Co to jest LinkedIn?

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. To świetna platforma, która może pomóc ci w rozwoju kariery zawodowej. Grunt to dobrze uzupełniony profil. Sprawdź, jak się wyróżniać. Poznaj wskazówki, dzięki którym znajdziesz wymarzoną pracę lub idealnego wspólnika do interesuj. Przekonaj się, które z profili są najbardziej skuteczne.

Strony www Strony www

Jak można wykorzystać platformę?

LinkedIn to najpopularniejsze medium społecznościowe wśród polskich managerów. Warto to wykorzystać i stworzyć profil, który zwróci uwagę przyszłego pracodawcy. Największe szanse na sukces mają profile, które wypełnione są najrzetelniej – trzeba się wyróżnić. Od czego zatem zacząć?

Dlaczego warto wypełnić cały profil?

Skuteczność niewypełnionego profilu jest bardzo niska. Należy brać pod uwagę algorytm wyszukiwania na platformie – profile o najwyższym wskaźniku wydajności, czyli te, które mają zdjęcie profilowe, zawarły znajomość z co najmniej pięćdziesięcioma członkami sieci oraz mają uzupełnione wszystkie informacje – wyświetlają się jako pierwsze.  Profil z małą ilością informacji może zostać niezauważony, dlatego lepiej się przyłożyć i czerpać wymierne zyski.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Zdjęcia w profilu jako twoja wizytówka

Zdjęcie potrafi wyrazić więcej niż słowa. Zła fotografia może skutecznie odstraszyć potencjalnego kontrahenta czy pracodawcę. Zdjęcie musi być przede wszystkim aktualne – przyszły pracodawca powinien rozpoznać cię na żywo bez problemu. Unikaj selfie, zdjęć ze zwierzętami, robienia min – zdjęcie musi być wyraźne, proste i sympatyczne.

Tworzenie sieci kontaktów

Pamiętaj, że LinkedIn jest platformą, na której możesz zapraszać nie tylko te osoby, które znasz. Zapraszaj te osoby, z którymi znajomość przyniesie wam obojgu  korzyści. Do zaproszenia zawsze warto dodać spersonalizowaną wiadomość, która wyjaśni przyczynę zainicjowania kontaktu. Prowadź profil aktywnie.

Jak wykorzystać sto znaków na pole „stanowisko zawodowe”?

Wykorzystaj je kreatywnie. Pamiętaj jednak, że informacje zawarte w polu muszą być precyzyjne. W tytule użyj słów kluczowych – na przykład „Projekt Manager”.  Możesz tam umieścić także swoje stopnie naukowe. Należy  dokładnie określić zakres swoich działań i obowiązków. Postaraj się o to, aby twój opis się wyróżniał. Nieustannie powiększaj swoje kompetencje. Zapisuj się na kursy. Bądź człowiekiem, w którego warto inwestować.

Referencje kluczem do sukcesu

Bardzo ważnym punktem są rekomendacje. Możesz poprosić o nie, nie tylko szefa z poprzedniej pracy, ale także swoich współpracowników. Dzięki temu przyszły pracodawca będzie mógł zbudować sobie twój obraz, oparty na wrażeniach innych osób – będzie to olbrzymia zaleta twojego profilu. Ważne, aby rekomendacje zawierały konkrety, przykłady oraz wymierne umiejętności.

Posty w grupach i na Wallu

Jeżeli masz pomysł na własną grupę – załóż ją. Bądź aktywny i pomocny. To świetny sposób na to, żeby cię zauważono. Na walla wrzucaj wszystko to, co może zainteresować twoje kontakty i pomóc ci w karierze. Nie ma tu miejsca na prywatne posty.

Jeżeli stworzysz już profil na LinkedInie i umieścisz tam niezbędne informacje – jesteś na dobrej drodze. Masz się czym pochwalić. Możesz umieścić link do profilu w swoim CV. Będziesz miał pewność, że twoja praca nie poszła na marne, a rekruter zajrzy do profilu. Twoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy rosną. Trzymaj rękę na pulsie i cały czas uzupełniaj profil – starania zawsze przynoszą korzyści.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas