Czym jest neuromarketing i jak go wykorzystać?

Czym jest neuromarketing i jak go wykorzystać?

Wielu przedsiębiorców zapomina lub w ogóle nie ma świadomości o działaniu neuromarketingu i tego, jakie daje on możliwości. Dowiedz się, czym jest neuromarketing i dlaczego powinien być ważny dla każdego, kto prowadzi własny biznes. Przeczytaj, jak wykorzystać techniki w praktyce i poznaj ciekawe przykłady zastosowania takich działań przez znane na rynku firmy.

Pozycjonowanie stron Pozycjonowanie stron

Co to jest neuromarketing?

Neuromarketing to połączenie marketingu i neurobiologii. Celem marketingu jest efektywna komunikacja między firmą a klientami, z kolei celem neurobiologii jest zbadanie i przeanalizowanie układu nerwowego człowieka.

Okazuje się, że na zachowania zakupowe klientów duży wpływ ma działanie układu nerwowego. Mózg wysyła impulsy przez sploty nerwowe, które pomagają w podjęciu decyzji o ewentualnym zakupie produktu lub skorzystaniu z usługi bądź jej odrzuceniu.

Dlaczego neuromarketing jest ważny dla przedsiębiorcy?

Neuromarketing powinien być ważny dla każdego, kto prowadzi własny biznes, ponieważ zdecydowanie ułatwia on dotarcie do klienta i jego potrzeb. Czy nie zdarza Ci się skorzystać właśnie z konkretnej oferty od razu bez zastanowienia? Czasem trudno jednoznacznie stwierdzić, co kieruje nami, że dokonujemy właśnie takiego, a nie innego wyboru.

Zadaniem neuromarketingu jest docieranie do podświadomości klienta, w taki sposób, by nakłonić go do zainteresowania wybraną usługą lub nabycia konkretnego produktu. Dzięki wiedzy z zakresu neuromarketingu można przygotowywać lepsze kampanie marketingowe i uniknąć błędów oraz marnotrawienia środków finansowych przeznaczonych na nieskuteczne reklamy.

Jak wykorzystać neuromarketing w działaniach internetowych?

Jeśli chcesz wypromować swoje usługi w Internecie, wykorzystaj techniki neuromarketingu na swojej stronie i w kampaniach internetowych. Specjaliści z zakresu reklamy i marketingu wykonujący badania neuromarketingowe bazujące na analizie wzroku, mimiki twarzy, funkcjonowaniu mózgu stworzyli różne metody wykorzystywane w komunikacji. Zwróć uwagę na:

Tekst – zastosuj proste fonty, jeśli chcesz dotrzeć do klienta i przekonać go do działania, np. wszelkie formularze powinny być pisane czytelną, łatwą do odczytu czcionką. Jeśli chcesz przykuć uwagę, wyróżnij ważne fragmenty bardziej skomplikowanym fontem, który rzuca się w oczy i ułatwia zapamiętywanie.

Zdjęcia, grafiki – wykorzystaj wszelkiego rodzaju grafiki. Jeśli chcesz, by klient zwrócił uwagę na konkretną informację, np. o promocji, umieść wizerunek osoby, która patrzy właśnie w kierunku tej informacji. Podświadomie nasz wzrok powędruje właśnie we wskazane miejsce. Kolejna istotna zasada, by zrobić dobre pierwsze wrażenie – pamiętaj, by szukać zdjęć uśmiechniętych osób. Uśmiech skraca dystans, podświadomie wzbudza zaufanie.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Ciekawe przykłady wykorzystania neuromarketingu

Zanim rozpoczniesz własne działania, warto podpatrzeć, jak robią to inni. Przykładem neuromarketingu i jego wykorzystania w praktyce są różne chwyty stosowane przez znane na rynku firmy.

Jedna z popularnych marek produkujących chipsy w wyniku przeprowadzonych badań zmieniła opakowania produktów z błyszczących na matowe, ponieważ te pierwsze wzbudzały według badanych negatywne odczucia. Kilka lat temu w reklamie telewizorów pojawiła się kaskada skaczących piłeczek, ale uwagę widzów skupił jeden drobny szczegół związany z wyskakującą żabą. Według badań scena ta wywołała pozytywne uczucia, co przełożyło się na dobry odbiór całości.

Wiele firm wykorzystuje odwołania do kolorów, które jednoznacznie kojarzą się z danym brandem i w ten sposób kreuje swój wizerunek, np. jedna z firm z branży fast food identyfikuje się z barwą czerwoną i żółtą, które kojarzą się z uśmiechem, optymizmem, ciepłem. 

Dowiedz się, czym jest marketing sensoryczny.

Podziel się

Szukamy klientów

Podpowiadamy jak zdobyć klientów. Sprawdź!

Reklamuj się u nas

Newsletter