Profil na LinkedIn - na co zwracają uwagę rekruterzy?
- 30-12-2021
- Kariera managera
LinkedIn to serwis społecznościowy, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Możemy go wykorzystać nie tylko do nawiązania cennych znajomości, ale również udziału w procesie rekrutacji. Dowiedz się, na co zwracają uwagę rekruterzy, przeglądając twój profil i o jakie informacje warto go uzupełnić.
1. Zdjęcie
Zdjęcie powinno być dopasowane do twojego profilu zawodowego. Najlepiej postawić na jasną, portretową fotografię, na której wyraźnie widać twarz. Warto postawić na elegancki ubiór, chociaż jeśli pracujesz w branży kreatywnej - możesz pozwolić sobie na więcej swobody. Takie fotografie wyglądają schludnie i sprawdzą się w każdej branży.
Przed publikacją zdjęcia zastanów się, w jaki sposób się na nim prezentujesz. Czy Twoja pozycja jest otwarta, czy zamknięta? Uśmiechasz się, czy jesteś poważny? Skonfrontuj to z tym, jak chciałbyś być postrzegany, i zastanów się, czy fotografia odzwierciedla to, jak chcesz, by cię odbierano.
2. Nagłówek
Nagłówek i aktualne stanowisko to dwie informacje, które wyświetlają się w wyszukiwarce. Większość osób zapomina o uzupełnieniu tego pierwszego - to poważny błąd. Nagłówek jest pierwszą informacją dla pracodawcy, czym się zajmujesz i jaka jest twoja specjalizacja.
Warto umieścić w nim słowa, po których rekruter może cię znaleźć, poszukując osoby na dane stanowisko, np. recepcjonista, pracownik administracyjny. W tym miejscu możesz też wpisać frazy kluczowe związane z twoimi umiejętnościami, np. zarządzanie procesami, kierowanie zespołem sprzedaży.
3. Informacje na temat zatrudnienia
W profilu obowiązkowo powinny się znaleźć informacje na temat twojego zatrudnienia - koniecznie podaj nazwy stanowisk i firm, w których pracowałeś. Pamiętaj o chronologii i aktualizowaniu profilu, kiedy zmieniasz pracodawcę lub awansujesz. Warto wymienić również swoje główne zadania na danym stanowisku, podobnie jak w CV.
Rekruterzy zwracają jednak uwagę nie tylko na zajmowane stanowiska czy obowiązki. Ważna jest dla nich także spójność branżowa. Zwracają oni uwagę na to, czy dany kandydat kontynuował doświadczenia i konsekwentnie budował swoją ścieżkę zawodową, czy może często zmieniał zajęcia, co może świadczyć o braku ukształtowanej wizji kariery.
Zbudujemy Ci stronę, która sprzedaje. Sprawdź jak.>>
4. Umiejętności
Lista umiejętności na LinkedIn to dla rekrutera możliwość szybkiego wglądu w to, co potrafisz najlepiej. Wpisując je do swojego profilu, nie stawiaj na ilość, a jakość. Skup się wyłącznie na kluczowych kompetencjach w swoim zawodzie. Kiedy rekruter spojrzy na listę, powinien od razu wiedzieć, w czym się specjalizujesz.
Na LinkedInie przy każdej umiejętności widzisz liczbę - oznacza ona, ile osób potwierdziło twoją umiejętność. Jak sprawić, aby inni potwierdzili twoje kompetencje? Na początku warto zacząć robić to samemu dla innych. Na pewno wiele osób będzie chciało ci się odwdzięczyć.Pamiętaj przy tym, aby potwierdzać tylko te umiejętności, które faktycznie udało ci się zweryfikować.
5. Podsumowanie
Sekcja z podsumowaniem to miejsce na to, aby opowiedzieć coś więcej o sobie. W tej części warto napisać, jakie obszary pracy najbardziej nas interesują lub w jakim kierunku chcielibyśmy się rozwijać. Te informacje pozwolą rekruterowi zweryfikować, czy będziemy zainteresowani proponowaną ofertą pracy.
Jak napisać skuteczne podsumowanie zawodowe? W tej rubryce powinny znaleźć się informacje na temat twoich głównych obowiązków, tego, za co odpowiadasz w obecnej pracy i co potrafisz robić najlepiej. Warto podkreślić też swoje osiągnięcia i szczególne umiejętności.
6. Informacje dodatkowe
Rekruterzy przeglądają codziennie profile dziesiątek kandydatów. Może się zdarzyć, że kilka osób będzie posiadać podobne kompetencje i doświadczenie zawodowe. Dlatego do swojego profilu warto dodać też dodatkowe informacje, które pomogą w zostaniu zauważonym.
W wyróżnieniu na tle innych kandydatów pomogą m.in. informacje o nagrodach i szczególnych osiągnięciach. Warto wspomnieć również o wolontariacie czy udziale w inicjatywie społecznej. Jeśli posiadasz wideo ze swoich wystąpień czy link do portfolio albo zrealizowanego projektu, koniecznie je dodaj.