Jakie zalety ma job shadowing?

Jakie zalety ma job shadowing?

Job shadowing to trend na rynku pracy, który bez wątpienia ma wiele plusów. Warto podkreślić, że przynosi korzyści zarówno dla osób poszukujących pracy, jak i już zatrudnionych pracowników oraz pracodawców. Dowiedz się, dlaczego warto skorzystać z job shadowingu. Przeczytaj, kiedy i w jaki sposób wprowadzić ten trend do firmy i jak wykorzystać go w stu procentach.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Jakie korzyści daje job shadowing pracownikowi?

Job shadowing to świetna szansa dla wszystkich, którzy są dopiero nowicjuszami na rynku pracy. Zamiast od razu wybierać się na staż czy praktyki, mogą oni skorzystać z możliwości, jakie daje job shadowing i na podstawie obserwacji dowiedzieć się, jak wygląda dzień pracy na wybranym stanowisku.

To także rozwiązanie dla osób, które z jakiegoś powodu nie spełniają się już w wykonywaniu swoich obowiązków i chciałyby wszystko zmienić. W takim przypadku zmiana branży może być szansą na pokonanie wypalenia zawodowego, które dziś niestety dotyka coraz więcej osób. W znalezieniu nowej interesującej branży pomóc może właśnie job shadowing, który pozwala przekonać się, jak wygląda praca w nieznanym nam jeszcze środowisku. Takie doświadczenie pozwoli sprawdzić, czy nowa branża spełnia nasze oczekiwania.   

Doradcy personalni wskazują, że z job shadowingu mogą skorzystać także osoby, które wcale nie chcą zmienić branży, natomiast chciałyby pozyskać nowe informacje i w przyszłości awansować. Obserwacja pracy na analogicznym stanowisku, ale w innej firmie, daje możliwość świeżego spojrzenia i nauczenia się czegoś zupełnie nowego, m.in. odmiennych metod działania, organizacji oraz rozwiązywania problemów w zespole.

Jakie korzyści daje job shadowing pracodawcy?

Job shadowing to jednak korzyści nie tylko dla pracownika. Również pracodawcy mogą skorzystać na takiej formie współpracy. Oferowanie takich możliwości przez firmę wyróżnia ją na tle innych. Firma, która podąża za trendami, wzbudza większe zaufanie. Taka firma uznawana jest za nowoczesną i otwartą na nowe doświadczenia.

Skorzystanie z możliwości job shadowingu i przygotowanie w ten sposób potencjalnych kandydatów sprawia, że gdy podejmują już oni pracę, wiedzą, czego się spodziewać. Stres jest wtedy zdecydowanie mniejszy. Nie zaskakuje ich natłok zadań, bo mieli wcześniej szansę na zapoznanie się warunkami, jakie panują na danym stanowisku, a także atmosferą pracy oraz ludźmi, z którymi będą na co dzień współpracować. Zmniejsza to zdecydowanie ryzyko rozczarowania, z jakim często mierzą się osoby podejmujące nową pracę.

Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>

Kiedy i jak wykorzystać job shadowing?

Decyzja o tym, kiedy zaplanować w firmie job shadowing, leży już po stronie pracodawcy. Okres nie powinien być jednak przypadkowy. Nie najlepszym pomysłem jest czas, gdy pracownicy mają do wykonania masę projektów. Z jednej strony natłok obowiązków daje duże pole do popisu, bo osoba obserwująca może się naprawdę dużo nauczyć w krótkim czasie, jednak ilość zadań do wykonania może uniemożliwić szkolącemu pracownikowi wytłumaczenie wszystkich wątpliwości kandydata. Z kolei czas, gdy w firmie nie ma zbyt wiele do zrobienia, również nie spełni oczekiwań osoby, która chce się przecież czegoś dowiedzieć.

Nie bez znaczenia powinien być również wybór pracownika, który będzie obserwowany i odpowiedzialny za szkolenie kandydata. Powinna to być osoba otwarta, cierpliwa, która potrafi przekazać jak najwięcej informacji. Warto pamiętać, by podczas wizyty kandydata nie tworzyć sztucznej atmosfery i zachowywać się jak najbardziej swobodnie, czyli tak jak wygląda to na co dzień. 

Dowiedz się więcej o job shadowingu.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas