7 kluczowych aktualizacji Google w 2022 roku!
- 27-01-2023
- Reklama i marketing
Google stale się rozwija. Dlatego warto śledzić aktualizacje. Szczególnie że z wyszukiwarki korzysta ponad 90% badanych użytkowników Internetu. Oto zestawienie 7 najważniejszych aktualizacji Google w 2022 roku. W naszym artykule sprawdzamy, jak często są aktualizowane algorytmy. Jakie aktualizacje nastąpiły w lutym, a jakie w październiku? Odpowiadamy!
Jak często Google aktualizuje swoje algorytmy?
Jak się okazuje, Google zmienia się cały czas. Jak wynika z badań Net Marketshare, z Google korzysta aż 96% internautów. Przykładowo, w 2020 roku doszło do ponad 4 tysiąca zmian. 600 tysięcy razy eksperymentowano. Co to oznacza? Że Google stale się zmienia – nawet do 12 razy w ciągu dnia! Dlatego warto być na bieżąco z aktualizacjami i zlecić pozycjonowanie stron.
22 luty – Page Experience Update
Do aktualizacji Google zalicza się ta z lutego 2022 roku. W systemach rankingowych dla komputerów zaczęto brać pod uwagę jakość stron WWW. Wdrażanie ukończono w marcu. Nowy ranking odtąd bazuje na sygnałach odnośnie do jakości stron wprowadzonych dla urządzeń mobilnych.
Sprawdź, jak Google ocenia Twoją stronę>>>
23 marca – Products Reviews Update
Zaktualizowanie opinii o produktach umożliwia ocenę treści opinii na stronie internetowej. W sytuacji witryn składających się z dużej ilości treści z opiniami o produktach aktualizacja może się przyczynić do oceny wszystkich treści dostępnych na serwisach. W przypadku małej liczby opinii o produktach Twoja firmowa strona nie będzie podlegać ocenie.
25 maja – Core Update
Poza aktualizacjami przeglądarki istotne są aktualizacje Google. Główne aktualizacje są wprowadzane kilka razy w roku. Ich zadaniem jest poprawa ogólnej trafności wyników wyszukiwania. Zwiększana jest poza tym przydatność dla internautów. Wdrożenie tej aktualizacji zostało ukończone 9 czerwca 2022 roku. Zmiany mogą być widoczne w wydajności witryn.
27 lipca – Product Reviews Update
Google regularnie wprowadza ulepszenia w automatycznych systemach rankingowych. Zapewnia to widoczność opinii o produktach użytkownikom Internetu. W ten sposób zapewnione jest widzenie przez nich opinii o produktach zawierających szczegółowe informacje. Jest to aktualizacja opinii o produktach.
25 Sierpnia – System Przydatnych Treści
Opublikowana została aktualizacja Google odnośnie do przydatnych treści. Istotne jest, po jakim czasie od usunięcia nieprzydatnych treści serwis poprawi pozycję. Jeśli witryny są wskazane przez system, to wtedy może być użyty w ciągu kilku miesięcy. Klasyfikator Google działa nieprzerwanie i kontroluje strony, które są dopiero opublikowane lub już istnieją. Sprawdzane są okresowo. Klasyfikator wykrywa niepotrzebne treści.
20 września – Product Reviews Update
20 września Google obwieściło wprowadzenie aktualizacji „product reviews update for english-language product reviews”. Zajmuje się ona:
nagradzaniem rozbudowanych opinii dotyczących produktów,
dobrym przyjmowaniem treści, które składają się z wnikliwej analizy i badań.
Jej wdrażanie zakończono 26 września. Niestety, aktualizacja ta dotyczy jedynie wyszukiwań w języku angielskim.
19 października – Spam Update
19 października Google przekazało informację, że pojawiła się aktualizacja „Spam Update”. Zakończono ją 21 października. Do jej głównych celów zalicza się wykrywanie stron WWW ze spamem. Zwykle nie są one wartościowe dla internautów. Mogą być również dla nich niebezpieczne.
5 i 14 grudnia
5 grudnia doszło do publikacji aktualizacji odnośnie do przydatnych treści. Celem było ulepszenie klasyfikatora i działania w treściach na świecie, bez względu na język. Natomiast 14 grudnia przeprowadzono aktualizację w zakresie spamu. Podobnie jak aktualizacja z 5 grudnia, dotyczy wszystkich języków.
Aktualizacje Google wciąż trwają
Wdrażanie aktualizacji Google wciąż trwa. Szczególnie dotyczy to aktualizacji jakości treści oraz zwalczania spamu linkami. Jeśli chodzi o Google Pixel, to nowe aktualizacje systemu są dostępne. Wystarczy je pobrać i zainstalować na sprzęcie. Do popularnych problemów z tym związanych zalicza się problemy z:
bluetooth,
aparatem,
wyświetlaczem i grafiką,
interfejsem użytkownika.
Google robi wszystko, by wyniki wyszukiwania były możliwie jak najlepiej dopasowane do oczekiwań i zapytań internautów. Aby osiągnąć stabilne pozycje, należy przeprowadzić takie działania jak:
linkowanie z wartościowych witryn,
tworzenie oryginalnej i ciekawej treści,
optymalizacja techniczna witryny,
śledzenie efektów – również liczby konwersji.
Pozycjonowanie stron internetowych i e-sklepów najlepiej oddać w ręce specjalistów z agencji SEO. Nie tylko znają wytyczne Google i działania prowadzące do spodziewanych efektów. Śledzą aktualne zmiany algorytmów i w odpowiednim czasie na nie reagują.