię różnych makijaży, które wykonałaś na mamie lub siostrze w czasie kwarantanny lub efektowne stylizacje paznokci na wzornikach. Teraz masz czas na ćwiczenia i utrwalenie efektów swojej pracy! Zdjęcia na stronie przydadzą się zarówno do utrzymania zainteresowania klientek – oraz później – do ponownego przyciągnięcia ich do salonu.

Jak założyć własną stronę internetową? W tym przypadku możesz skorzystać z dwóch opcji – darmowego kreatora prostych stron www lub pomocy profesjonalnej agencji marketingowej. Jeśli poważnie podchodzisz do prowadzenia biznesu, weź pod uwagę drugą z tych opcji. Agencja nie tylko zaprojektuje dla ciebie stronę www dopasowaną do profilu twojej firmy, ale również poprowadzi ją za ciebie, kiedy ty powrócisz już do pracy w normalnym trybie.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


Wprowadź do sprzedaży vouchery na usługi

Strona internetowa przyda ci się również, aby wprowadzić do sprzedaży bony na swoje usługi. Umożliwiają one klientom zakup usług z oferty salonu – to dobre rozwiązanie, aby przetrwać czas zamknięcia biznesu i ruszyć z kopyta, gdy firma zostanie na nowo otwarta. Obecnie oferuje je wiele przedsiębiorstw, nie tylko z branży beauty.

Jak zachęcić klientów do zakupu bonów? Zagwarantuj, że osoby posiadające voucher na daną usługę będą miały benefity w postaci na przykład pierwszeństwa rezerwacji terminu wizyty czy kosmetyku w prezencie od salonu. Koniecznie też zaoferuj upust w zamian za wydanie większej kwoty na usługi.

Taki bon prezentowy możesz wystawić do sprzedaży online na stronie głównej lub na stronie opisującej twoje usługi. Koniecznie wskaż na niej również zasady związane z jego użyciem, aby użytkownik znał je jeszcze przed dokonaniem zakupu. Możesz umieścić je również na voucherze, jeśli korzystasz z własnego wzoru bonów. Pamiętaj, w im większej ilości miejsc użytkownik natrafi na bon, tym większa będzie szansa na to, by zdecydował się na jego zakup.

Vouchery możesz również reklamować w swoich mediach społecznościowych. Nie bój się tworzyć postów sponsorowanych – konkurencja nie śpi. Jeśli teraz nie zdobędziesz klientów, na początku po zakończeniu epidemii twój grafik może świecić pustkami. Klientki mogą też nie mieć pieniędzy, by wydać je na zabiegi i w konsekwencji – zrezygnować z twoich usług. Jeśli masz czas – przejrzyj bazę swoich klientek i nakieruj reklamy do tych, które korzystają rzadziej lub dawno nie korzystały z twoich usług.

Poproś klientów o opinię

Zazwyczaj klienci nie mają czasu na wystawianie opinii na temat salonu w internecie. Są zajęci pracą, opieką nad dzieckiem lub po prostu im się nie chce. Teraz jednak życie nieco zwolniło i to dobra okazja, by poprosić swoich klientów o wystawienie opinii. Pozyskiwanie pozytywnych ocen jest bardzo ważne - czy wiesz, że według serwisu Podium, aż 93% klientów podejmuje decyzję o zakupie na podstawie opinii znalezionych w Google?

Gdzie klienci mogą zostawiać opinie? Między innymi w mediach społecznościowych i pod wizytówką salonu w Google Moja Firma lub katalogu firm. Nie posiadasz takiej wizytówki? Nic straconego! Jej założenie nie trwa długo, a może przynieść ci dużo korzyści. Zgodnie z efektem ROPO (Research Online Purchase Offline) klienci odwiedzają katalogi firm przed dokonaniem zakupu, aby znaleźć informacje i opinie na temat danego przedsiębiorstwa. Dzięki wizytówce w katalogu budujesz też świadomość marki. Pamiętaj, w im większej ilości miejsc zaznaczysz swoją obecność, tym większe szanse, że informacja o twojej firmie trafi do większego grona odbiorców.

Z kolei dzięki Google Moja Firma możesz w szybki i bezpłatny sposób informować klientów o promocjach, wydarzeniach odbywających się w twoim salonie czy nowych usługach. Użytkownicy nie muszą wchodzić na twoją stronę www, by uzyskać najpotrzebniejsze informacje, dzięki czemu oszczędzają swój czas i nie zniechęcają się oczekiwaniem. Dbając o aktualność zawartych w wizytówce informacji, odpowiadając na pytania czy udostępniając zdjęcia, masz dużą szansę zyskać naprawdę zainteresowanych twoją ofertą potencjalnych klientów. Co ważne – dzięki Google Moja Firma dotrzesz również do użytkowników, którzy na co dzień korzystają z urządzeń mobilnych

Nie masz czasu na prowadzenie i aktualizację wizytówki? Pamiętaj, że tą usługę również możesz zlecić profesjonalistom.

Stwórz e-booka lub szkolenie online

Masz dużo wolnego czasu i chcesz go produktywnie wykorzystać? Stwórz własnego e-booka, który posłuży ci do promocji usług salonu i zbierania maili do potencjalnych klientek. Taka publikacja może też podreperować twój budżet – oczywiście w przypadku, gdy będzie ona oferowana płatnie.

Jakie zagadnienia poruszyć w e-booku? Może to być:

  • pielęgnacja skóry,
  • najlepsze zabiegi na… cellulit, cerę trądzikową, rozstępy,
  • mity kosmetyczne,
  • na co zwrócić uwagę, wybierając salon kosmetyczny,
  • jak zadbać o swoje ciało i cerę w domu,
  • jak pielęgnować włosy domowymi sposobami,
  • jak dobrać olej do pielęgnacji włosów.

Inną, ale bardziej wymagającą technicznie opcją, jest stworzenie własnego szkolenia online.

Zarówno e-booka, jak i szkolenie możesz umieścić na swojej stronie internetowej (dlatego tak ważne jest, aby twoja firma ją posiadała!) i reklamować je w mediach społecznościowych za pomocą materiałów wideo, reklam lead ads czy postów sponsorowanych. Pamiętaj, że wszystkie działania, na które się teraz zdecydujesz, zaprocentują, gdy epidemia się skończy, a klienci staną przed wyborem – czy powrócić do twojego salonu, czy skorzystać z usługi w innym miejscu.

Podziel się