7 rad na Blue Monday. Jak przeżyć ponury dzień w pracy?

7 rad na Blue Monday. Jak przeżyć ponury dzień w pracy?

Czujesz się źle? Nic ci nie wychodzi, czas przecieka przez palce, szef dorzuca nowe obowiązki, a koledzy z pracy mają kwaśne miny? Atmosfera staje się coraz bardziej gęsta, katastrofa wisi w powietrzu, a ty rozkładasz ręce, bo nie wiesz, co robić… Czy to brzmi znajomo? Czy to właśnie najbardziej depresyjny dzień roku? Podpowiadamy, jak przeżyć ponury dzień w pracy nie tylko w Blue Monday.

1. Znajdź źródło złego samopoczucia 

Po pierwsze zastanów się, co właściwie wywołało u ciebie podły nastrój i niechęć do czegokolwiek. Czy są to niepowodzenia z życia prywatnego, czy sama praca? Jeśli codzienne obowiązki sprawiają, że ciągle dopadają cię stres i przygnębienie – to chyba czas na zmianę… Jeśli powodem złego samopoczucia są czynniki zewnętrzne lub po prostu chwilowy spadek nastroju z powodu Blue Monday, nie masz wyjścia – musisz przetrwać ten czas. Co ciekawe, wiele osób, by zapomnieć o życiowych problemach, wpada w wir pracy i całkowicie się zatraca. Na to również musisz uważać.

2. Nie pisz czarnych scenariuszy

A może powodem złego samopoczucia jest nakręcający się bieg zdarzeń? W końcu to Blue Monday – najbardziej depresyjny dzień roku! Budzik nie zadzwonił, w pośpiechu wypita kawa nie smakowała tak dobrze, autobus się spóźnił, a do tego brak słońca, deszcz pada, hula wiatr i w ogóle za oknem koniec świata. A w pracy z pewnością czeka stos obowiązków nie do wykonania! Jeśli czujesz, że dzień rozpoczął się od wstania lewą nogą, nie nakręcaj się dodatkowo. W ten sposób generujesz tylko stres i złe emocje, twierdzą specjaliści z firm szkoleniowych.

3. Zaakceptuj ponury nastrój

Z góry zakładasz, że coś pójdzie nie tak, więc nie skupiasz się na prawidłowym wykonaniu zadania, bo i tak wszystko… sypie się jak domek z kart. Koniec z marudzeniem. Głowa do góry! Zaakceptuj, że masz zły dzień w pracy i tyle. Każdemu się to zdarza, więc trzeba to przetrwać i już. Koniecznie zachowaj spokój i nie panikuj.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź>>


4. Zaplanuj dzień z głową

Przed tobą osiem godzin za biurkiem. Przecież to wieki! Myślisz, że czas będzie ciągnął się w nieskończoność, więc co chwilę zerkasz na zegarek w nadziei, że magicznie przyspieszysz bieg wskazówek? Nie ma rady. Zamiast odliczać minuty, rozplanuj cały dzień. Podziel obowiązki na mniejsze zadania. W ten sposób łatwiej się skupisz. Osiągniecie każdego, nawet drobnego celu z pewnością przyniesie satysfakcję.

5. Wygadaj się

Nie tłum emocji, tylko wyrzuć wszystko, co się trapi. Gdy się komuś zwierzysz, być może problem okaże się mniej poważny, niż ci się wydaje. Spojrzenie osoby z zewnątrz pozwala trzeźwo ocenić sytuację. Może wcale nie jest aż tak źle, jak ci się wydaje? A może masz zły nastrój, bo nie potrafisz sobie poradzić z jakimś zadaniem? Nie obawiaj się poprosić o pomoc.

6. Nie zapomnij o przerwie

Czasami złe samopoczucie sprawia, że tracimy kontakt z rzeczywistością. Zamiast skupiać się na negatywach, wykonaj po kolei zaplanowane zadania i zrób sobie przerwę. Przerwa w pracy jest bardzo ważna. Wpływa na lepszą efektywność, co potwierdzają liczne badania. Najlepiej wyjdź na krótki spacer. Przewietrz głowę i zapomnij o problemach.

7. Pomyśl o miłym popołudniu i wieczorze

Na pracy świat się nie kończy. Szczególnie w najbardziej depresyjny dzień w roku warto zadbać o popołudniowe i wieczorne przyjemności. Po pracy zaplanuj chwilę tylko dla siebie. Relaksująca kąpiel, zabawna komedia lub wciągająca lektura – wybierz, co ci w duszy gra. A jeśli nie chcesz siedzieć samotnie w domu, umów się ze znajomymi na pizzę lub spędź romantyczne chwile z ukochaną osobą. 

Podziel się