10 trendów marketingowych na 2022 rok

10 trendów marketingowych na 2022 rok

Branża marketingowa musi stale dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości. Potrafi to zrobić bardzo szybko, o czym przekonaliśmy się w ostatnim czasie. Firmy, które chcą odnieść sukces i nie zostawać w tyle za konkurencją, powinny nadążać za zmianami oraz aktualnymi wymaganiami rynku i konsumentów. Co czeka nas w nadchodzącym roku? Jakie trendy będą panować w świecie marketingu? Przeczytaj artykuł i sprawdź!

Czas mikro-influencerów

57% specjalistów ds. marketingu, którzy obecnie wykorzystują influencer marketing, twierdzi, że jest on skuteczny, a 46% z nich planuje w nadchodzącym roku zwiększyć inwestycje w ten rodzaj promocji. Influencerzy mają bowiem swoją zaufaną publiczność, która jest zaangażowana i zainteresowana ich treściami oraz potrafią wpłynąć na swoich odbiorców.

Nie możesz sobie pozwolić na nawiązanie współpracy z influencerem z milionami followersów? Nic nie szkodzi. Jak się okazuje, już ponad 56% marketerów, którzy stawiają na influencer marketing, współpracuje z mikro-influencerami. Mają oni mniejszą liczbę obserwujących (zazwyczaj od tysiąca do kilkudziesięciu tysięcy). Chociaż mają mniej zwolenników, ich posty często mają znacznie większą siłę przebicia ze względu na wyższy poziom zaangażowania. Ponadto mikro-influencerzy są uważani za "zwykłych" ludzi (w przeciwieństwie do trudno dostępnych celebrytów), dlatego ich odbiorcy są bardziej skłonni zaufać ich opiniom i rekomendacjom. Marki więc coraz chętniej decydują się na współpracę z mniej znanymi influencerami.

Zakupy w Social Mediach

W 2022 roku coraz częściej będzie można robić zakupy za pośrednictwem Social Mediów, takich jak np. Instagram. Aby kupić produkt, nie trzeba będzie przechodzić na stronę e-sklepu, wszystko będzie odbywać się w serwisie społecznościowym. Jest to oszczędność czasu i bardzo duże ułatwienie dla klientów, którzy chętnie obserwują ulubione marki w Social Mediach i coraz częściej kupują za pomocą smartfona. Warto więc dać swoim odbiorcom taką możliwość.

Video jako topowy format

76% marketerów, którzy wykorzystują wideo, określa je jako najbardziej efektywny format treści. Eksperci przewidują, że w przyszłym roku marki będą tworzyć ich znacznie więcej. Właściciele firm zdają sobie sprawę, że jest to idealny sposób na angażowanie odbiorców, przedstawianie oferty i dostarczanie widzom informacji. Co więcej, aby nagrywać ciekawe filmy na YouTube wcale nie trzeba mieć drogiego sprzętu. Czasem wystarczy jedynie smartfon i oprogramowanie do edycji i montażu.

Krótkie filmiki na czele

Coraz trudniej jest zatrzymać uwagę internauty, dlatego dużą popularnością cieszą się krótkie filmy video, takie jak np. te na Tik Toku. Według specjalistów od marketingu są one znacznie bardziej interesujące dla odbiorców i efektywniejsze niż długie filmy. 46% marketerów, którzy wykorzystują krótkie treści video, uważa tę strategię za skuteczną, jeśli chodzi o wydajność i zaangażowanie. W nadchodzącym roku 89% globalnych marketerów planuje kontynuować lub zwiększyć swoje inwestycje w tym zakresie.


Chcesz zwiększyć ruch na stronie? Zbudować zaufanie klientów? Doradzimy Ci, jak to zrobić. Sprawdź >>


Urządzenia mobilne

Użytkownicy Internetu coraz więcej czasu spędzają na urządzeniach mobilnych. Według danych ponad połowa ruchu na stronach internetowych pochodzi z takich urządzeń jak smartfony i tablety. To dlatego tak ważne jest, aby firmowe strony internetowe był responsywne, czyli dostosowane do wielkości każdego ekranu. W 2022 roku 84% marketerów, którzy koncentrują się na projektowaniu stron mobilnych, planuje kontynuować te inwestycje.

Wzrost znaczenia treści audio

Treści audio stają się coraz bardziej popularne w świecie online. Coraz więcej osób słucha podcastów. Według badań przeprowadzonych przez HubSpot 53% specjalistów, których firmy wykorzystują content marketing, uważa, że podcasty lub inne treści audio są bardzo skuteczne, jeśli chodzi o wzrost zaangażowania i budowanie świadomości marki. 80% marketerów planuje w 2022 roku zainwestować taką samą lub większą kwotę w tego rodzaju treści.



Świat bez ciasteczek

Już jakiś czas temu firma Google podjęła decyzję o blokowaniu plików cookies podmiotów zewnętrznych (z ang. third parties cookies). Blokada ta uniemożliwia zbieranie danych na temat zachowań internautów. Aby więc wciąż móc skutecznie kierować reklamy do swoich odbiorców, firmy muszą teraz zastanowić się nad własnymi strategiami dotyczącymi gromadzenia i wykorzystywania danych.

Trend ten jest odpowiedzią na coraz większą świadomość użytkowników na temat pozyskiwania i wykorzystywania ich danych. Internauci obawiają się, że firmy mogą wiedzieć o nich zbyt wiele. To właśnie dlatego coraz częściej mówi się o prywatności w sieci, a w nadchodzącym roku marki będą musiał zapewnić klientom większą kontrolę nad ich danymi.

Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona

Coraz więcej firm w swoich strategiach marketingowych wykorzystuje VR (virtual reality), czyli wirtualną rzeczywistość oraz AR (augmented reality), a więc rzeczywistość rozszerzoną. Wirtualna rzeczywistość to oglądanie wygenerowanego komputerowo, trójwymiarowego świata. Rzeczywistość rozszerzona to natomiast oglądanie świata rzeczywistego wzbogaconego o dodatki wizualne, dotykowe, zapachowe lub wizualne. Aby z niej skorzystać potrzebny jest smartfon, tablet lub specjalne okulary.

Obie technologie robią coraz większą furorę w świecie marketingu. Ich zadaniem jest m.in. poprawienie doświadczeń zakupowych klientów. Trend ten do tej pory wykorzystywało jeszcze niewielu marketerów głównie z powodu konieczności posiadania drogiego sprzętu. Jednak okulary VR i aplikacje AR stają się coraz bardziej dostępne, dlatego firmy będą chętniej korzystać z tych oto technologii.

Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja zaczyna już powoli przenikać do naszego codziennego życia. Maszyny wykonują czynności, które wymagałyby inteligencji, gdyby robił je człowiek. Firmy wykorzystują sztuczną inteligencję m.in. do obsługi klienta. Chatboty czy wirtualni asystenci to tylko niektóre z przykładów. W przyszłym roku rozwiązania te zyskają na popularności.

Formuła hybrydowa

Na koniec warto wspomnieć o trendzie hybrydowym. Pandemia koronawirusa sprawiła bowiem, że modny stał się model pracy hybrydowej, który sprawdził się w wielu firmach. Właściciele firm korzystają z rozwiązań hybrydowych w celu poprawy innowacyjności oraz usprawnienia komunikacji. Coraz więcej wydarzeń, takich jak szkolenia, webinary, czy konferencje prowadzonych jest online. Nic nie wskazuje na to, by miało się coś zmienić. Trend ten będzie wciąż się utrzymywał.


Źródła:

The Marketing Trends of 2022

Raport Global Marketing Trends 2022


Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter