Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?
- 17-01-2023
- Kariera managera
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Może ono zadecydować o przyszłej współpracy czy o rozwoju nowej znajomości. Warto znać sposoby, dzięki którym ludzie będą odbierali cię jako osobę sympatyczną i godną zaufania. Przeczytaj, jakimi zasadami kierować się w kontakcie z innymi ludźmi, aby zyskać ich sympatię. Sprawdź, dlaczego pierwsze wrażenie jest tak ważne?
Jaka jest siła pierwszego spojrzenia?
Na to, aby wywołać u kogoś pozytywne pierwsze wrażenie mamy zaledwie około jedenastu sekund. Nie jest to wiele. Wrażenie to wywoływane jest całkiem nieświadomie. To czas, w którym druga osoba ocenia czy jesteśmy warci uwagi, czy nie. Dobre pierwsze wrażenie ułatwia kontakt.
Oczywiście wszystko można zmienić i naprawić. Prawdą jednak jest, że jak cię widzą, tak cię piszą i o tym nie należy zapominać i starać sobie ułatwiać wszelkiego rodzaju start niż utrudniać.
Złote zasady dobrego pierwszego wrażenia
Istnieją pewne wskazówki, które ułatwią ci pierwszy kontakt. Warto o nich pomyśleć i mieć je cały czas gdzieś z tyłu głowy. Dzięki prostym zasadom możesz wiele zyskać.
Ubranie to podstawa
Tutaj trzeba mieć na uwadze dwie rzeczy – dobór ubioru do okazji oraz schludność. Ubranie powinno być przede wszytki czyste i wyprasowane. Wtedy traktuje się nas jak osoby kompetentne i godne zaufania. Osoba, która nas nie zna przede wszystkim będzie zwracała uwagą na nasz strój. Mówi on bowiem sporo o człowieku i jego podejściu do życia.
Uśmiech wywołuje pozytywne emocje
Uśmiechnięty człowiek odbierany jest jako osoba ciepła i zadowolona z życia. Ludzie wolą utrzymywać kontakt z osobami, które są pozytywnie nastawione do życia i mają dobrą energię, którą mogą podzielić się z innymi.
Mowa ciała i dobór języka przekazują wiele treści
Bodźce często dochodzą do nas poza naszą świadomością. To jak zachowuje się nasze ciało i jakiego języka używamy w konwersacji, może powiedzieć więcej niż sama treść naszych słów. Wszystko dopasować należy do charakteru sytuacji i do energii osoby, z którą rozmawiamy.
Uważne słuchanie sprawia, że zyskujemy na zaufaniu
Rozmowa to wymiana zdań dwóch osób. Zawsze należy słuchać rozmówcy i nawiązywać do tego, co powiedział. Warto też zapamiętać jak najwięcej treści i w dalszych konwersacjach nawiązywać do tego, co zostało powiedziane. Dzięki takiemu działaniu sprawiamy, że nasz rozmówca czuje się wysłuchany i chce z nami rozmawiać.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak.>>
Punktualność zawsze jest zaletą
Punktualne zjawienie się na dane spotkanie także wywołuje pozytywne wrażenie. Punktualność to szacunek dla drugiej osoby. Okazany szacunek zaprocentuje w przyszłości. Dana osoba będzie wiedziała, że można nam ufać. Pierwsze wrażenie będzie pozytywne.
Osoby z pasją potrafią zaciekawić drugą osobę
Poprowadzenie rozmowy jest sztuką. Dobrze mieć dużo asów w rękawie. Jednym z nich są ciekawe tematy. Osoba, która nieustannie się rozwija, ma do zaproponowanie wiele tematów. Jeżeli jesteś na rozmowie biznesowej, warto mieć za sobą jakieś kursy, o których opowiesz rozmówcy.
Przestrzeganie wszystkich tych zasad sprawi, że nowo poznane osoby będą chciały kontynuować znajomość – a na tym nam przecież zależy! Umiejętność wywołania pozytywnego wrażenia jest bardzo ważna zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Należy jednak pamiętać, że każdy człowiek jest inny i czasami nawet pomimo zastosowania wszystkich powyższych zasad może okazać się, że nie zyskamy sympatii drugiej osoby. Wiele zależy od nas, ale nie mamy wpływu na niektóre czynniki zewnętrzne.
Takie sytuacje należy przemyśleć, ale na pewno nie można tracić dobrej energii i pozytywnego nastawienia do świata. Dzięki takiemu podejściu do życia można wiele zyskać.