Firma cateringowa – pomysł na biznes

Firma cateringowa – pomysł na biznes

Catering staje się dziś coraz bardziej popularny. Usługi polegające na oferowaniu jedzenia na miejscu lub dostawie jedzenia bezpośrednio do klienta są świetnym pomysłem na rozkręcenie własnego biznesu. Przeczytaj wskazówki, jakie kroki koniecznie musisz podjąć, jeśli myślisz o założeniu firmy cateringowej. Skorzystaj z porad i rozwiń swoje usługi.

Zbadaj rynek

Jak w wielu innych biznesach, również w branży cateringowej sukces zależy od wielu czynników. Na początek warto zbadać zapotrzebowanie rynku. Jeśli planujesz działać wyłącznie lokalnie, sprawdź, ile takich firm jest już obok ciebie, jaką mają ofertę. Określ też grupę docelową.

Jeśli na rynku jest już bliźniacza firma, to spróbuj dopasować założenia swojego biznesu do wyselekcjonowanej grupy odbiorców, do której konkurent nie dociera. Nowej firmie, która nie może pochwalić się licznymi referencjami, trudno jest przejąć klientów znanemu przedsiębiorstwu, jednak duża konkurencja nie jest przeszkodą w założeniu biznesu cateringowego. Wystarczy jedynie lekko się przekwalifikować i postawić na indywidualny charakter naszego pomysłu. Warto na przykład wyspecjalizować się w produkcji kanapek albo zająć się obsługą cateringową szkolnych stołówek.

Skorzystaj z doświadczenia innych

Dobrze jest porozmawiać z osobami, które już działają w tej branży. Doświadczenia innych, zwłaszcza związane z radzeniem sobie z konkretnymi trudnościami, są niezwykle cenne. Pamiętaj, by porozmawiać również z tymi, którym się nie udało. Lepiej uczyć się na błędach cudzych, niż swoich. Możesz skorzystać też z doświadczenia doradców gospodarczych, którzy wskażą kierunek działania.

W biznesie podstawą jest wysoka sprzedaż. Warto więc skontaktować się z placówkami i firmami, z którymi chcesz współpracować, jeszcze zanim pojawisz się na rynku. Dobrze też rozesłać takie informacje do restauracji, konferansjerów i agencji eventowych. Nie zapominaj też o reklamie. Reklamuj się wszędzie, gdzie to tylko możliwe i gdzie reklama może przynieść profity.

Określ swoją ofertę i dopasuj do klienta

W dużych miastach, zwłaszcza w Warszawie, można wejść na rynek z ofertą lunchową. Wówczas jednak trzeba mieć jakiś dobry punkt na mieście lub organizować dostawy na telefon. Inna możliwość to wąska specjalizacja: np. wypiek muffinków w kilku smakach czy lepienie pierogów. Szukamy wówczas sklepu, kawiarni lub restauracji (jednej lub kilku), które zainteresują się naszym towarem i będą go sprzedawać swoim klientom. To najprostszy i najłatwiejszy na samym starcie sposób wejścia ze swoimi pomysłami na rynek usług cateringowych.

Pamiętaj, że klienci indywidualni nie odwiedzają bezpośrednio siedziby firmy cateringowej. Dlatego w tym wypadku bardzo ważna jest dobrej jakości funkcjonalna strona internetowa. Musi być ona wyjątkowo estetyczna i zawierać wiele zdjęć, a nawet filmików z oferowanymi smakołykami. Potencjalny klient będzie chciał zobaczyć serwowane przez twoją firmę posiłki. Oczywiście w widocznym miejscu musi znajdować się zakładka z cennikiem, pełną ofertą, galerią zdjęć i danymi kontaktowymi.

Wciąż na rynku cateringowym królują właściciele restauracji i barów, którzy na bazie swojego menu oferują dostawę jedzenia. Założenie firmy cateringowej z kilkoma kucharzami i kelnerami to rodzaj inwestycji, który może się zwrócić dopiero po latach. Catering może przynosić początkowo dość umiarkowany zysk, prawdziwy szał rozpoczyna się jednak dopiero w okolicy Bożego Narodzenia i Sylwestra. Jeśli w tym okresie zanotujemy już prawdziwe zyski, to znaczy, że jesteśmy firmą, która jest rozpoznawalna i ma już swoje stałe zaplecze w postaci klientów, którzy przy kolejnych okazjach mają szansę wrócić.

 Jeśli szukasz inspiracji na własną firmę, poznaj ciekawe pomysły na biznes.

Podziel się