6 najlepszych książek dla menedżerów

6 najlepszych książek dla menedżerów

Droga do bycia skutecznym liderem nie jest prosta, dlatego warto inspirować się najlepszymi. Planujesz założenie firmy? Chcesz rozwijać się zawodowo? Koniecznie sprawdź naszą listę najlepszych książek dla menadżerów. Znajdziesz tutaj pozycje, które inspirują i motywują do działania. Kto wie, może to właśnie dzięki nim rozwinie się twoja przyszła kariera?

Strony www Strony www

1. Po pierwsze: złam wszelkie zasady

Książka Marcusa Buckingham’a i Curta Coffman’a podbiła wszystkie listy bestsellerów w Stanach Zjednoczonych. Lektura oparta na materiale empirycznym zebranym przez autorów podczas badań w organizacji Gallupa pokazuje, że istnieje coś, co łączy wszystkich odnoszących sukcesów menadżerów – a jest tym elastyczność w podchodzeniu do sytuacji i ludzi i przekraczanie i łamanie utartych zasad.

Proponowany przez autorów model zarządzania pozwala na wprowadzenie decydujących o sukcesie zmian, zwiększenie kreatywności pracowników i osiągnięcie lepszych zysków. Buckingham i Coffman przedstawiają odpowiedzi na takie pytania, jak: Co będzie zawsze potrzebne utalentowanym pracownikom? Jakie są sekrety znajdowania utalentowanych pracowników i co zrobić, by zatrzymać ich na długo? Na ponad 300 stronach książki przedstawiają oni fundamenty skutecznego zarządzania, opisując drogę do pozyskania zaangażowanych pracowników i stworzenia świetnie prosperujących zespołów.

2. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Książka Roberta Cialdini zyskała ogromną popularność zarówno wśród psychologów, jak i specjalistów od marketingu. Jej oryginał był cytowany ponad trzy tysiące razy, a tłumaczenia sprzedały się w ponad 2 mln egzemplarzy!

Lektura Cialdiniego prezentuje różne techniki wywierania wpływu na innych ludzi, które mogą wykorzystać dziennikarze, psycholodzy, negocjatorzy, specjaliści od reklamy i marketingu, prawnicy, ekonomiści czy wychowawcy. Nie są to wskazówki, jak manipulować ludźmi, ale wiedza, która pomoże nam załatwić sprawy zgodnie z naszą myślą. Teoria podana poparta jest wynikami przeprowadzonych przez autora badań i ciekawymi przykładami z życia. Czytając tę lekturę, być może zdasz sobie sprawę, jak często padłeś ofiarą technik manipulacyjnych, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

To obowiązkowa pozycja dla wszystkich, którzy chcą poszerzać swoją wiedzę o ludzkich zachowaniach i wykorzystać ją, by osiągnąć zamierzone cele.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

3. Filozofia Kaizen. Jak mały krok może zmienić Twoje życie

Kaizen to japońska filozofia biznesowa mająca na celu poprawienie procesu zarządzania i produkcji na wszystkich jego szczeblach. Jej podstawową regułą jest zaangażowanie pracowników na wszystkich szczeblach i chęć ustawicznego podnoszenia jakości firmy i produktu.

Autor książki – Robert Maurer – uczy czytelników, jak samodzielnie korzystać z mechanizmów działania kaizen, mówi, jak uczynić swoje życie bardziej efektywnym co zrobić, by polubić zmiany. Przekonuje, że bez względu na to, czy chcesz rzucić palenie, czy zadbać o rozwój kompetencji zawodowych – kaizen jest dla ciebie. Ta filozofia niweluje bowiem ukryty w każdym z nas lęk, szczególnie zaś reakcję „walki lub ucieczki”, leżącą u podstaw strachu przed zmianą. 

Chcesz polepszyć swoje życie, ale każda zmiana cię paraliżuje? Coś nie pozwala ci w pełni realizować planów i marzeń? To lektura dla ciebie! 

4. Pełnia twoich możliwości. Jak dać z siebie wszystko, osiągnąć cel i uniknąć wypalenia

Autorzy książki – Brad Stulberg i Steve Magness – przeanalizowali historie spełnionych artystów, naukowców i sportowców, którzy osiągają sukcesy i cieszą się życiem, a następnie wyciągnęli wnioski i opracowali zestaw wskazówek, którymi powinniśmy się kierować, aby stale osiągać świetne wyniki w wybranej dziedzinie. Poradnik podpowiada, jak osiągnąć pełnię swoich możliwości i nie zużyć całej energii w połowie drogi do sukcesu, popadając w depresję i wyczerpanie. Autorzy pokazują, że nie warto dążyć do celu za wszelką cenę, a nasza efektywność wcale nie będzie większa, kiedy będziemy robić kilka rzeczy naraz.

„Pełnia twoich możliwości. Jak dać z siebie wszystko, osiągnąć cel i uniknąć wypalenia” to dobrze napisana, poparta badaniami i własnymi doświadczeniami autorów książka dla każdego, który chce zmienić swoje nawyki i poprawić jakość pracy.

5. Siła nawyku

„Siła nawyku” to pozycja autorstwa amerykańskiego pisarza Charles’a Duhigg’a, która zdobyła popularność na całym świecie. Od chwili jej premiery sprzedano ponad milion egzemplarzy i przetłumaczono ją na 31 języków.

Oparta na dogłębnej analizie i napisana w zabawny sposób lektura wyjaśnia czytelnikowi uroki i pułapki nawyków w oparciu o wiele dziedzin – od marketingu, po zarządzanie. Autor bada mechanizm tworzenia i zmiany nawyków, przekonując nas, że możemy całkowicie zmienić swoje życie, wyrabiając nowe nawyki lub zmieniając dotychczasowe. Opisuje również, jak taka zmiana może wpłynąć na funkcjonowanie firm czy społeczeństwa.

Aby przekonać czytelnika, Duhigg przytacza autentyczne historie opowiadające m.in. o kawiarni Starbucks, firmie Procter & Gamble czy sportowcu Michaelu Phelps’ie. Kto wie, może ta pozycja zainspiruje cię do zapisania się na nowy kurs lub szkolenie?

6. Potęga podświadomości

„Potęga podświadomości” to jeden z najlepszych i najskuteczniejszych poradników, jakie kiedykolwiek napisano autorstwa Josepha Murphy, irlandzkiego pisarza, filozofa i prekursora pozytywnego myślenia. Autor przedstawia techniki, które opierają się na zasadzie: ”, jeśli uwierzysz w coś bez zastrzeżeń i możesz to zobrazować w swoim umyśle, usuniesz podświadome przeszkody, które powstrzymują cię przed osiągnięciem upragnionego celu, a twoja wiara stanie się rzeczywistością”.

Poradnik Murphy’ego pomaga uwolnić umysł i przekazuje wskazówki, dzięki którym możliwe jest osiągnięcie sukcesu i dobrobytu, zdobycie przyjaciół, pokonanie lęków i pozbycie się złych nawyków i nałogów. Autor pokazuje, że możemy osiągnąć cel jedynie dzięki zmianie sposobu myślenia. Porusza również zagadnienie modlitwy naukowej, rozumiane jako współdziałanie świadomości i podświadomości.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas
cookie icon

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.

×